31 Mayıs 2010 Pazartesi

Ortamın ortancası olmak

Ortanca olmak zor zanaat.
Ortamda iki tane birbirinin dilinden anlayan fıstık,
bir tane her şeyi anlayan ama henüz çat pat konuşan Yaz Hanım
ve daha yeni ayaklanan bidilik...
En abla olan, puzzle'larını ortaya çıkartıp kankasıyla oynamak istedi.
Yaz dokunmak istediğinde de:
"Yaz'la oynamak istemiyorum. O küçük, anlamaz ki, yapamaz" dedi. Hah, al bakalım.
Buyrun Deniz Hanımcığım, ne diyeceksiniz şimdi? Ablaya ve Yaz'a?

Tamam biliyorum, çocuk milleti acımasız, kendinden küçüğü iplemiyor falan filan ama
biliyorum bizim şekerfare de her şeyi anlıyor.
Zaten o puzzle'ları hızla öteye taşıyan vücut dilini anlamamak imkansız.
Tam o bitti derken, barbie havuzu gibi bir oyuncak çıktı meydana, su doldurdular içine
Yaz yaklaşırken ellerini üstüne kapatıyorlar.
Yaz geliyor, Yaz geliyor diyorlar.
Aslında bu iki fıstık da, bir yandan ailelerine katılan ikinci çocuğa alışmaya çalışıyorlar.
Onların işi de zor. Annelerin kucaklarına bebekler teşrif etmiş, kendi ayakları yere basmak durumunda. İlgiyi paylaşmayı öğreniyorlar.


B
izimkinin hiç alışık olmadığı bir durum, üstelik çok da sosyal bir çocuk.
Kaldı mı köşede...
Ne acayip bişey işte şu annelik. Her geçen gün farklı
durumları deneyimliyoruz. Bazen onların hayalkırıklıklarına tanıklık yapıyoruz,
uzaktan uzaktan. O ana kucağındaki pamuk prensese yarın benim kızımın ufaklık muamelesi yapıp yapmayacağını da bilemiyorum sonuçta.

Velhasıl, ortanca çocuk olmak zormuş. Ne büyüğe yaranabiliyorsun,
ne küçüğe...
Filmin sonu iyi bitti Allah'tan.
Yeşil bir top ve animatör babamız sayesinde...Allah ortancaların, yeni kardeş gelen ablaların, abilerin,
abileri / ablalarının hükümranlığına adım atmış taze kardeşlerin yardımcısı olsun ; -)




6 yorum:

Little miss sunshine! dedi ki...

Aman da aman benim kuzucuğum kenarda kalmış. icim bi tuhaf oldu. yani dusunsenize 2 yasinda basliyor kendini kabul ettirme cabasi, yalnizlik... insan her yasta bu insan iliskilerin pencesinde iste. muck sana.

kerem'li anlar... dedi ki...

Bu Yaz çok tatlı ama...Hele koltuktaki emzikli haline bittim :))

burcu dedi ki...

şu annelik,belki onlar için bile normal olan birşeyi bize nasıl da dokunaklı kılıyor di mi?
ama o merdivendiki masum hali de tam yemelik,sarılmalık olmuş annesi:)

Gülfer dedi ki...

Kıyamam ben bu şekerfareye :)

ikiz Bebek dedi ki...

merdivendeki o oturuşu yok mu, içim cızz etti.

Odil Sezen Metin dedi ki...

Kıyamam sana Akıllı bıdığım..Neyse ki sonu iyi bitmiş..