10 Haziran 2010 Perşembe

Dersimiz dilbilgisi


Bıcır bıcır, vıcır vıcır atmasyon konuşmalar da var tabii hayatımızda
ama dilbilgisi ve kelime dağarcığı epey bir gelişti.
Mesela hayretlere düşüyorum -de, -da eklerini, bağlaçları, tamlamaları nasıl da yerinde kullanıyor.
Sen de iç!
Ben de gelicem!
Sen de yat!
Onunla aç!
O sıcak!
Annenin saati
gibi...

Bazı durumlarda devrik cümleyi tercih ediyoruz.
-Yatcam ben!
-Kalkcam ben! (Bu en tüyleri diken diken eden cümlemiz. Özellikle dışarıda yemek yerken, ne kadar geç duysak o kadar seviniyoruz.)

ÖPEME!
Hihihii, biz kapama! gibi şeyler söylüyoruz ya,
bazı fiileri de o hale getiriyor mesela
kalkma diyeceğine araya a ekliyor:
-kalkama
öpme yerine:
-öpeme
bakma yerine:
-bakama gibi....

Seni babana götüreyim mi, şunu babana götür gibi cümleleri
duyduğundan bana
-babana gidelim, babana verelim diyor bazen :-))))) Babaya demek isteyerek :)

TERSTEN...
Zor zannettiğim bazı kelimeleri rahatlıkla söyleyebiliyor ama aylar önce
söylediği bazı kelimelerde
heceleri hala karıştırıyor ne hikmetse... Traktör diyebiliyor mesela.
Gel gör ki traktör diyebilen çocuk
kapa değil paka diyor.
Ya da gümülse diyor ve bizi patlatıyor gülmekten.

Doğum günü pastanın üzerinde ne olsun diyorum?
Fiil! Fiiller mor olsun diyor bi de...


Dil öğrenmek, özellikle bir çocuğun ana dilini öğrendiğini görmek çok enteresan bir süreç.





7 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

harikalar hepsi harika! bu süreç çok hoş, çok eğlenceli. Tibet olumsuz birşey söyleyeceği zaman mesela kapatma diyecekse kapat diil diyordu :))))

Zeynep'in Defne'si dedi ki...

Ay bayıldım. Ne de güzel kendine göre değiştirmiş :)))

Odil Sezen Metin dedi ki...

:)) Bizde de önceden rahatlıkla söyledği kelimeleri düzgün söyleyememe durumu var şu ara :))
eğlenceli süreçlerden geçiyoruz..
:)) Şu tersten fotosunu çok sevdim..

Bellek Kutusu dedi ki...

'öpeme'yi çok tuttum:)))

Deniz dedi ki...

-kapat diil çok iyiymiş, bayaa mantıklı

-evet Zeynep, bazılarını kendine göre değiştiriyor, biz değişik şekilde söylersek de düzeltiyor:-P

-Fatmacım herhalde yeni şeyler öğrenmek için yer açmaya çalışıyor, sonra hepsini toparlayacak

- :))) tonlamalarla daha da komik, Kutucum

burcu.. dedi ki...

öpeme çok iyimiş yaa. çok seviyorum çocukların böyle yanlış söylemlerini.

ters foto da süper. sanki hep öyle dururmuşçasını rahat :))

Nil annesi : Deniz dedi ki...

Kendi dilimi bırakıp onların dilleriyle konuşmak istiyorum böyle zamanlarda çok çok şekerler..

Benim yiğenimde çukutela diyordu çukulataya :o) bir daha bir daha söyletiyordum