5 Şubat 2010 Cuma

Nostalji rüzgarı


Sibel'im bana nostalji yüklü bir mim yollamış, teşekkürler sinyora :)

1-Sizi mimleyen kişiye link veriyorsunuz mutlaka ki akışı bozmayalım:
Buyrun Sibelkuşum'un linki.

2-Çocukluğunuzda anne ve babanızla (ya da aile büyükleriyle) yapmış olduğunuz ve sizi siz yapan şeylere katkısı olan bir olay, bir aktivite, bir eylem… Ve hangi yönünüze katkıda bulunduğu…
Annemle babamın sofrada yaptığı sohbetler... Her akşam, günü değerlendirirlerdi.
Biz de içine dahil olurduk bazen. Böylece büyüklerin dünyas
ında, işler nasıl yürüyor, dürüstlük nedir, annem babam olaylara nasıl tepki verir dinlerdik, öğrenirdik.
Demokratik bir evde yaşadığımızı hissederdik.
Hiç sen sus, sen çocuksun denildiğini hatırlamıyorum.

3.Çocukken oynamayı en çok sevdiğiniz oyun ve oyun aparatı?
Pembe Panterim, Sevgi ve Patatina isimli bebeklerim...
Ve sağı solu kalemle çizmek.
Bi de kağıt bebeklerle, ya da barbielerle resmen bir hayal
dünyası kurduğumu hatırlıyorum.
O Ken'in sevgilisi, öbürü onun kızı, sarışın olan teyzesinin çocuğu vs.
Şimdi hiç hoşlanmıyorum barbie kültüründen a
ma o zamanlar seviyormuşuz işte.
4. Sokakta oynar mıydınız?
Hiç sormayın yaralıyım bu konuda. Annem çalışıyordu. 6'da eve gelirdi.
Biz ancak o saatten sonra dışarı çıkabilirdik.
Arkadaşlarımız bütün gün dışarıda olurdu.
Çok kavgasını vermiştim bu konunun.
5-Çocukluğunuz ve ilk gençliğinizle ilgili keşke farklı olsaydı dediğiniz bir durum/olay…
Keşke farklı olsaydı değil de, keşke zamanda yolculuk yapıp,
babamı tekrar görüp, sarılabilseydim.

6-Çocukluk ve ilk gençlikle ilgili iyi ki böyle olmuş dediğiniz bir olay…
İyi ki İstanbul'a taşınmışız.

7-Varsa çocukluk dönemine dair bugünü etkileyen bir olay, anı…
Babamın İstanbul'a taşınma kararı.
Uğurböcüğü İrem'e, Odil'in annesi Fatma'ya ve Sirar'a paslayayım.

~~~~~~~~~~~
COSBY SHOW

video

Bugünlerde çocukluğumun nostalji dizisi Cosby'i yeniden keşfediyorum. Comedy Max'te oynuyor. Ne kadar güzel aile hikayeleri var içinde. Sorunlara ne güzel yaklaşıyorlar.
İlk regl olduğu gün kızına ne anlatırsın, dans dersine giderken pes eden çocuk nasıl ikna edilir?
Bunların cevaplarını çok güzel veren bir dizi...
Bugünkü kafamla değerini daha iyi anladım :)

~~~~~~~~~~~
Günün sözü:
"Vermesini bilmeyen alamaz."
Anonim...


8 yorum:

Tibet'in annesi dedi ki...

Masabaşı sohbetleri ne güzelmiş... teşekkür ederim cicim cevapladığın için ve demiştim sana seninki de güzel olacak diye di mi? :)))

ama günün lafı toplantı üstüne cuk oturdu :D

Full Moon dedi ki...

Ben de cok begendim. Ne guzel iki kardesin goruzunden Koker nostaljisi okumus oldunuz...

Bellek Kutusu dedi ki...

2 numaralı fotoğrafın aynısı bende de var, ne kadar hoşuma gitti görünce:)
Bu masa başı sohbetleri bizim ailenin de vazgeçilmezidir, ben de şimdi çok iyi anlıyorum annemin neden bu konuda bu kadar ısrarcı olduğunu ve aslında ne kadar iyi bir şey yaptığını.

Odil Sezen Metin dedi ki...

Pasını aldım..Cosbyi bende çok izliyorum bu aralar..Aslında comedy maxı çok izliyorum galiba..Ne kadar eski dizi varsa bakıyorum..raymondlar falan filan..Ama cosby başka:)
Günün sözü ne kadar da doğru..

YILDIZ dedi ki...

Fotoğraflar süpermiş,tam zaman tüneli:))

Yaşasın barbie kardeşliği;))

Sevgili Sayfa dedi ki...

Deniz merhaba, ilk fotodaki o tombul şeker sen misin? Nefis bir fotograf ama :)

Deniz dedi ki...

-Evet Sibelcim çok güzeldi masabaşı sohbetlerimiz, saol mim için.Yaz için de iyi bir anı oldu.

-Evet Bestekuşum, birbirimizinkini okumak da bir ilginç oluyor

-Kutucum, omuzlarda, hem de en güvendiğin omuzlarda olmak ne güzel di mi?

-Odilcim, günün sözü maaş toplantısının hemen ardından yazıldı;-)

- Yıldızcım evet yaşasın!

- Evet o tombiş benim :)))

Deniz dedi ki...

Çok pardon Odilcim yazmışım,Fatmacım :)