17 Mayıs 2010 Pazartesi

Menopozlu



Dün meno'poz'lu bir hatun vardı bizim evde.
Astığım astık, kestiğim kestik.
İsterik ağlamalar oldu zaman zaman...
Bi üşüyüp bi terlemeler...
Çeşitli sebeplerle ara ara arbede yaşandı aramızda.
Amaaan ne zor şu menopoz...
.........
Zaten rüyasındaki sayıklamasından belliymiş günün gelişi.
Önce ağlıyor sandık.
Sonra baktık uyuyor.
Ne sayıklıyor dersiniz? - Yok, - hayır, - parkaaa....

İlk arbede bir alt değiştirme seansında yaşandı.
Bezin bantlarını açmışım, eller ayaklar bir çırpınma, bir çırpınma...
Kapayacakmışım geri. Her taraf battı. Direnirken de nasıl güçlü oluyorlar.
Aldığım gibi duşa... Hadiii her taraf baştan aşağı temizlendi.
Ama sakinleşmiyor. Bu sefer üzerini giymeyecekmiş.

Onu biraz yalnız bıraktım odasında. Sakinleşince yanına gittim.
El ele yattık biraz barıştık.

İkinci olay, parka gitmek için çıkarken yaşandı.
Parka gitmek istiyoruz, ama üzerimize bişey giymek istemiyoruz.
Sen seç dedim. Bir yandan korkuyorum, kalın bir şey isteyecek diye.
Seçenek sunuyorum, şu mu, şu mu?
Hepsine ıııı-ıh!
Gitti, dolabı açtı. MONT SEÇTİ. Bu sıcakta.
Neyse dedim artık buna da şükür az önce reddettiği bluzun üstüne neyseki ince olan aşağıdaki montu giydirdim çıkmayı başardık.
Arada nedenini şu an unuttuğum birkaç arbede daha yaşadık.
En dramatik ve uzun süreli olanı akşam dönüşte yaşandı.
Eve girmemek için ağladı da ağladı.
Ne yapayım, soktum zorla... Akşamın 8.00'i olmuş artık.
Ayakkabıyla da girmez içeri hanımefendi, kapının önünde,
(montu ve ayakkabısıyla) ağladı. 25 dakika falan herhalde.
Yanına eğiliyorum, akşam oldu canım bak hava kararıyor diyorum, gel seninle oyun oynayalım diyorum yok. Kitlenmiş... Ben de yine sakinleşmesi için yalnız bırakma metodunu uyguladım.
Birazdan -anneeee fuuu dedi.
Ama yani şunu anladım ki,
hayır'ın arkasında durabilmek zor iş yahu.
Bu da kahve fotoromanı. Tutturdu kahve içecekmiş.
Kahvenin de dibi kalmış, al bakalım dedim. Acı acı telveler ağzına değince ıyyy diye bırakacak sandım. Önce bir yüzü buruştu, sonra mmmmm dedi hatun ya...
Aklıma eskiden çocuklara söylenen bir laf geldi:
İçme Arap olursun :-P



Hayır 2 yaş hikayesi diyeceğim de, cumartesi hiç alakası yoktu, kadife gibiydi çocuk.
Pazar sendoromu muydu acaba?




14 yorum:

elif ada dedi ki...

Bunlardan biri de bizim evde... Bu arbedeler ne zaman bitecek ki?

Sen Gelince dedi ki...

Bizde de bizde de:)

Bu arada Deniz Yaz'ın çok sıradışı bir güzelleği olduğunu söylemiş miydim hiç sana:)

ikiz Bebek dedi ki...

ahh Deniz ahhh, bebişe kahve telvelerini yedirmişsin.

Assenol dedi ki...

Benim kardeşimde böyle olurdu 4 yada 5 ayda bir sabahtan başlardı akşama kadar ya ağlardı yada aşırı huysuzluk olurdu ki diğer günler aşırı sessiz ve sakindi annem tabi bir gün artık morarmaya kadar ağlayınca doktora götürmüş ve sonuç çok komik doktor çocuk enerjisini boşaltıyor demiş normalde aşırı sakinlikte enerjiyi biriktirip bir günde atıyormuş :P belki tatlıda dün enerji atmıştır.

Deniz dedi ki...

- Bilmem ki,bireyim ben bireyim diyor belki de naapsın

-Özlemcim, çok teşekkürler, duymasın , iyice pozlara girer

- Özge sen de üzerime gelme, ühüüüüüüüü. Hiç tahmin etmedim yiyeceğini.

- Assenol, aslında sebepsiz ağlamıyor, ne istediğini çok iyi biliyor ve onu elde etmek için ağlıyor

bed@rdem dedi ki...

Sevgili Deniz, aynısından bir tane de bizim evde var ve inan erkek çocuğunu sakinleştirmek daha da zor.. kalıcı dişlerini patlatıyor dedi bir tanıdığımız. Yaşadığı acıya bakılırsa biraz daha katlanmamız gerekecek bu durumlara.. Allah sabırlar versin, cümlemize :/ sevgiler...

ELİF dedi ki...

Sen evdeydin ya:)) ondan yapmıştır,haftaiçi acısı çıkartır bunlar:))

Odil Sezen Metin dedi ki...

:)) Bu kahve olayı bizde de var..Artık her gördüğünde ister emin ol:)) Biz de dibini veriyoruz napalım tatsın..
Ya ne tatlı pozlar bunlar maaşallah bal kıza..

asyaselda dedi ki...

bunların hepsi menapozlu bence:)
:)aynı replikler mütemadien bizde :)

ayşegül dedi ki...

yeşil çok yakışmış :)

kışlıkları yüksek yerlere kaldırmak lazım artık :)

MerveMiraç dedi ki...

cnm sen sabırlısın ben özellikle alt değiştirirken olanlardan sonra çığlığı basıveriyorum .. offf ne zaman düzeleceklerr yaaa :SS bide şu kahve telvesi bulaşmış tatlı ağızları olmasa napardık bilmem maaşallah :)

Bellek Kutusu dedi ki...

ay öldüm bu kahveli fotoğraflara:))))

maiDerin dedi ki...

yok yok ergenlik bu :)

Anne Café dedi ki...

arap olursun:)