11 Mayıs 2009 Pazartesi

Annem hakkında her şey

Kaç yaşındaydım hatırlamıyorum, annemin elinden tutmuş alışverişe çıkmıştım. Sanırım bana birşeyler alacaktık. Büyümek, birey olmak hevesindeyim ya, anneme "18 yaşına gelince yalnız başıma alışverişe çıkabilir miyim" diye sormuştum. Şaşkın ben! Bu iş için, 18 yaşın çok geç olduğunu bile anlamamışım. Herhalde her hakkı reşit olmayla özdeşleştirmiştim. Bugüne bakıyorum, annem birlikte vakit geçirmek istediğim, varlığında huzur bulduğum en yakın arkadaşım olmuş.
Herkesin annesi kendisine süper ya, benimki de bana öyle geliyor.

Düşünüyorum da, lise çağlarında benim başımda kavak yelleri eserken, annem aynı yaşlarda annesini kaybetmiş. Evde iki erkeğin (abisi ve babası) tüm sorumluluğunu almış, onların 'dişi kuşu' olmuş. (Ben o yaşlarda daha iki parça tişörtümü bile ütülemiyor, iki yumurta kırmıyordum evde...) Ama yaşam sevincini hiç kaybetmemiş.
Yaşam enerjisini de...
Evde de, durmaz oturmaz hiç. Sürekli yapacak bişeyler bulur, bavulları indirir, kaldırır, mutfağı döker, toplar, bilemedin hemencecik enfes sebzeli çorbasından yapar. Hadi gezelim, hadi alışverişe çıkalım dediğimizde de zıpkın gibi hazır olur. Şimdi Yaz'la oynarken de öyle... Benim pilim bitiyor, o bir uçtan bir uca koşuyor, şarkılar söylüyor, çığlıklar atıyor onunla birlikte...

Çok kızdığım, küstüğüm oldu ergenlik döneminde... Tartıştık, atıştık, hele bir kere 3 ay küs kaldık aynı evin içinde. Sebep neymiş? Dışarı sokağa çıkabilmek için onun işten dönüşünü beklemeliymişim. Hiç anlayamazdım, ne olacak ki çıksam diye? İnsanın gözünden bile sakındığı bir yavru kuşu olunca anlıyor nedir bu hassasiyet. Ya da babamdan kopartamadığım izinler için annemden de yüz bulamayınca sinirlenirdim ona... Noolur biraz arka çıksa diye. Bugün anladım neden söz birliği etmek lazım.

Bugünlerde bir reklamda diyor ya, benim annem hem doktor, hem ayakkabı bağlayıcı, vs vs diye... Söyleyeceğim tam da böyle bir şey. Sığınacak bir liman, dost, sırdaş, aşçı, terapist, finansör, en önemlisi sıcacık bir kucak. Bizim için olduğun her şey için sana sonsuz teşekkürler...

Anneler günün kutlu olsun, Allah seni nazarlardan korusun...
Not: Ben de kızımla senin gibi arkadaş olabilirim umarım.

5 yorum:

Tibet'in annesi dedi ki...

Allah hepimizin annesini nazarlardan korusun, tüm annelerin anneler günü kutlu olsun...

funda dedi ki...

amiiiiiiiiiiiiiiin :)

lian dedi ki...

bitirdin beni deniz :,,(((((

Nilsu'nun annesi dedi ki...

Sadece:)

Prima Rima dedi ki...

Allah nazardan korusun ayırmasın...fotografa bayıldım.