11 Ocak 2010 Pazartesi

1.5 porsiyon... (bölüm 1)

Bugün Yaz 18 aylık oldu. Yani tam 1.5 yaşında. Cumartesi 18 ay kontrolümüz vardı.



















Sabah çıkmadan amcası geldi. Ona doktor öncesi bir hareket ve moral oldu.





Doktor bölümüne gelince... Öncelikle hemen söyleyeyim. Doktor öncesi, doktorculuk oynamak, kontrol üzerine çalıştırmak hiçbir işe yaramadı. Cuma akşamı, anlatırken ya da oynarken gayet eğleniyor gözüküyordu ama ne zaman soyunup dökünüp o doktor yatağına kondu, kıyamet koptu. Daha aşının 'a'sını görmeden, nasıl çığlık atıyor, nasıl bağırıyor, yer yerinden oynadı valla.
Kadıncağız öylece bakakaldı. Ben ikna etmeye çalışıyorum, bak kızım doktor abla seni nasıl dinleyecek, 'tik tak tik tak' diye... Derken doktorumuz dedi ki, boşuna ikna etmeye çalışmayın, o anladı başına bir şeyler geleceğini. Artık yatırıp, kolunu bacağını tutup, aşıyı yapacağız dedi.
Aşı bittikten sonra açıkladık. Çok güçlü olasın diye yapıldı bu aşı diye...
Ama odadan bir bye byeee diye çıkışı var ki arkasına bakmadan... Pek umurunda olmamış söylediklerimiz anlaşılan...
Kilomuz 800 gr artmış, boyumuz 4.5 santim uzamış... Tuvaleti sordum. Bahara başlarsınız artık dedi. Diş macunu kullanmaya başlayabilir dedi, amma velakin... İlk denememiz hüsranla sonuçlandı çünkü bizimki henüz tükürmeyi bilmiyor. Diş macunu ağıza girdi, çıkışı olamadı maalesef.
Bizim bir süre daha macunsuz takılmamız gerekiyor sanırım. Emziği sordum bir de... Henüz açıklama yaptığınızda nedenini anlamaz, 2'ye kadar bekleyin, şu anda memede teselli buluyor, bir anda yoksunluğa uğrar ve sebebini bilemez dedi.


Bu arada içeri girmeden önce bütün çocuklarla arkadaşlık etmeye çalıştı. Ortamı bırakıp zor içeri girdik.





Videoda duyabilecek misiniz bilmiyorum ama yeni numaramız şu: Herkese bizi tanıtıyor. Bizi gösterip sayıyor. 'Anniii, baba, men."
video

Aşı sonrası keyfimiz yerindeydi. Biz ödemeyi beklerken şu ablayı kestirdi gözüne ona yanaştı, sevimli sevimli gülerek sırtını dayıyıverdi. Eeee abla büyük, sıkıldı tabii bir kalktı, bizimki yerde... Kızcağızın(adı Zeynep'ti)anne-babası :"Niye kalktın bak kardeş düştü?" deyince Zeynep başladı ağlamaya... Arkadan o ağlıyor diye bizimki. Artık fark ediyorum. Çocuklar bir aradayken verilen mesajlar ve tepkiler önem kazanmaya başladı.









Aşı stresinin acısını çıkartmak için İstinye Park'a gidelim dedik. Bizimkinin bir uyuyacağı tuttu. Uyanmak bilmez. Uyandırsak, huysuzluk yapacak. İstinye Park'ın otoparkında sanırım 45 dakikaya yakın arabada bekledik...

6 yorum:

Tibet'in annesi dedi ki...

Bu özellik kız çocuklarına mı mahsus acaba? Bir arkadaşımın kızı da girdiği her ortamda, "anne, baba" diye tanıtıyordu Yaz'ın yaşlarındayken... ilginç...

Full Moon dedi ki...

yeni ogrendi ya sibel teyzesi, herkese gosteriyor gururla... uyurken ki fotosu peugeot'ta toyota karesi olmus :))

Pinky dedi ki...

ayy çok şeker tanıtıyor :))

ELİF dedi ki...

Ne güzel uyumuş. 2 porsiyon olduklarında daha doyurucu olcaklar galiba:))

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Deniz ne güzel gösteriyor öyle maşallah. bizde bu hafat 18 ay kontrolüne gideceğiz bende emzik durumunu soracaktım dr'a sende bu konudan bahsetmişsin. Bu arada çocuk diş macunlarından öneririm onlarda diş macunun içindeki ilaçlı maddeden çok az var yani yutsada bir problem olmaz. Bende ilk önce senin gibi düşünmüştüm bir diş hekimi arkadaşıma danıştım.

ikiz Bebek dedi ki...

kıyamam size ya,birde 45 dakika beklemişsiniz.Bende çiş ve diş konularını bekletiyorum şu an :)