30 Haziran 2010 Çarşamba

İrade


Büyüdükçe, temel ihtiyaçların yanı sıra yeni erdemler, yeni kavramlar gerekir insana.
Sadece yemek, içmek, barınmak, güvenlik değildir
artık hayattan beklentimiz,
ya da bizden beklenen.
İrade de bunlardandır işte, insanın mutlaka taşıması gereken bohçasında.
Bir gün koca bir pastayı reddedebilmeni sağlar, başka bir gün yolunu kaybetmiş bir arkadaşın
teklif ettiği kötü şeyden uzak durmanı...
Eğlenceyi kabul etmeden önce sorumluluklarını hatırlamayı...
İrade hep zorlu sınavlardan geçirir insanı...
Evet demek istediğinde evet, hayır demek istediğinde hayır diyebilmeni sağlar.
Neyi seviyorsan ona gidebilmeyi...
Sana zarar verenden uzak durabilmeyi...
Özgür iradeni kullanabilmeyi...
2 yaşına hızla yaklaşırken,
senin için dilemek istediğim sayısız güzellik ve özellikten biri irade.
Tam kararında...
Ne seni kısıtlayacak kadar çok, ne pişmanlıklar yaşatacak kadar az.
Belki iradeni kullanmaya ağzındakiyle başlarsın, kim bilir...




8 yorum:

ikiz Bebek dedi ki...

ama annesi, onlar ayrılmaz ikili :)
resimdeki suratı yeri ben.
gündüzleri göremeyeceği yere koy emzikleri.emzikten konu açarsa, değiştir konuyu :)

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Tatilden döndükten sonra orada kaldı,artık emzik yok demiştik..
Biraz zor olmuştu ama 1 hafta da unutuverdi..
Yavaş yavaş annesi..:))

Sen Gelince dedi ki...

Ne kadar güzel bir dilek ve ne güzel anlatmışsın Deniz:) Çok etkilendim bilesin:)

maiDerin dedi ki...

iradenin ne demek olduğunu bilirdim ama bir dilek olarak hiç düşünememiştim... ne kadar güzel bir dilekti!

Anne Café dedi ki...

çok çok güzel yazmışsın. emziğe delikler açmayı önermişti biri.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben Blog sahibesi değilim, buna rağmen sizi takipteyim :)Yazı ve sizin yazılarını severek ve beğenerek okuyorum.
Sevgilerimle.
Filiz E.
23 aylık kız annesi..

Deniz dedi ki...

-Valla aslında herkes bıraktırma yöntemini yazarsa ne güzel olur aslında: )


- Filizcim, ne güzel, artık orada bir yerde olduğunu biliyorum...

kerem'li anlar... dedi ki...

ben hemen yazmak istiyorum :))
kerem 1,5 yaşlarındaydı...kesin çozüm istiyordum...ve sirke aklımın bir köşesinde duruyordu :)
gün içinde oyun oynarken emziğin üstüne birkaç damla sirke döktüm ve görebileceği yakınına bıraktım...büyük bir mutlulukla aldı ağzına götürdü...birkaç sanıye sonra ıyyyyyyyy diyerekten attı ağzından...hem üzüldüm...hem de kararlıydım...gün içinde hep görebileceği yerlere koydum...ağzına almak istemedi yalnışlıkla alsada kokudan dolayı emmeden attı...gece ise vermedim...ve çok kısa bir sürede kesin çozüm oldu...
aynı yöntemle olurmu bilmiyorum ama inşallah sizinkiside en az bizim bırakmamız kadar kolay olur :))