24 Mart 2010 Çarşamba

Şok şok şok. Tuvalette sürpriz gelişme!!!


Bugüne kadar tuvalet eğitimiyle ilgili hiçbir adım atmadım.
Hem bu yeni ekoller, aman dokunma kendisini hazır hissetsin lafları,
hem aman da nasıl olacak endişesi beni bir açılım yapmaktan alıkoydu.
Haaa bir tek yaptığım, müzikli eğlenceli (ki Yaz üzerinde zıpladıktan sonra müziği yok)
bir lazımlık alıp, tuvalete koymaktı.
Hatta Gül abla'ya tembihler ettim aman Gül abla sakın üstüne gitme, bahsetme falan diye.
O da hiç teşebbüs bile etmiyordu.
Daha dün sabah, Beste'ye diyordum ki, tatile de gidip geliriz, öyle kalkışırım bu zorlu göreve.
Gün ortasında bir telefon.
Gül abla dedi ki, bil bakalım biz nerdeyiz?
Yaz işlem yaparken, tuvalete gidelim mi kuzucum demiş,
o da hıhııı demiş. Lazımlığın üzerindeki-kullanılmıyor ya- oyuncakları kenara alıp,
oturmuş ve işlemin kalan kısmını orada tamamlamış.
Çok şaşırdım açıkçası hiç beklemiyordum. Daha bir kere bile oturtmadım bezsiz olarak lazımlığa.
Arada koltuk gibi kullanıyorduk ama...
Allah Allah... Bu kadar kolay mı olacak? Yoksa bir kerelik bir şaşırtmaca mıydı bu?

Bir yazı vardı, elimin altında, hem kendime yazayım, hem sizlerle paylaşayım:
10 adımda tuvalet eğitimi:
Anne babalar, tuvalet eğitiminin bir dönüm noktası olduğunu bilirler. Bazı çocuklar birkaç günde alışırken bazıları için aylar sürer. Ama kesin olan şudur ki, ne kadar erken başlarsınız, yolunuz o kadar uzundur. Bu süreçteki basamakları ne kadar iyi bilirseniz, başarıya ulaşmanız o kadar kolaylaşır.
1.Çocuğunuzun hazır olduğundan emin olun. Kendinizin de... Bazı çocuklar 18. aydan itibaren lazımlık eğitimine hazır hale gelirler. Bazıları 3 yaşına kadar hiç yanaşmazlar bile. Birçok anne baba için genel eğilim eğitimi 2,5 yaşında başlatmaktır. Hazır olup olmadığını gözlemleyin ve baskı uygulamayın. Ve unutmayın, 1. çocuğunuzda yaşadıklarınız ikinci için geçerli olmayabilir. İkinciler bazen daha hızlı gelişim gösterebilirler. Bir de taşınacağınız, vakit ayıramayacağınız, sabırsız olduğunuz bir dönemde başlamayın.
2. Doğru malzemeyi alın.
Tuvalet adaptörünün ya da lazımlığın büyüklüğüne, çocuğunuza uyumuna dikkat edin.
Geniş bir adaptör, çocuğunuzun tuvalete düşme korkusu yaşamasına neden olabilir. Bazı çocuklar da yüksek sifon sesinden rahatsızlık duyarlar. Ve tuvalete yetişmeleri için basamak yapabilecekleri bir şey yerleştirin.
3.Bir rutin oluşturun.
Her gün kahvaltıdan sonra, ya da genellikle tuvaletini yaptığı saatlerde,
-giyinik de olabilir- lazımlığa oturtun.
Bunun bir rutin olduğunu anlasın.
Tuvalet darsa ve sıkılıyorsa, lazımlığı odasına da götürebilirsiniz.
Alıştıktan sonra alt tarafını soyup, öyle oturtmaya başlayın.
Anne babasının da bunu her gün yaptığını anlamasını sağlayın.
Asla oturtmak için zorlamayın. Memnuniyetsiz olursa üstüne gitmeyin.
4. Sizi örnek alsın.
Beraber (herkes hemcinsiyle) tuvalete girin. Sizin rutinlerinizi de görsün (tuvelet kağıdı kullanma, sifonu çekme, el yıkama gibi)
Hatta tuvalet sorununu çözmüş arkadaşları görmeleri de işi kolaylaştırabilir.
5.Prosesi anlatın.
İllüstrasyonlar veya kitaplarla tuvalet sürecini ona anlatın.
6.Alışkanlığı yerleştirin.
Zaman zaman altını açın. Çıplaklık onun daha kolay olaya ısınmasını sağlayacaktır.
Arada kazalar olabilir tabii...
7.Alıştırma donu kullanın.
Daha ince giyinmek onu kuru kalmak için cesaretlendirecektir.
8.Kazaları olgunlukla karşılayın.
Mutlaka kazalar olacaktır. Sakin olun, yumuşak davranın. Kolay çıkartabileceğiniz kıyafetler seçin.
Sonuçta bu bir kas gelişimi sorunu.
9.Gece eğitimine başlayın.
Gece için ilk başta bezleri hemen atmayın.
Gece kuru kalmayı başarması zaman alacaktır.
Bütün gün kuru kalabildiğinde, çarşafın altına naylon koyarak durumu gözleyin, bakalım nasıl ilerliyor.
10. Gözünüz aydın.
Bu süreci gözünüzde büyütmeyin, çocuğunuz hazır olduğunda çok da sancılı olmayacaktır.
Bu kazanılan ve öğrenilen bir özelliktir, ve bunu öğrenecektir.
www.babycenter.com'dan.

