17 Kasım 2009 Salı

Koku hafızası
























Hayatınızda nerede olursanız olun iyisiyle kötüsüyle anılarınızı canlandırıveren 5 koku... Sibelkuşumun bana pasladığı mim.

ONE: Benimle bütünleşmiş parfümüm. Hem çok uzun yıllardır acısıyla tatlısıyla yaşadığım tüm anılarıma ortak, hem de çevremdekiler ONE kokusu duyunca beni hatırlıyor artık.

Yemek yaparken salçanın kavrulma kokusu: Bu kokuyu çok severdim aslında ama orta 1'de sarılık olduğumda, midem sürekli bulanırken, evde buram buram yayılan bu koku beynime bir kazınmış ki daha yeni yeni silmeyi başarabiliyorum.

Kahve kokusu: Ayıltan, uyandıran, sakinleştiren, ayan nefis bir koku benim için.

Kurabiye kokusu: Çocukken annemin yaptığı kurabiyenin kokusu yayılırdı evin içinde... Evi ev yapan en güzel şeylerden biri kurabiye-kek kokusu. Ama şimdi bizim evde koca sevmez, bendeniz kilo kontrolünden sebep yemez, artık bi tek Yaz Hanım yerse ilerde yapar, evi kurabiye kokuturuz.

Yaz'ın kokusu: En sona en güzeli... Başka bir koku bu. Neyle yıkanıyor diye soruyorlar bazen, bu tamamen masumiyet kokusu sanırım.

Bu arada 5 kokunun 3'ü yemek içmek olmuş: ) Acıktım mı ne...

asyaselda
ve gözde'ye paslayayım, vakit bulurlar da yazarlarsa sevinirizz...

1 yorum:

asyaselda dedi ki...

canım kısa zamanda cevaplarım sevgiler:)