30 Eylül 2016 Cuma

Cumanın favorileri


Bugün cuma... Gülüşünüz, enerjiniz bol olsun : )
.......

Tatlı çift...  Evliliklerinin 57. yılında ünlü Notebook filminden ilham alarak  
bir güzel fotoğraflar çektirmişler.... Bakılası. Tık tık. 



..................

Asıl hedef çocuklarken, onlara konuşulurken, bile ayakta kalır, ya da soğukta üşürler ya... Çok saçma gelir bana.
Şu manzara o yüzden çok güzel. Tokat'ta çocukları ayakta bekletmemişler... 


..............

Okul araştırma, soruşturma sezonu değil ama... Aradığınız zaman aklınızda olsun.
Veli yorumları falan var her okulla ilgili.

.....................


Baltimore'da bir okulda ceza olarak uygulanan alıkoyma saatleri meditasyon ve mindfulness saatlerine çevrilmiş. Harika sonuçlar alınmış. İşte hayalimdeki okul. 


Güzel bakıp, güzel gördüğünüz hafta sonları dilerim... 




28 Eylül 2016 Çarşamba

Yeşil gözlü devim benim



Babam... Yeşil gözlü devim benim. (soldaki de onun dedesi)... Hep anlattım seni kızıma... Şimdi diyor ki, keşke tanısaydım, daha çok ziyaretine gidelim. Sadece bayramlarda gitmeyelim. Dedim ki o benim taaa içimde ki... Söze öyle başladım ama gitmek ona iyi gelecek, tamam dedim.

Hatıranın gölgesi bile yeter, senden güç almama... Canımı ta içi. Güzel adam... Babam...

26 Eylül 2016 Pazartesi

Yedili yolda...


Kız kıza bir hafta sonu geçirdik. Ne iyi geldi anlatamam, ne güldük, ne konuştuk, ne rahatladık.
Çok güzeldi. Çocuklar bizi özlemişti ama mesajı aldılar...
Kendileriyle ilgilenmeyi hiç unutmasınlar. Kendilerine vakit ayırsınlar... 

Yoksa kendimiz için bişey istiyorsak neyiz ; -P




20 Eylül 2016 Salı

Bir okul düşlüyorum...



Bir okul düşlüyorum, bilmem kaç saat tahta bi sandalyede otura otura karpuza dönmediğin... Bir okul düşlüyorum merak ettiren, koca çantalar taşınmayan, doğaya çıkılan bol bol, oyun oynanan, oynayarak öğrenilen, emme basma tulumbalar gibi ezberlenmeyen...
Bir okul... Çocuklara paylaşmak yerine, rekabeti öğretmeyen... Kazanmak için değil, sevdiği için öğrenmek istemesini sağlayan...
Bedeni, müziği angarya saymayan...

Hayalimdeki okul tam olarak yok, düzenin iyisiyle yola devam o zaman.

İyi bir sömestir dileğiyle...

19 Eylül 2016 Pazartesi

Starlık taslamadan star olabilen adam... Hoşçakal...











'...bir sarmaşık olsaydım, 
sıkıca tutunsaydım bir yere. 
sökülüp atılmasaydım, 
köklerimi salsaydım derinlere. 
bir sarmaşık olsaydım, 
dolasaydım gövdemi döne döne. ' 










Çok severmişim... Bilirmişim de, bilmezmişim... O güzel bakan adamlardandı... Güzel kalbi olmayaydı, gözü güzel de olsa güzel bakamazdı. Güzel bakamaz, güzel kalbi olmayan çünkü...

Herkesin Tarık Akan'ı başkaydı dedi dün biri, ne de doğru söyledi. Hepsi de ayrı güzeldi. Gülşen Bubikoğlu'nun penceresinin altına güllerden seni seviyorum yazarken de güzeldi, Hababam'da da, direnirken de...















Gülşen Bubikoğlu'yla da yakıştırırdım ikisini.





































Film hayatının dönüm noktasını bilmiyormuşum. İlk dönem Yeşilçam yakışıklı jön filmlerini çekerken bir gün gelmiş, sormuş kendine... Ben zengin çocuklarını oynayıp duruyorum, ama o çocuk değilim ki ben. Öyle bir çocukluğum da olmadı ki... Ve o filmlerden vazgeçmiş. Boykotu da yemiş... Ama sonra sosyal içerikli, memleket meselelerini anlatan filmler dönemi başlamış, boykotu delmiş.


