23 Temmuz 2010 Cuma

Hayatın merkezi...


Haftayı kapatırken her anne-babanın
kulağına küpe olması gereken bir metni
paylaşmak istedim sizlerle...
Onlar büyürken, bizim dünyamız küçülmemeli,
tam aksine zenginleşmeli...
Onların iyiliği için.

" Çoğumuz için çocuklarımız hayatlarımızın en merkezi yerini işgal eder, dolayısıyla mutluluğumuzun doğrudan onların memnuniyetine bağlı olması eleştiriye açık olabilir.
Çocuklarınız aracığılıyla mı yaşamaya çalışıyorsunuz? Onlarla bu kadar özdeşleşirseniz, onların kendi seçimlerini yapmasına nasıl izin vereceksiniz?
Veya kendi başlarına seçim yapabilecek insanlar olmalarına nasıl izin vereceksiniz?
Onları tamamen kendileri olmaları için cesaretlendiriyor musunuz?
Yoksa onlara karşı fazla korumacı bir yapıda mısınız?
Onlar için en iyisini bildiğinizi düşünseniz bile, onların kendi deneyimlerinden öğrenmelerine
yeterince izin veriyor musunuz ?
........

Çocuklarınız sizin çocuklarınız değil.
Onlar kendi yolunu izleyen Hayat'ın oğulları ve kızları.
Sizin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler.
Ve sizinle birlikte olsalar da sizin değiller

Onlara sevginizi verebilirsiniz, düşüncelerinizi değil.
Çünkü onların kendi düşünceleri vardır.
Bedenlerini tutabilirsiniz, ruhlarını değil.
Çünkü ruhlar yarındadır
Siz yarını düşlerinizde bile göremezsiniz
Siz onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz ama sakın onları
Kendiniz gibi olmaya zorlamayın
Çünkü hayat geriye dönmez, dünle de bir alışverişi yoktur.
Hilal Cibran , Lübnanlı mistik ve şair...."


Hafta sonuna girerken babası yine yollarda.
Kesin bu sene leyleği havada gördü.
Salzburg'da şu an...
Doğum gününde de burada olamayacak.
Biz de pastamızı aldık dünden, mumlarımızı üfledik.
Babasının doğumgününü erkenden kutladık.
Ama Murat bir babanın alabileceği en güzel hediyeyi aldı dün.
"İyi ki doğdun babaaaa" diye çılgınca bağrışını ikimiz de hiç unutmayacağız herhalde...



Bu arada küçük maymunumla ben, Cumalar Kraliçesi'ne kocaman teşekkür ediyoruz.
Ufaklık, her sabah ilk iş, koşa koşa maymununu ve hamurlarını toparlayıp soruyor:
"Benim örtüm nerdee?"
(Hamur yaparken altına serdiğimiz)


Hepinize sevdiklerinizle çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Hayatınızın merkezine kendiniz için de birşeyler koymayı ihmal etmeyin;- )




6 yorum:

Aşk Meleği dedi ki...

çok önemli bir konuya değinmişsin canım gerçekten...öyle ebeveynler var ki çocukları üniversiteye başlayacak hala her kararlarının içlerinde olmaya çalışıyorlar, sorumluluk yüklemiyorlar çocuklara... bu nedenle özgüvenden yoksun, içe kapalı büyüyor meyvelerimiz... doğum günü kutlu olsun buarada minik cadının :) nice yaşlara... iyi haftasonları canım...

Little miss sunshine! dedi ki...

cok beğendim bu yazıyı. hepimiizn kulağına küpe olsun. eskiler bilmezmiş bireyi, kimliği, yaşama nereden, neden geldiğimizi... hepimiz yalnızca birilerinin çocukları olmuşuz yüzyıllardır. ama şimdi yavaş yavaş değişiyor ve nihayet neyi deneyimlemek için geldiysek onunla karşılaşabilmeye yetecek özgürlük alanlarına kavuşabiliyoruz. hepimize cevaplarımızı bulacak yaşamlar diliyorum.

ikiz Bebek dedi ki...

Yaz ın beğenmesine çok sevindim :)

Murat dedi ki...

iyi ki dogdunuz ana-kız. sizi seviyorum

burcu dedi ki...

harika bir yazı olmuş bu denizciğim,altına imzamı atarım...

ela selin dedi ki...

Denizcigim ben de cok severim bu siiri. Selinin dördüncü ay mektubunda ben de yayinlamistim bu siiri. Tam da onlardan ayrilmanin bana en zor geldigi dönemde iyi geldi bunu animsamak...