4 Mayıs 2010 Salı

Emzik ve ittirme...


Tam yemek yediğimiz yerden çıkıyoruz,
arkamızdan bir teyze oturduğu yerden bağırdı:
-Bıraktırın, bıraktırın şunu...
Diş yapısı bozulur. Emekli diş hekimiyim ben.
Anaaa nooluyor dedim.Arkamızdan da mı yetiştiler.
Ne cevap vereceğimi bilemedim, uzun uzun anlatayım mı?
Beste cevap verdi yerime, tamam tamam diyerek.
Sokakta sürekli laf atıyorlar.
- Amaaan koca kız olmuşsun yakışıyor mu?
-Genç kızsın sen, olmuş mu ağzındaki (Bu da ne itici aslında, ne genç kızı? )
-Boynundan sarkan kolyesi de çok komikmiş.
-Hiç yakışıyor mu senin gibi tatlı bir kıza?

Hangi birine cevap yetiştireyim?
Doktorumuz henüz bekleyin, biraz daha anlar hale gelsin, yoksunluk çeker, bu yoksunluğa da anlam veremez dedi mi diyeyim?Ben 4 yaşına kadar kullandım, dişlerim de inci gibi mi diyeyim?(Yuh diyeceksiniz belki, tamam benim kadar emsin demiyorum)
Çocukcağıza ağız tadıyla bir emzik cukcuklatmadınız mı diyeyim?
Nereden başlayacağımı bilemiyorum mu diyeyim?
Ufff ya da ittirmelere kulak mı vereyim?
Zaten bu toplumda her şey ittire ittire...
Ne zaman evleneceksin? Ne zaman doğuracaksın? Ne zaman ikinciyi yapacaksın?
Eeee artık bezi bıraksın... Emziği çıkartma vakti gelmiş.
Eeee hadi ama evlendirin bu kızı aşamasına kadar gider bu herhalde değil mi?
Yaz yakında bir pankartla dolaşacak boynunda
-emziğimi rahat bırakıııın!







17 yorum:

ELİF dedi ki...

Etraf kaynana dolu:))

Tibet'in annesi dedi ki...

Kulağını tıkamak lazım böyle şeylere, milletin ağzı torba değil işte büzemiyorsun maalesef :(

ayşegül dedi ki...

Bende aksine çok yakıştırıyorum emziği :)
Yemeğinden uykusuna,memesinden biberonuna,giydiği dona kadar hep karışılır,offf ne bu bee yeteeeeerrrr diyesi geliyo insanın.

derya öz dedi ki...

Deniz Hanım, uzun zamandır takip ediyorum bloğunuzu, tatlı Yaz'ın maceralarını okumak büyük keyif veriyor, birçok şey de öğreniyorum, henüz anne olmadan:))) ben 6 yaşıma kadar emzik kullanmış biri olarak (evet asıl bana yuh diyebilirsiniz:) abartmak gibi olmasın ama dümdüz ve inci gibi dişlere sahibim, her görenin dişlerin ne kadar düzgün diyebileceği cinsten hem de:) çok takılmamak lazım böyle şeylere. İzmir'den kocaman sevgiler size..

Anne Café dedi ki...

pankart olabilir veya yazılı bir tshirt:)

Assenol dedi ki...

Bizim toplumumuz hatta akrabalarımız aynen böyle hatta bazen aslında başkalarından örnek verip bir de laf sokmaları varya offff işte o zaman kendimi zor tutuyorum !!!
Kızın istediği zaman bırakır sakın insanların boş laflarına kanma canı ne zaman ne istiyorsa izin ver kızına ben olsam öyle yapardım hem bu arada çok yakışıyo emziği :)

asyaselda dedi ki...

:)babası 4 yaşına kadar emmiş benden güzel dişleri var:)
ve asya da emziğiyle şu aralar çok mutlu geceleri de istiyor gündüzleri pek yüz vermiyor:)
eşim hatırlıyorum emziği bıraktığımda uzun süre geceleri uyuyamadım korkardım diyor.
yan, baya baya yer etmiş o bırakma bırakamama anı...
boşver bende sinir oluyorum aaa sana yakışıyormu diyenlere

ELİF dedi ki...

mimlendiniz bayen:))

Kaymacina dedi ki...

Allah aşkına takma hiçbirini...onlara göre çocuk yetiştirirsek vay halimize

Bellek Kutusu dedi ki...

emzikli kuzucuk, ne güzel bakıyor burada:)

maide barış dedi ki...

ama emzik çok yakışıyor Yaz'a :) alıştırmak daha mı uzun alıyor acaba emziğe, 3 aydır 1 dk dan uzun emmedi hiç benim oğlum... ve sırf bu yüzden ağlıyor, emme refleksini tatmin edemediği için... Ne zaman isterse o zaman bıraksın yaaa, kimsenin işi gücü yok mu da Yaz'ın minicik emziğinin üstüne üstüne geliyorlar :))

Hilal dedi ki...

ahh o üstüne vazife olmayıp da konuşanlar yok muuuu ne diyeyim ben

Prenses Ece dedi ki...

Maşallah prensesinize yaşı ve ayı kızımla aynı,sevgiler :)

elif ada dedi ki...

Deniz, biliyorum demesi kolay yapması zor ama tıka kulaklarını duyma, cevap da verme. Bizim doktorumuz da aynı şeyi söyledi. Güzel prenses, zevkle coplatsın emziğini. Kim karışır ya! Bizi rahat bırakın ya!

Deniz dedi ki...

-gördüm canım mimini

-Sibelcim, gerçi tıkıyorum ama bu teyze de çok komikti artık. Arkadan arkadan bi bağırışı vardı ki, bişey oldu sandım :)))

-Sokakta çok 'bir bilen' var Ayşegülcüm:)

-Derya, sen de az değilmişsin, 6 yaşına kadar demek:)) Ben 4 dedim ama benim de anneme sormam lazım tekrar, belki de 5'tir, düşünsene hatırlıyorum, bıraktığım günü:))))

-Hilalcim, yazılı tişört süper fikir
(ciddiyim, bugün gidip sipariş vericem galiba)

-Assenol, evet bizim toplulumuz iyiliksever(!)dir. Hep yardımcı olmak isterler

-Seldacım, hah bak işte ne güzel örnek. senin koca da bizdenmiş.
Ona bakarsan yürüteç kullanma, bacağı çarpık olur, geç yürür diyorlardı. Allahımıza bin şükür, hiç eksik kalmadı

-Kaymaçina, valla takmıyorsun bi yerden sonra beynin yıkanmaya başlıyor.

-Kutucum saolasın...

-Maide barış, bize ilk başta emzik vermeyin, süt emmez dediler, vermiyordum, sonra çıldırma aşamasındayken ne olursa olsun diyip emzik verdim, 11 ay anne sütü de emdi, emzik de... Yani bazı çocuk doğuştan emziği sevmiyor, bazıları bayılıyor. Bilemiyorum

-Hilalcim üstüne vazife olmayan var mı? Birimiz hepimiz için:-P
Hepimiz muhtar

-Merhabalar prensesin annesi...

- Şimdilik tıkıyorum Elif Ada: )Bakalım nereye kadar

ikiz Bebek dedi ki...

son resimdeki suratı yerim ben, Yaz hazır olduğunda bırakır, başkaları ne.

asyaselda dedi ki...

:)asya da 9 aylığında yürüyordu ve yürüteç kullandı.
biberon verme emmez dediler biberonda aldı anne sütüde:)ve dha bir çok örnek var istisnamıyız ne:)