28 Haziran 2010 Pazartesi

Bu soruları ağaçtan mı topladın Deniz?


Çok uluslu bir ortamda tatil yapınca insan farklı yapıları gözlemleme fırsatı buluyor.
Mesela benim aklımı bi' dolu soru meşgul etti:

-Neden bu yabancıların çocukları yemek boyunca kuzu kuzu masalarında oturuyorlar?
Analar babalar bunu nasıl oluyor da başarıyor?
Bizimkilerse ortalarda dolanıp, duruyor.

- Neden yabancı veletler çocuk büfesinden yemeklerini seçip, alıp, oturup
döke saça da olsa tek başlarına yemek yiyorlar? Türk veletlerin peşindeyse komedyenlik yapan anneleri elde çatal dolaşıyor. Dur hemen itiraz edip, benimki de yiyor canım deme izleyıcı... İstisnalar ve istisna günler var elbet.

- Neden bu turist milletinin içtikçe ses desibeli yükseliyor?
(Son gece yan odanın balkonunda içmekte olan İngiliz çift, benim kısıtlı İngilizce küfür dağarcığımdan epey yüklü bir miktar aldılar. Misafirperveriz dediysek de gel çocuğu uyandır demedik ama di mi?)

- Neden tatil beldelerinde, rüya kanalları sınırsız digiturk aboneliği almış gibi çalışmaya başlar?
Hem ben, hem Yaz çılgınlar gibi rüya gördük. Yaz üstelik sayıkladı bi' de...
Ne sayıkladı dersiniz? Anne kucağımaaaa!!!

- Neden tatiller çok kısaymış gibi, iş günleri hiç bitmezmiş gibi gelir?
İkisi de 24 saat oysa...

- Neden yurtiçi uçaklar mutlaka rötar yapıyor?

- Neden bazı aileler çocuklarını dinlemiyor?
Bir baba-kız el ele yanımdan geçiyordu, 5 yaşlarındaki kız babasına tatil köyündeki heykellerden birini gösterdi ve şurada fotoğrafımı çeksen ne güzel olur dedi. Ama adam telefonuyla o kadar meşguldu ki kızı duymadı. Kız kendi kendine konuşmuş oldu. Yürüyüp gittiler,
benimse içim acıdı.
Çocuklarını dinlemeyi bilmeyenler neler kaçıyor oysa neler...

- Neden kafanı yoruyorsun Deniz de diyebilirsiniz tabii :-)

Bu sorulardan birinin ya da birkaçının cevabını biliyorsanız neden paylaşmıyorsunuz?


11 yorum:

NiLaY dedi ki...

valla çok doğru saptamalar canım, yaşayan anlar diyorum :) özellikle şu yemek konusunda hayranım ben o turist rahatlığına da başarısına da :)

Anne Café dedi ki...

ben ağacı çok sevdim. onları oraya siz mi taktınız yoksa turist çocuklar mı taktı? çok güzel bir ağaç olmuş:)

maiDerin dedi ki...

doğu yada batı nereye gidersek gidelim, bizim kadar çocukları konusunda kendisini gereksiz yere kasan bir millet daha yok bence! Çocuk ne yaparsa çocukluğundan yapıyor, ama biz kişisel algılıyoruz, sanki bizim ayıbımız gibi yada biz terbiye veremeyişimiz gibi... Türkiye'ye gelirken resmen donunu indirip işemişti Rus bir çocuk annesinin muhtemelen çok pahalı eteğine, kadın sadece kahkaha atmıştı... Hala gözümün önündedir, biz olsak küüüüt :) yada en azından bir utanırız sanki biz yapmışız gibi, kadın dakikalarca güldü :)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

kızını dinlemeyen babaya takıldı kafam şimdi... daha önemli ne vardı acaba...
ayrıca turist ve turist çocuklar benimde ilgi alanım. ama daha keşfedemedim rahatlıklarının nereden geldiğini :)

ikiz Bebek dedi ki...

çocuklarını hala bir bebek değil bir birey olarak gördükleri için.

Deniz dedi ki...

-Nilay, ben de çok hayran kaldım...

-Hilalcim tamamen bizim tasarımımız :)

-MaiDerin, ne gördüm biliyor musun,
oyun odasına yemek tabağını getirmiş bir anne, kule yapmaya çalışan oğlunun ağzına her başını çevirişte patates tıkıştırıyordu.

- Bahar, ne olacak ya mesaj okuyordu, ya yolluyordu, ya da oyun oynuyordu telefonda...


-Hımmmm Özgecim,öyle gördükleri kesin. Budur diyorsun yani annenin babanın yemeğinin bitmesini mum gibi beklemeleri.... Üzerinde düşüneceğim bir konu daha. Ben de öyle yaptığımı sanıyorum ama acaba ne kadar yapıyorum...Düşüneceğim....

YILDIZ dedi ki...

Denizciğim her tatil köyüne gidişimde ben de bu soruların çoğunu soruyorum ve inceliyorum.

Rahat olmaktan kaynaklanıyor gibi duruyor ilk cevap olarak ama asıl cevap sanırım birey olarak yaklaşmaları.

Feride dedi ki...

ben "neden kafanı yoruyorsun deniz" sorusunu seçtim :) her zaman yormanı diliyorum .. öptümmm .. :))

Pinky dedi ki...

cevabını bulamadığım sorular bunlar. özellikle yabancıların çocukları mevzusu. biride ağlasın zırlasın, tatil yaptırmasın yahu. hepsimi uslu bunların :)

Bellek Kutusu dedi ki...

Süper saptamalar! Tatilde günler 24saat yerine 34 saat sayılsın... Sonuna kadar destek veriyorum:)
imza: Kampanyacı Kutu

Deniz dedi ki...

-Yıldızcım, ya da bizimkiler fazla bireylikten kafamıza çıkıyor olabilirler mi:))))


- Zaten istesem de yormadan yapamam Feridecim saol:)))


-Pinkycim, disiplin ve eğitimde farklı bir yaklaşımları olduğu kesin


-Kampanyacı Kutucummm, özlemişim seni