15 Nisan 2009 Çarşamba

Katı gıdalar, katı diyetler, katı disiplin...


















Baby Einstein: Sihirli Flüt

Biri dışında 'katılar'a karşıyım. Bugünlerde, yaşamımıza hızla giren katı gıdalar konusu kafamı çok meşgul ediyor. Daha doğrusu, ben bi rahattım da, annem uyardı. " Aman dedi, çocuğun yemeği başı boş bırakılır mı?Sen iyi bir planlama yap, ablasına anlat. Çocuk iyi beslenemez sonra..." Tamam, doktor siz ne yerseniz yiyebilir dedi ama biz ne kadar iyi besleniyoruz ki acep?
Öncelikle bir organik araştırmasına giriştim. Geçen hafta 'evlere organik ürün servisi' diye bir yer buldum. Sonra da www.bodrumorganik.com diye bi adresi keşfettim. Yumurtadan, sebze, meyveye, pekmezden kuruyemişe ve reçele kadar her şeyin organiği var bu sitede...
Eh, organikliği hallettik de bu sefer de domates koyabilir miyim yemeğe, soğan, sarımsak gaz yapar mı? Mercimek, kuru fasülye yiyebilir mi? Cevizi her gün yemeli mi? gibi bitmez soruların içinde buldum kendimi... Ya bu kadar katı bir disiplin içinde beslenmeye gerek yok bence ama yanlış da yapmayalım hesabı...
Ne kadar zormuş, katı beslenme... Ne güzel anne sütünü veriyorduk, içiyordu kuzu kuzu : - )

3 yorum:

Tibet'in annesi dedi ki...

Bu konuda bu kadar kaygılanmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Sonuçta o aldığın organik ürünlerin tohumları dahi organik olmayabilir (ki çoğunluğu değil gerçekten de!). Mümkün olduğunca mevsiminde olmasına dikkat etmen yeterli. Sonuçta vücudunun alışkın olması faydalı bile olabilir bizim gibi tarımcı olmaktan çıkmış bir ülkede...
Tabi ki gaz yapacak ürünlerden uzak durmanda fayda var.
O gaz dediğin biz büyükleri bile yeri geliyor süründürüyor :))))

funda dedi ki...

ben bu organik saçmalığına inanmıyorum kimse kızmasın da...
bri toprağın organik ekime geçebilmesi için o toğrağın bilmem kaç sene ekilmemesi gerekiyor zaten ki kim toprağını boş bırakıyor hepsi palavra...
ben katı gıdaya geçtiğimde yaklaşık 4 sene önce verdim yumurtanın da hepsini hergün kahvaltı bulamacında cevizini de ...
hiç kasma gerilme ver ...

Adsız dedi ki...

Bizim minnos da kati besinlere baslar baslamaz biz ne yiyorsak onu yemeye basladi. Hic degistirmedim yemeklerimizi onun icin. Simdi hicbir yemegi secmiyor, onune ne konulursa onu yiyor. Bir de seyahate ciktigimizda ki henuz 1,5 aylikke basladik uzaklara yolculuklara, hic zorlanmiyoruz yemegi konusunda. Tam bir gurme oldu; baharatlara bayiliyor, makarnasini pesto soslu arzu ediyor zilli:)

Organik besinlere gelince, ben de ayni fikirdeyim, bunun cogu zaman sadece bir pazarlama hilesi oldugunu dusunuyorum.