5 Şubat 2016 Cuma

Cumanın favorileri



Notlar bulmak, kalpler görmek, sevgi sözcükleri ne güzel şeyler... İnsanın kolayca alışıp, hep fazlasını isteyeceği güzellikler :) Haftamın favorilerinde hep olsunlar, o notlar...


























Hepimiz frekansız... Titreşimlerden oluşuyoruz. Gitar teli gibi... Ne kadar çok titreşirsek, o kadar frekansımız yükseliyor. Frekansızımızı yüksek tutmak için güzel müzik dinlemek, duygusal olarak dengede kalabilmek, iyi yönünden bakmak, meditasyon, ibadet ne iyi geliyorsa onu yapmak bazı yollar...  Bi de bazı esansları koklamak frekansımızı yükseltiyormuş, en iyi gelenlerden biri de gülyağı esansı...  Gerçekten çok rahatlatıyor. Gül yağı, gül suyunun kutsal olaylarda ikram edilmesi belki de bundandır kim bilir? Tık tık. 























O beli kıldan ince Barbie'ler çok tartışma yarattı yıllardır. Üretici firma, artık daha fazla bu eleştirilere dayanamamış, her tipte barbie üretmiş sonuçta. tık tık. 













Daha önce de bi yerde okumuştum, oturmaktansa ayakta durarak daha iyi öğreniliyormuş. Bu da ayrı bi yöntem. Tık tık. 

























Pastaların güzelliği nedir? Ve de yaratıcılığı... Tık tık. 

Bir haftanın favorilerinin sonuna daha geldik. Haftaya görüşmek üzere :)

4 Şubat 2016 Perşembe

Özür dilemeyi öğretirken dozu kaçırmamalı



Sandığınız gibi bu yazıda çocuklarımıza özür dilemeyi öğretelim demeyeceğim. Özür dileyebilmeyi öğretelim, ama gerektiğinde... Geçen gün kızımla şöyle bişey konuştuk, anne dedi, ben haklı olduğumda bile biriyle barışmak için özür dilemek zorunda kalıyorum, niye ben hep özür diliyorum! 

Bi an dehşete düştüm. Hayır kızım dedim, eğer hatalı değilsen, özür dilemek zorunda değilsin. Kesinlikle...  Haklı bile olsan, barışmak için adım atabilirsin ama özür dileyen olmak şartıyla değil.

Burada biz ana-babalara da çok şey düşüyor. Çocuklara gereksiz yere özür diletmeyin, küskünlük, kızgınlık anlarında hep onun alttan almasını beklemeyin.

Bugün size, yarın dünyaya hep alttan alan olmak da bi yere kadar...

29 Ocak 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Biraz yazmayınca, amaaan yazmayayım diyorum sonra eskilere bakıyorum
yazmasam hiç hatırlayamayacağım olayları günleri okuyorum, hadi bakalım diyip bi' sayfa açıyorum.

Bu hafta sömestir tatili haftası... Kuzenler bi evde buluştular. 
Çünkü ufaklığın okulu MEB'le çalışıyor, onlar tatil olunca yuva da tatil oluyor. 
Aslında yuvalar MEB'e bağlı olmamalı , ya da tatilleri bağlı olmamalı. 
Çalışan anneler ne etsin. Biz de evleri birleştirdik, başlarına Yaz'ın ablasını, anneanneyi koyduk :) 

Onlar çok eğlendi, çok mutlu oldu. Güzel oldu.

....

Bu arada Yaz'la ilk defa çocuk filmi olmayan bir filme gittik. 
Hem eğlenceli, hem düşündürtmeli.
Yaşasın artık sadece animasyonlara gitmeyeceğiz. 
(Çok severim aslında animasyon da arada yetişkin filmi de lazım) 

................

Yurtdışı biyerlere  gitmek istiyor ama vizeyle falan uğraşmak istemiyorsunuz
vize istemeyen ülkelere bi göz atın isterseniz ; )

............


Böyle sanat harikası fotoğraflara bakmaya bayılıyorum. Bu fotoğraf Antarktika'da havaya sıcak su atılmasıyla ortaya çıkmış bir görüntüyü ölümsüzleştirmiş. Linkteki diğer fotoğraflar da harika. 

