29 Haziran 2010 Salı

"Maymuna ne oldu?"

Bir zamanlar, çıtır yaşlarımda tatil köylerinden hiç haz etmez,
çığırtkan animatörlerin kulağımın dibinde bağırıp çağırmasına ise dayanamazdım.
Çocukla birlikte yaşam tarzı külliyen değişiyor.
Tatil köylerine de gidiliyor, animatörler de seyrediliyor.
Haklarını yemeyeyim, bir gece Tarzan'ı canlandırdılar, değme oyunculara taş çıkartırcasına...
Ben ki animasyon filmlere bayılırım, Tarzan'ın animasyonu olduğunu bilmiyordum.
Filmi o kadar iyi sahneye koymuş ki animatörler,
Yaz pür dikkat izledi sonuna kadar. Hatta biz de.
Ve onu izleyen tatil günlerimiz boyunca 'mağmuna nooldu anne?'
'kaplan gelmiş mi?' diye yüzlerce kez anlattırdı bana Tarzan'ı.
Onun anlayacağı dilde anlattım defalarca.
" Anne maymunla baba maymun ormanda bir çocuk bulmuş. Adını Tarzan koymuşlar....."diye başlayıp özetledim her gece uyumadan önce.
Gelir gelmez de filmini aldım. Yaz büyülenmiş gibi seyrediyor.
Filmin sonunda baba maymunu avcılar vuruyor.
O noktada hep soruyor.
"Mağmuna ne oldu?"
"Uf oldu kızım diyorum."
Dün ilk defa itiraz etti, uf olmadı dedi.
"İşe gitti." Kıyamadı canım benim...

Tarzan'ı tüm küçük ve büyük dostlarıma öneririm. Üstelik de müzikler Phill Collins'ten.
Mesela You'll be in my heart'ı şuradan dinleyebilirsiniz.
http://fizy.com/#s/102q4m

Bu arada ben bazı kelimelerden sakınıp, öldü yerine uf oldu diyorum ya...
Geçen gün Nemo'yu seyrederken, Nemo'nun suyun üzerinde hareketsiz yattığı sahnede
döndü bana "Nemo öldü!" dedi. Kaldım öylece...
Filmin içinde balıklar aralarında Nemo öldü mü diye soruyorlardı, tabii oradan duymuş ama
yine de şaşırdım.
Şimdi anlamadan tekrar ediyor.
Ama ileride ağır konularla ilgili ağır sorular geldiğinde nasıl anlatılır diye geçti aklımdan.
Çalışmadığım yerden geldi dememek için
şimdiden biraz beyin fırtınası yapmak gerek herhalde.

Yeri gelmişken Nemo'ya da bayılıyor Yaz...
Çocuklar için iki film önerisi yapmış olalım bahaneyle...

Bu post'un sonunda şunu da söylemeden geçemeyeceğim.
Yaz heavy metalden nefret edecek sanırım.
Çünkü Metallica konserinde çalışan babasını günlerdir göremiyor yavrucak.
Bugün sabaha karşı babasının sesini hayal meyal duyunca
saat 6.00'da kalkmayı göze alıp, fırladı babasının yanına.
3 gün boyunca kafa sallayanlar normal yaşantılarına çoktan döndü ama
sahnenin ve alanın toplanması bugün hala devam ediyor...


6 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

pişşttt!!! kafa sallayanlara laf söylemeyelim lütfeennn! :P eheheheee

Sen Gelince dedi ki...

Deniz'cim hakkatten bunlar büyüyor şimdi değil mi? Dumur olacağımız sorular da gelecek... Harbi hazırlıklı olmak gerek... Ama neye ne demek gerek? Öğrenirsen buraya da bir ses lütfen:)

Bellek Kutusu dedi ki...

Vay bıdık ya, her şeyi de biliyor... aramızda kalsın bu Nemo'ya ben de bayılıyorum :D

Deniz dedi ki...

Kafa sallayanlara lafım yok Sibelim, sadece onlar için yaşandı bitti, ama olay devam ediyor birilerine demek istedim :)

Öğrenirsem yazarım valla Özlemcim, ya da aklıma parlak bi fikir gelirse


Kutucum ben de animasyon filmlerin hastasıyım çok mutluyum bizimki de sevdi, birlikte seyredeceğiz

Odil Sezen Metin dedi ki...

Biz de Nemo hastasıyız..
:)) tatlı bıdık kapmış hemen olayı 'nemo öldü' :))

Deniz dedi ki...

Fatmacım defalarca seyrediyoruz yine de bıkmıyoruz... Aslında güzel de mesajlar veriyor diil mi?