diyor ama bakalım bizim süreç nasıl işleyecek. Böyle yazdım ama yine de ben hazır mıyım henüz bilemiyorum.

8 yorum:

Defnenin Annesi dedi ki...

Defne'de bir kac haftadir sabahlari tuvaletini lazimliga yapmayi rutin haline getirdi (kalktiktan hemen sonra birde eline dis fircasini veriyorum. Hem dis hem cis yani :-) ) ve gece hemen hemen hic yapmiyor cünkü bezi kuru. Biz lazimligina "dodo" adini verdik. Bazen kendi dodo'yu görmek istiyor, bazen biz soruyoruz dodo'yu ziyarete gidelim mi diye...
Bende havalarin isinmasini bekliyordum ama onlar bazen bize uymak istemiyor iste...

Deniz dedi ki...

paylaşımın için çok saol. Bu konuda çok bilgiye ihtiyacım var valla

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

oo süper.. gerisi gelsin inşallah. baktım da Tuna'yla aralarında fazla gün yok. biz daha oralara bile gelmedik. tebrikler.. bu arada bizim blogları biri okusa sevincimizi katiyen anlamaz yeminle. "kadın çocuğu plastik oturacağa zıçtı die seviniyor yawww" der sadece. ama ben valla kendi çocuğum yapmış gibi sevindim ayol. totona sağlık yavrıımmm

Odil Sezen Metin dedi ki...

İnşallah devamı gelir Denizciğim..Şaşırtmayla kalmaz akıllı bıdığım..

dörtmevsim dedi ki...

aferin bu fistiga, hic sasirma annesi, bu yavrular bizi daha cok sasirtacak belli :) ayrica paylasim icin de cok tesekkurler..

Bellek Kutusu dedi ki...

Yaza kocaman bir aferin:)

Sen Gelince dedi ki...

Ay Deniz'cim bu aralar benim için en önemli mevzu bu olduğundan dolayı pek bi sevindim... Umarım şaşırtmaca değildir...

Şu işi bi çözsek... Ayyyy.... Bak yine bana geldiler:(

Deniz dedi ki...

haklısınız valla, insanlık için küçük ama bizim için büyük bir adım. Bu arada bu sabah ben teklif ettim, baktım ıkınıyor, hadi tuvalete gidelim mi dedim. Tuttu elimden tıpış tıpış geldi ve lazımlığa yaptı işlemini.(Bizim aramızda şifreli kelime işlem bu arada :)))

Aramızda konuşurken olayı çok büyütüyor gözükmemek için şifreli konuşuyoruz.

özlemcim, cin gibiler bunlar, senin ummadığın anda çözülebilir her an...

Bakalım gelişmeler nasıl olacak?