21 Nisan 2009 Salı

Eski masallar, yeni bilinç









Geçen gün patronumuzun ikizleri ajansa geldi. Bir ara, yanıma uğradılar. Şunlara bi' masal anlatayım dedim. Önce kırmızı başlıklı kızı düşündüm, sonra Hansel ve Gretel'i... Aman yarabbim. Bi r tanesinin büyük annesini kurt yiyor, öbüründe baba çocuklarını ormana götürüp terkediyor, onlar da cadının eline düşüyorlar. Bu kadarla da kalmıyor, cadı onları besili besili yiyebilmek için besliyor da besliyor. Bunlar aklıma gelince sustum. Kafamdan bir masal uydurdum.
Bizim bugünkü aklımızla masallar ne de korkunçmuş meğer. 2 yaşında bir çocuk, bunları nasıl algılar, kabuslarına girmez mi? Ya da bilinçaltlarına işlemez mi? Bilmem ki...
Yine de ben eski masalları seviyom...

1 yorum:

Tibet'in annesi dedi ki...

aynı şeyi ben de düşünüyorum biliyor musun?
aslında ne kadar ürkütücü, incitici hikayeler...
başka masallar bulmak lazım...