11 Haziran 2010 Cuma

Hafiflemek...

Gece 01.00... Evde uzun zamandır elimin değmediği köşeler vardı, dokunamadıkça beni bunaltan, aklımı meşgul eden, oraları deşiyorum, topluyorum. Kınayıp, cık cık cık yapmayın hemen, eve genelde saat 20.00 civarında gelince , çocuğumun vaktinden çalmamak için anca "genel görünüm"le ilgilenebiliyorum.

Dip köşe yaptıkça ferahlıyorum. Aklıma geçen gün okuduğum kitaptaki bölüm geliyor:
"Dolapları ve buzdolabı dağınık olan insanların zihinleri de dağınıktır. Bir süredir giymediğiniz şeyleri atın, verin, yakın. Yeniler için yer açmış olursunuz. Bunları bırakırken de "Zihnimdeki dolapları temizliyorum" deyin... Harika diil mi, ne kadar da doğru.

Haftalardır beynimi meşgul ediyordu, işte dokunamadığım köşelerin beni bu kadar rahatsız etmesinin nedeni... Louise Hay söylemiş...

Gece ilerledikçe beni çeşitli sürprizler karşılıyor. Yaldızlı elmanın yarısı gitmiş,
ama sırtı çevrilmiş, görmemişiz.Meğersem kaptan amcanın kafası dağılmış, ama öbür profili bize çevrilmiş.

Sanki bunlara hiç el sürmeyecekmişim ve sonunda hiç fark etmeyecekmişim gibi : )
Acaba bizim gündüz ahalisinden hangisi becermiş bu vukuatları.
İçerideki odayla balkondaki çöp arasında mekik dokuyorum, dışarıda saat 01.30 civarı bir sucuk kokusu peydahlanıyor. İştah kabartmayacak gibi değil. Gecenin serinliğine karışan sucuk kokusunu içime çekiyorum mis gibi...

Balkona takılı duran saksıların içindeki sardunyalarımı kurudu diye söken Şadiye abla'yı saygıyla anıyorum. Bir köşede birkaç dal kalan sardunyamın yapraklarından o saksılara dikiyorum, tutar inşallah diyerek... Yıllarca ne kadar azgınca açmışlardı oysa.
Zamansızlığımı fırsat bilip, sardunyaların biletini kesmişler.
Onlar kurusa bile yeniden canlanıyorlardı oysa.
Biraz daha çekmece ayıklıyor ve düzenliyorum. Yaptıkça ferahlıyorum.
Kitapta dediği gibi etrafımızdaki dağınıklık kalktıkça biz de daha hafifliyoruz sanki.


1 hafta sonra tatile gidince de değmeyin keyfimize...
Geriye doğru saymaya başladım bile.






9 yorum:

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

oh sen toparlamışsın okurken ben rahatladım :)
yok yok ne kadar taşıncam, koliler falan filan da desem. benim derlenip toplanmaya (atmaya) zihnimi boşaltmaya ihtiyacım var

Sen Gelince dedi ki...

Ben yapıyorum ara ara ama nasıl yeni el değmemiş köşeler türüyor anlamıyorum... Sen toparladıkça ben rahatladım sanki... Ha bi de acayip gaza geldim:)

maiDerin dedi ki...

kesinlikle sonuna kadar katılıyorum o raflar ve buzdolabı tespitine :) Ne zaman bir düzenlesem içim ferahlıyor! Tatil için de adınıza çok sevindim, insanı "koca şehir sendromları" bastı mı, kaçmalı birazcık dinginliklere :) 1 hafta sonra benim için de "Türkiye yolcusu kalmasıııın" :) ayy çok mutlu oldum birden! sevgiler

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Bizim temizilikçi de böyle..Kırıyor,parçaları bir güzel topluyor,poşetleyip yanına koyuyor..Çok düşünceli sağolsun..

Bu arada,şimdiden tatil heyacanı sarmış,ne güzel...
İyi haftasonları..

YILDIZ dedi ki...

Denizciğim seni ve Yazı çok özlemişim;)

Zihnimdeki dolapları boşaltıyorum işini ben bilmeden hep yapıyormuşum meğer.Hafifledin değil mi boşaltınca dolapları?

YILDIZ dedi ki...

Denizciğim seni ve Yazı çok özlemişim;)

Zihnimdeki dolapları boşaltıyorum işini ben bilmeden hep yapıyormuşum meğer.Hafifledin değil mi boşaltınca dolapları?

elif-kayra dedi ki...

nasılda heyecanlandın deniz , aslında ben çok sık toplarım dolaplarımı çabukta dağıtırım :)))

ama bu haftasonu benimde bir eleme yapmam gerek ayrıca gece daha rahat sessiz sakin oluyor.

Odil Sezen Metin dedi ki...

Ohh ne güzel tatile çok az kalmış..Biz henüz ne zaman çıkarız onun bile planını yapamadık..Herhalde her zamanki gibi aynı gün söyleyecek zatı muhterem (eşim) ve aynı gün gideceğiz..

dörtmevsim dedi ki...

sardunyalar istem disi gitmis, hemen geri gelirler merak etme, guzel fikirlerini yollarsin filizlenirler guzelce.. size simdiden iyi tatiller!