7 Ağustos 2009 Cuma

Allah menejerinden razı olsun!


İstanbul'dan bir Leonard Cohen geçti ki, salladı geçti. Dün akşam açıkhava yıkıldı. Benim sayısız konser görmüş, ukela kocam bile ilk 3'e soktu kendisini. Hatta yine kendisi gibi bilirkişi ortağı da, konser kalitesinin birçok albüm kaydından daha iyi olduğunu söyledi. Kibarlığıyla, abartısız söylüyorum muhteşem yorumuyla, sahnede devleşen Cohen, dün bana ilaç gibi geldi. Kulağımızın pasını sildi.

Bu arada Cohen'i dinleme şansını nasıl yakalamışız? Menejeri sayesinde... 2004 yılında Budist rahiplere katılıp alkolü, sigarayı bırakan 'baba' şu an 74 yaşında.
Menejeri sağolsun, adamcağızın emeklilik sigortasındaki 5 milyon doları iç edince adam bu yaşta tekrar yollara düşmek zorunda kalmış. Biz de dinleyebilmiş olduk dünya gözüyle...

Bu arada akşam, celebrity'den geçilmiyordu. Her yerde olduğu gibi Metin Uca vardı. Zülfü, Cengiz Semercioğlu, Ali Bayramoğlu ve gözümden kaçan diğer celebrity kitlesi torpilli olarak en önden seyrettiler. Ama canım ciğerim Elif Şafak, bizden arkadaydı yazık. Yerimi veresim geldi, severim kendisini... (Bu arada benim için celebrity olarak sanırım Ankara'dan ortaokul arkadaşımı gördüm, o da İstanbul gurbetlerine gelmiş demek)
Ama ben en çok yanımızda oturan genç çifti sevdim. Çok tatlıydılar, siyahlar giyip, kafalarına Cohen şapkası takmışlardı. Kız her fırsatta HOhouuuuu diyip ayağa fırlayıp tezahurat ediyordu.
O kadar mutluydu ki, ayağına döktüğüm Coca Cola Zero için özür dilediğimde hiç önemli değil dedi. Yaaaaa genç olmak çok güzel. (Ben de gencim de, çok genç olmak ;-P)

Netice itibariyle Cohen, yorumculuğunun ötesinde gelmiş geçmiş en iyi ozanlardan biri. Bakar mısınız sözlere:



"There's a crack in everything, that's how the lights get in."
........................
"Like a bird on the wire,
like a drunk in a midnight choir
I have tried in my way to be free."
.........................
I smile when I’m angry.
I cheat and I lie.
I do what I have to do
To get by.
But I know what is wrong,
And I know what is right.
And I’d die for the truth
In My Secret Life.


Bu arada benim bücürüm akşam çok usluymuş, babaannesini hiç üzmemiş, bakandan, uslu durandan Allah razı olsun!

5 yorum:

Murat dedi ki...

Everybody knows, everybody knows
That's how it goes
Everybody knows

sabah Yaz la beraber Londra konserini seyredip, dans etmekte bonus oldu.

Uzun zaman üzerine ilk kez bir konser seyredebildim. Hiç detaylara takılmadan, sevgilimle keyfini çıkartarak.

Teşekkürler Denizcim.

Deniz dedi ki...

...bileti alana teşekkür etmeyi unutmuşum. Bir çay alabilir miyim;- )

Murat dedi ki...

ne güzel sevgi sözcükleri bunlar

çay = sevgi


:))

ikiz Bebek dedi ki...

Deniz,ne şekersiniz siz :)

Murat dedi ki...

teşekkürler ikiz bebek