................


boyun ve sırt sorunlarına yol açıyor haberi bizi şaşırttı mı, hayır...



........ 

Hafta sonu sosyal medyada az, sosyal hayatta çok geçirmeniz dileğiyle...

Hoşça kalın ; )



20 Ocak 2016 Çarşamba

Cebimde kelimeler


Öğretmencilik oynadık dün... Biraz coğrafya dedik, kıtaları saydık. Sonra aklıma hiç duymadığı 5 kelime yazdırmak geldi. Önce o kelimelerin anlamlarını tahmin etmeye çalıştı, sonra anlamlarını açıkladım, o da sınıfta gibi yazdı. Çok sevdi, yeni bir şeyler öğrendim hem de dedi. Birlikte oyun oynamış olduk hem... Yarın yine yapalım dedi, yarın arkadaşlarına bu kelimeleri sunum yapacakmış.

Dün geceki kelimelerimiz şunlardı:

Empati 


Sezgi


Tolerans


Supla


Riyakar 

Sonra da bu kelimeleri cümle içinde kullandık, hem faydalı, hem eğlenceli...

19 Ocak 2016 Salı

....


Ah güzel arkadaşım... En güzel gülen insanlarımdan biri... Acın acımız oldu... Acının büyüklüğünü paylaşmak için yanında durmak dışında bişey yapamıyoruz... Çektiğini hayal bile edemiyoruz.
Acılar, üzüntüler de sevinmeler gibi arkadaşlar için, sevenler için...

Elini tutmak, omuz olmak, abla-kardeş olmak dışında... Şu anda hiçbir şey yapamıyoruz...

Bugünler de bize öğretiyor. Susarak arkadaş olabilmeyi, hissetmeyi ve bi dolu şeyi...



15 Ocak 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Nazım bugün 114 yaşında. Düşünceleri hala ne kadar genç.


Dünün güzel haberi bir Türk yönetmenin filmi olan 
Mustang'ın Oscar adaylığına seçilmiş olması. Kaç zamandır izlemek istiyordum, 
bir an önce izlemeli. 


Güzel kelimeler, güzel şeyler herkese iyi gelir. Bazen birinin bir kelimesi omuzlarınızı çökertir, 
bazen gününüzü güzelleştirir. Tık tık. 

Kelimelerin sihirli olduğunu ondan öğrendim ben. Louise Hay... Dinleyin ama sadece dinlemeyin,
uygulayın.



Romanyalı bir fotoğrafçı, dünyanın çeşitli ülkelerinde kozmetik ezberi tiplere inat,
doğal güzellikleriyle göz kamaştıran güzel kadınları fotoğraflamış.
Çok güzeller. Tık tık.  


200 kalorilik yiyecekler... 200 kalorilik tabaklar. Gözünüzde canlansın. 



Dünyanın farklı yerlerinden kitapçı ve kütüphaneler...
Cennet gibi. Tık tık. 


Bu da bizim hayattan haftanın favorisi.
Posta kutusundan elektrik faturası çıkar. Anne neee bu kadar çok mu der.
Küçük kız da bayram harçlıklarından elektrik faturasını ödemeye karar verir.
Asla itiraz kabul etmez ve gelen 100 küsürlük miktarı , 3 liralık küsuratına kadar babasına verir.
Bunu vermenin onu mutlu edeceğini gören anne baba da buna izin verir :)



İyi haftasonları : )





11 Ocak 2016 Pazartesi

Kankalık müessesesi



Ne güzel insanın böyle çekirdekten arkadaşları olması. Ben ilkokulda üç okul değiştirdim, o da yetmedi, liseye geçerken şehir değiştirdim. Çekirdeklerim hep bi yerlerde anı olarak kaldı, sonra facebookta yazışıp çiziştiğim, ne iyi dosttuk ha dediğim küçüklük arkadaşlarım mazide kaldı...

Bu iki afacan kreşte seçtiler birbirlerini. Öyle güzel, öyle içten seviyorlar ki, sondaki fotoğraf gibi gemici düğümü gibiler :)  Enerjileri birbirlerine çok uyumlu. İnsan onlara bakarken net görebiliyor, frekans uyumunu... 

Hep böyle sürdürürler inşallah. Tabii bizim de desteğimizle şimdilik. :)