6 Mayıs 2009 Çarşamba

"Hakkımı söke söke alırım!"

".....Bebeğin doğduğu günden itibaren anne ile arasında kurulan ilişki, özel bir ilişkidir. Bebekler, dünyaya, sanki kendilerine bakan anneyi büyüleyecek bir donanımla gelirler. Bu öyle bir büyüdür ki; anne, bebeği her ağladığında, onun gereksinimlerini gidermek için kendini zorunlu hissedecektir. İşte insan yavrusunun bu özel yeteneği sayesinde anne ve bebek arasında gelişen bağlanma ilişkisi; bebeğin korunmasını, bakılmasını, gereksinimlerinin giderilmesini ve hayatta kalmasını sağlar. Annenin bebeğin gereksinimlerine duyarlılığı, kısmen doğum sonu annede oluşan hormonal değişiklikler sayesinde olur ama kısmen de bebeğin bu özel yeteneği ile yaratılır...."

Yarabbim ne kadar doğru... Bu bölüm, az önce akıllıbebek sitesinde okuduğum bir yazıdan. Doğurmadan önce hep şöyle rüyalar görürdüm, bebeğim olmuş, ama ben onu beslemeyi unutmuşum, ya da altını değiştirmeyi... Ve paniklemişim. Oysa doğurduktan sonra gördüm ki, bebek, tüm ihtiyaçlarını söke söke alıyor. Örneğin ben emzirebileceğimden bile emin değildim, oysa bizim zilli öyle inatçı bir şekilde emdi ki, özellikle ilk başlarda, az olan sütü çoğalttı.
Annelik öyle bir dürtü ki, çok tuhaf ama o uyanmadan az önce gözlerimi açıyorum, iki saniye sonra ağlıyor. Çok garip, çok büyüleyici bir bağ...

1 yorum:

Prima Rima dedi ki...

evet cok doğru bu, bende aynı seyı yaşıyorum gece uyanıyorum bırden bıre nedensız...tam 1-2 dakika içinde Rima kalkıyor annecım dıye seslenıyor.Otomatik gibi kurulmuş gıbı kalkıverıyor ınsan işte.