16 Mart 2010 Salı

Çöp Çocuk



Hepiniz biliyorsunuzdur, psikologlar/pedegoglar çocukların çizdiği resimlerden
iç dünyalarının haritasını çıkartabiliyorlar. Hatta sohbet ederken kendini çok iyi gizleyebilen bir çocuk bile resim yaparken psikolojisini ele veriyor. Geçenlerde bir blogda okumuştum, annesi babası ayrılmak üzere olan bir kuzucuğun çizdiği resimle ilgili bir yazı.
Anne ve çocuk bir tarafta, baba taaa sayfanın öbür yanında. Ağlamıştım ne yalan söyleyeyim.
Yani uzun lafın kısası, uzun zamandır, bu konu ilgimi çekiyor.
Hafta sonu bu kitaba rastladım. Çocukların çizgilerinin ne anlama geldiği, ya da hangi yaşta hangi gelişimi gösterdiğiyle ilgili bilgiler, örnekler var.
Bizimki henüz yolun çok başında. Pek analiz edecek çizgisi yok.
Ama sonra bu kitabı bulurum bulamam, aldım dursun diye.
Gerçi şöyle bir karıştırınca, taa 10 aylıktan itibaren gelişmeler inceleniyor(muş). Onu gördüm. Mesela 18.ayla ilgili şunları söylüyor:
"Onsekiz aylık bir çocuğa ait olan çizgilere baktığınızda çizgilerin kalemin kağıda ilk değdirildiği noktadaki sert başlangıcından, kalemin kağıda kol gücü ile temas ettiğini anlamak zor değildir.
Kolun kullanılması kaba bir motor hareketidir. El ve özellikle parmakların kullanılması ince motor hareketleridir. Bu yaş çocuğunun çizgilerine bakıldığında, ince motor hareketlerin yetersizliğini anlamak kolay değildir....
Mesela ağaç figürü ilk olarak 3,5- 4 yaşlarında belirirmiş. "Çiçek ve ağaç olan çiçek resimlerinde mutlaka açık renkli, güneşli bir gökyüzü ve cıvıldayan kuşlar vardır. Mutsuz temalarda çiçek figürü görülmez. Bütün bunlar çiçeğin çocuk için mutluluk, neşe ve sevgi sembolü olduğunu düşündürür." Enteresan değil mi?

- PAKA -

Paka nedir bilir misiniz, bilmezsiniz videoya bakınız.
video

E-bebekte gördüğüm şu yatak odasına bayıldık. Üst tarafı yatak.
Soldan aşağı kaydırakla iniliyor. (fotoya girmemiş.)
Yatağın altı, tüm çocukların çok sevdiği gizli bir bölme şeklinde dizayn edilmiş.


Bu da bu sabahtan.
Bir sürpriz çantası hazırladım yine ona sabah taktikleri bünyesinde.
Hayata pembe gözlüklerle bak hayatım...



6 yorum:

ELİF dedi ki...

Pakasana Deniz şu çadırı, çocuk biraz yalnız kalıp,kafa dinlemek istiyor, çekil ordan...

Mlke-Btkn dedi ki...

Biz birbirimize hiç bulaşmamışız, niye ki acaba :)))

Dün paparazzi de gördüm çok beendm Yaz hanımı,fevkaladenin fevkinde bir banyo sonrası vardı :)) sevimli şey..

Bu kitap faydalıymış bende beğendim çok, ve meraklandım şimdi bizim velet çizgiler ve daireler yapıyor acaba bir anlamı varmı ki?

çok uzattım ve kaçtım,
sevgiler.

Tarkanın Annesi dedi ki...

Böylece de pakayı anlamış olduk. Ya bayılıyorum bunlara ben.

Deniz dedi ki...

-Evet bayılıyor masanın altına, sağa sola girsin, saklansın, Rüya da seviyor mu?

-Ben bulaştım size ;-)

- Ben de bayılıyorum Sibel :)

ikiz Bebek dedi ki...

Bu postu çok sevdim ben :)

Adsız dedi ki...

An herb tea slim physical body is totally an Ayurvedic anti-Cellulite
commencement is genetics.

Feel free to surf to my homepage ... latest cellulite treatment