Bir de anısını okudum kendi sayfasından... Babasının tayinleriyle il il dolaşırken, ilkokula Erzurum'da başlamış. Beş sınıfın bir odada olduğu bir odada, tek öğretmenle... 2. sınıfta Kayseri'delermiş, okuma yazma bilmediğinden, bir daha oku demişler, 1'e göndermişler. Kekeme olmuş. Bir öğretmeni varmış, önce akşamları çıkışta kalarak ona konuşmayı öğretmiş. Söyleyebildiğin kelime var mı demiş, var demiş Akan, "hele"... O zaman kelimelerinin başına hele ekle... Hele geldim, hele gittim... Düzeltmiş konuşmasını böyle böyle. Sonra okumayı öğretmiş, sonra da sınıf birincisi olmuş küçük Tarık. Aynı öğretmen, onu okullararası yarışmalara sokuyormuş. Kendine güveni gelmiş. Yarınlarımı armağan etmişti bana yazmış sayfasında. Yıllar sonra, arayıp, tarayıp bulmuş ve teşekkür etmiş ona... Hikaye nasıl güzel. Öğretmen güzel, Tarık Akan'ın vefası güzel!

Biz de yaş alıyoruz, giderek vedalaşıyoruz çocukluğumuzun kahramanlarıyla ve bu hüzünlü. Biraz da bundan etkilenmemiz. Kemal Sunal, Zeki Alasya gibi...

Ama bu adamlar da bi başkaydı be...






9 Eylül 2016 Cuma

Cumanın favorileri

Bugün 9 Eylül... İzmir'in kurtuluşu değil sadece, bir milletin yarattığı bir mucizenin tarihi.
Atatürk'ün liderlik ve dehasının da...







İtalya her 18 yaşına basan vatandaşına 500 Euro Kültür-Sanat harcaması için harçlık dağıtacakmış.
Ne güzel Allahım!  Çocuklarımız adına bu uygulamayı kıskanmamak mümkün mü?
Hele bi de bu sene Shakespeare'in vb. her türlü yabancı oyunun şehir tiyatrolarından kaldırıldığını öğrenince...

Yaz saati, kış saati bir yana kültür ve gelişmişlik saatinde iyice geri kalmayacak mıyız?



..........
Bir zamanların en güzel kadını diye kabul ediliyor. Sinemanın ikonu...
Bugün olsa, nasıl bu şortu bu vücutla giyer diye eleştirilir de eleştirilir.
Kim empoze ediyor bu vücut şekillerini, kimin şekilciliğine göre yaşıyoruz?


Aşağıdaki linkte bir annenin çocuklarına vücutlarını sevmeleri için nasıl davrandığını okuyacaksınız.

...................... 

Şu ne büyüleyici görüntü. Afrika'dan Kanarya Adaları'na doğru 
giden kum fırtınası. Dünyacım, uzaydan ne güzel görünüyorsun.


..............

Adresini bilmediği için zarfın üzerine çizerek 
anlatmaya çalışan kişi, ne şekersin.

........

Bu nasıl bir köydür böyle? 


............

Hep iyi ebeveynlik ipuçları mı olacak?
Bu da kötü ebeveynlik listesi


...............

Çocukların gözünde en kötü anne baba ödülü almanızı sağlayacak davranışlar: )))


...........

Minnoş parmaklar sıkışmasın.
Ve daha nice pratik öneri


....


Biz küçük dünyamızda tartışma programları izleye duralım, 
dünyada acayip bilimsel gelişmeler oluyor.
Neyse ki birileri bilimle uğraşıyor. 


..........

Gülse Birsel yine harika yazmış.
Atatürk'e bir elit çocuk çıkmış Selanik'ten sanki oturduğu yerden ülke kurmuş gibi konuşuluyor ya
bazen... Onu yazmış işte...




Herkese iyi bayramlar, sevgiler : )







5 Eylül 2016 Pazartesi

Kaçıncı sınıf olursa olsunlar, 1.sınıf bir okul sezonu geçirsinler

video

Bu yıl, sağlıkla okusun bütün çocuklar...

Burunları akmasın, saçlarının teline zarar gelmesin.

Öğretmenlerini dinlesinler, öğretmenleri de onları...

Öğrensinler, daha da öğrenmek için heves etsinler...

Arkadaşlarını sevsinler, sevilsinler...

Gelecekleri için güzel anılar biriktirsinler...

Okullu olmanın eğlenceli olduğunu düşünsünler...

Pazartesi güle güle uyansınlar,
koşa koşa okullarına gitsinler...

Bizi öğrendikleriyle şaşırtsınlar...

Şefkati, merhameti, güzel huyu bilgiyle harmanlasınlar...

Ama hep gülsünler, gülsünler...