5 Mart 2010 Cuma

Kayseri tabağı

Dün hayatımda ilk defa Kayseri'ye gittim. Geçen gün çektiğimiz filmleri
müşteriye sunmaya... Dönmeden önce oranın meşhur bir restoranı varmış. Elmacıoğlu diye...
Günü birlik seyahatimizi bu nefis lezzetlerle noktaladık.
Şu tabağın adı Kayseri tabağı. Özel Kayseri tatlarıyla hazırlanmış.
Şu lahmacun gibi gözüken şeyin adı yağlama... Bir çeşit mantıymış.
Pek mantıya benzer yanı yok aslında. Nefis bir lezzet. İncecik, kıtır kıtır bir yufkanın üzerine kıyma ve baharatlarla yapılmış. Şu kürdan kalınlığındaki yaprak sarmaların tadına da doyum olmadı valla.


Kebapçılardaki pofuduk ekmeklerin kepeklisini yapmışlar orada.
İyi fikir di mi?
Ve bir enfes şey daha... Pastırmalı humus.
Yeme de yanında yat.

Yolunuz Kayseri'ye düşerse tadın bunları derim.

........................

SEVGİ...

video

...BUNALTIRSA: ))


video


BUNLAR NE DEMEK?

- Bi kakka
-UFU
-Apama
-Evve
-Şini

Cevaplar: Bi dakika, Uf oldu, Arkadaş, Evet, Şimdi :))

.........................

TARİH: 4,3,2,1,0

Dünkü tarih dikkatinizi çekti mi? (4.3.2010)aradaki fazladan sıfırı saymayın)
Geri sayım oldu, bugün yepyeni bir dönem başlıyor :))
Yeni bir şeyler, başlangıçlar için bir gün arıyorsanız,
neden bugün olmasın?


14 yorum:

Tibet'in annesi dedi ki...

ama yazık oğluma yaaa! şimdiden kalbini kırıyor kızın oğlumun amaaa :P

Deniz dedi ki...

oğluna mı yazık???????
Ya o kızcağıza??? :)))

NiLaY dedi ki...

Denizcim, ben de bir kayseri gelini olarak o saydigin yemekler sayesinde 3 senede 5 kilo aldim :)) super bir mutfaklari var ki sen de super tanitmissin :)) sevgiler..

ELİF dedi ki...

Ya ben Tibetin fıstık bekleme haline gülüyorum, öldüm ya öldürcek bu çocuk beni:)) Yazcığım da hiç oralı değil.
Deniz sana birşey söyleyeyim mi bu Kayseri tabağından nasıl yiyebileceğimi görsen şaşırırdın, benden çok iyi yeme arkadaşı olur söylimmm:)))

HaNdE... dedi ki...

WAW WAW WAW!! :)

SevGi'nin G'si dedi ki...

:)) ben diyorum çok çapkın bu Tibet.. Nasıl da gitmiş bekliyor kendisine fıstık yapılsın diye. o bakışlara çok güldüm.. Yaz da giden ablanın peşinden bakakaldı gözü Tibet falan görmedi :) aferin kız dediğin böyle olur. :) çok sevimlier maşallah..

Odil Sezen Metin dedi ki...

Amanın Kayseriye gidilirde bunlar tadılmazmı..Müşterimiz ve fuar için gittiğimizde tüm ünlü resteorantlarına gitmiştik 4 gün boyunca..İnsan tatmakla kalmak istemiyor doyasıya yemek istiyor..Kayserililer ve G.antepliler bu işi biliyor..
Yaz'ın abla gitti banane Tibetten diyen hallerine çok güldüm..Çok tatlı ikiside..

YILDIZ dedi ki...

Kayseride yağlama yemiştim ben de beğenmiştim.Ama Deniz orada yediğim mantı çok da hoşuma gitmedi buna ne dersin?

Pastırmalı humus benim de geç keşfettiğim bir lezzet.Köşebaşı Restoranlarda var denemek isteyenler için;)

Yazık ama bu arada Tibete fıstık yapmak için bekliyor kuzucuk:))))

Apamayı kırk yıl düşünsem bulamazdım:))

Fatih dedi ki...

Çok leziz gözüküyorlar :) Güzel Türkiye'mizin her yerinde harika yemekler yapılıyor..

asyaselda dedi ki...

ooooof yapılmaki gece gece yaaa şunu şurasında 5 saatlik yol hafta sonu gitsekmi ne yapsak:)göbüş büyütmeye:P

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

afiyet bal şeker olsun efendim:))

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

mamalar süpermiş,sarma istiyordu canım zaten ya:(
bi kakka ya bayıldım :D

dörtmevsim dedi ki...

muthis agzim sulandi, afiyet olsun, bizim icin de ye deniz bu guzel lezzetleri, buralarda ne mumkun bulmak! Ben en cok bir de UFU'ya bayildim, bu kelimeyi soylerken dudaklarin tatliligini tahmin edebiliyorum :) UFU! cok seker :) Hic UF olmasin ama yani olunca da UFU desin ic eritsin :) sevgiler...

Bellek Kutusu dedi ki...

O yağlama var ya muhteşem bir şey! İstanbul'daki AVM'lerde Kayseri Mutfağı var, Kayseri'deki kadar güzel olmasa da gidip hasret gidiyorum ben Deniz'cim:)