16 Haziran 2010 Çarşamba

Babalar ve kızları

Her şey değişir. Zaman akar. Eşya tabiatı gereği form değiştirir.
Geriye hiçbir zaman değişmeyen anlar/anılar kalır.
Mesela:

- Bir gece yastık kılıfı gözyaşlarıyla ıslanmış genç kızın , uykuyla uyanıklık arası
babasının öpücüğünü yanaklarında hissetmesi...

- Kızını gagalayan horozun akıbetini (kuduz falan olmasın diye) öğrenmek için
kilometlerce yol tepmesi...

- Kızın başı sıkıştığı an, başını kaldırdığı anda onu göreceğini bilmesi...

- 14-15 yaşlarındayken okulun basket maçına gitmek için önce izin verip,
sonra çıkışa gelerek o günkü aklımla kızını arkadaşlarının önünde rezil etmesi,
bugünkü aklımla kızını ne kadar sevdiğini,
onu güvende görmek istediğini belli etmesi...

-Sözleriyle değil, bizzat şahit olunan dürüstlüğü, adilliği,
haramdan, yalandan bir düşman gibi kaçışı...

- 99'un şiddetli depreminden sonra uçarak kendilerine gelen kızın, kapının önünde bekleyen kollara koşması ve babasının yüzünde şimdi güvendesin diyen bakışı...

- Kızı için dünyayı yakabileceğini bilmesi... Ya da en azından öyle hissetmesi...

Ve binlercesi... Bu ve benzeri sayısız an, bana babamdan miras kalan en kıymetli şey!
Kendime, hayata ve insanlara karşı güven duyuyorsam bu anlar sayesinde.
Arkamda hep dağ gibi bir yürek hissettiysem ve o dağı şimdi yüreğime ve anılarıma taşıdıysam
babam sayesinde...

Kızlar, bilinçaltında da olsa, bu anıların ışığında babaları gibi adamlarla evlenirler
(yani genelde). Sanırım ben de birçok yönden, benzeşen biriyle evlendim.
Ne mutlu Yaz'a, o da bu anları şimdiden biriktirmeye başladı.

Bu pazar babalar günü... Biz burada olmayacağız. Şimdiden babalarımızın babalar gününü kutlamak istedim. Babamın, (Korkmaz) babamın ve Yaz'ın babasının...

BABALAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.



4 yorum:

Murat dedi ki...

iyi ki varsın; iyi ki tanımışım seni.sen ne kadar şanslı isen; bizler de o kadar şanslıyız. ama unutmamak lazım her şey Yaz'ın

asyaselda dedi ki...

şimdi araya girsemmi bilemedim bu post bu yorumla kalsa keşke dedim ama yazmadan edemedim,çok duygulu bir yazı içim ezildi kendime gelemdimm..
insan büyüdüğünde daha iyi anlıyor onları iyiki onlar gibi babalar sahibiz iyiki varlar iyiki oldular yanımızda yamacımızda kıyımızda köşemizde hep bir yerlerde melek gibi..
bu arada seni rüyamda gördüm hemde çok duygulu biçimde öyle güzel sarıldınki...

Deniz dedi ki...

Aaaa gerçekten mi Seldacım, ne güzel gelmişim oralara: ) Belki gelmişimdir gerçekten, astral mastral yoldan....

ikiz Bebek dedi ki...

babalar gününüz kutlu olsun ve de iyi tatiller.