10 Şubat 2010 Çarşamba

Yaz'ın kitapları...Öneriler.

Geçen gün kitap ve Yaz konulu yazıma Dağlar Kızı
yorum bırakmış, Yaz'ın sevdiği ve önerebileceğim kitapları sormuş.
Onun kızı Ela henüz küçük belki ama, sürekli olarak gözünün önünde kitap görmesi önemli.
Daha küçükken ilgi alanı yırtılmayan kalın sayfalı kavram, kelime kitapçıklarımız,
Mothercare'den aldığımız kumaş kitaplar ve eline geçirdiği her tür kağıt parçasıydı.
Günümüze geldikçe (1.5 yaş) artık içeriklerini iyice anlamaya başladı.
Yani ona ne okuduğuma ve neyin resimlerine baktırdığıma iyice dikkat etmem gerekiyor.
Korkabileceği, ya da (ben)ce sakıncalı olabilecek içerikte şeyler olmamasına...
Güya bunlara zaten yayınevlerinin dikkat etmesi gerekiyor ama
klasiklerden örnek vermem gerekirse
Kırmızı Başlıklı Kız bile şu an için kafasını karıştırabilir.
Büyükanneyi yiyen kurtun, karnı yarılıp taşlarla dolduruluyor düşünsenize...
Ben de bir ön elemeden geçiriyorum bu sebeple.
Mesela geçenlerde nasılsa almış bulunduğum Prenses Zeynep serisinden bir kitaba bakıyoruz, o kadar pişman oldum ki sonradan aldığıma.
İki tip çiziyor kitapta. İşte bir tanesi hep pantalon giyiyormuş, saçlarını dağınık modeller yapıyormuş,
Prenses kız olunca pembiş elbiselerini giyip, cici kız oluyor(muş).
Böyle empozelere karşıyım şahsen.

Gelelim önereceklerime...
POLDİ
Sanırım bunu aldığım günlerde kriz yoktu. Biraz tuzlu bir set.
Gerçi satan kız, çok geldi gitti, ama sonunda dayanamamıştım.
Böyle kocaman bir kutuda geliyor.
İçinde sadece kitaplar yok.
Kitaplardaki şarkıların olduğu CD'ler,
Kelime kartları, boy çizelgesi... Epey kapsamlı bir set.
Hepsini aynı anda çıkartmıyorum ortaya.

İlk olarak şu Sesler, Tatlar ve Dokular kitaplarını çıkarttım. Tepe tepe okuyoruz.
Grafikleri çok güzel. Hep Korkuluk Poldi karakterinin maceralarını anlattığı için bir devamlılık var. Yaz özellikle bazı sayfalara bayılıyor. Dönüp dönüp tekrar okutuyor.


İş Bankası'nın çocuk kitaplarına bayılıyoruz ana-baba-kız.
Ciltleri, illüstrasyonları çok kaliteli. Ve seçilen öyküler ve anlatış tarzları
da çok hoşuma gidiyor. Tavsiye edilir.


Bunun dışında hani hepiniz bilirsiniz, kenarlarında içerikle ilgili seslerin olduğu kitapları çok seviyor Yaz. Mesela çiftlik hayvanları ya da evcil hayvanlar serisi... Ve duygular serisi.
1000 defa anlattırıyor bana Seda nasıl şaşırmış Aaaaaaa diye düğmesine kendi basıyor.
Bunun dışında bir de Meraklı Minik sevgimiz var ailece.
Ki herkese de tavsiye edilir.

7 yorum:

Odil Sezen Metin dedi ki...

İş bankası kitaplarına bende bayılıyorum çok kaliteli..Kitap aşklarının olması iyi hoşta her dakika alıp okutturmaları bazen insanı bayıyor yahu.. Yılmadan yapıyorum fakat kafama işlendiler artık..Yatağa yatıyorum okuduklarım kafamda dönüp duruyor:(

Odil Sezen Metin dedi ki...

Bu arada Poldiye bakacağım, jokerde satıcılar gelip gidiyordu önemsemedim..Tavsiyen için teşkür..

asyaselda dedi ki...

ben buna çözüm olarakkendim yazdım kırmızı başlıklı kızı,ağustos böceği ve karıncayı,hansel ve greteli:)
resimleyip daha sevgi dolu ale getirip biraz değiştirerek:)
:)

füsfüs dedi ki...

herkes yazsın kitaplarını ben çok yararlanıyorum, ben de yazacağım defneninkileri

elif ada dedi ki...

Ben de çok seviyorum İş Bankası yayınlarını. Neredeyse hepsini aldım. Ama ne yalan söyleyim Bisküvi Adamı tilki yeyince bir bozuldum bir bozuldum. Ada'ya çaktırmadın tabi

Deniz dedi ki...

-Ben de meraklı civciv, gökyüzü yere düşüyor diye korktuğunda şöyle bir düşündüm açıkçası. Korkar mı bizimki gökyüzü düşecek diye? Ama olur mu hiç, gökyüzü düşer mi diye açıklamasını da yapıyoruz bi yandan... Zaten yakında bu cincinler, bize söyleyecek, olur mu anne öyle şey diye...

Deniz dedi ki...

-Fatmacım, bazen ben de kendimi baby tv'den bir melodi mırıldanırken buluyorum.
-seldacım ben de anlatırken yeniden yazıyorum, ama resimleme işine giremedim, pino"dan yardım mı alsam:))))))
-Evet Füsuncum, herkes yazsın valla