31 Ağustos 2010 Salı

Rüşvet...



Ne fena şey değil mi? Adını bile duyduğumuz anda irkiliveriyoruz.
Etik kurallara göre rüşvet almak da, vermek de "tu kaka kaka!"...
Ama rüşveti nasıl öğreniyoruz sanki...
Daha 1-2 yaşında başlıyoruz inanın.

Ben ki çok dikkatli geçinirim, öyle her çıktığımızda bir şey almayalım,
aman bir şeyi yapması karşılığında bir şey vaat etmeyelim diye...
Ama itiraf ediyorum oluyor bazen.
Bazen rüşvet verdiğimin farkında bile olmuyorum hatta.
Sonra düşününce irkiliyorum.

Eski usullerdeki gibi direkt yapmıyoruz belki.
Ama dolaylı rüşvet bu da...
Eğer bir yere gitmeyi şiddetle reddediyorsa
- sırf reddetmek için-
ben de çıkmak zorundaysam bir an önce
olayı cazip hale getirecek bir şeyler anlatıyorum...
Ya da giderken sakız alalım diyorum mesela(!) CISSSS...

Ya da sonra parka gideceğimizi söylerken buluyorum kendimi (!) CISSSS


Cumartesi günü bir doğum gününün ortasına düştük mesela gittiğimiz yerde.
Küçük doğum günü sahibesinin yaladığı şekerden istedi bizimki de.
Bir an önce sussun, doğum günü sahiplerini de üzmesin diye naaptık?
Mekanın hemen dışındaki baloncudan balon almaya gittik(! ) CISSSS




Şu aşağıda gördüğünüz "an" da, çalınmış bir 15 dakika için...
Tam olarak CISSS mı?
Bilemedim.

Bazen de şu bakışlarıyla yaptırtıyor istediğini, ya da alıyor rüşveti, o da ayrı!

Çabucak da öğreniyor her şeyi. Bir öpücüğün gücünü biliyor.
Ama kendi malı bir kıymetli ki bugünlerde.

Paylaşsın diye kendininkini, 'o da sonra sana oyuncağını verecekmiş' desek,
eeee tabii o da CISSSSS!

Ki bu çok dikkat ettiğim halde benim yakaladıklarım...
Ya siz? Rüşvet veriyor musunuz?
Fark etmek bile bişeydir...
Ya da bunlar rüşvet midir gerçekten?
Ne düşünüyorsunuz?



9 yorum:

burcu dedi ki...

biz de yapıyoruz benzer şeyleri.ben bir nevi rüşvettir diye düşünüyorum.çünkü kodlanıyorlar tekrar ettikçe ağlarsam bu olur gibi.yapmamak lazım ama çocuk yetiştirmek sabır işi ve nihayetinde biz de insanız ve sabrımızın taştığı zamanlar oluyor.başuruyoruz bu yöntemlere,ama yapılamamalı elbet.

bed@rdem dedi ki...

ilgi duyacağı şeyleri anlatmak bence gayet mantıklı, dikkatini dağıtmak bazen bunlar olmadan imkansız hale gelebiliyor. Bana göre rüşvet değil, çünkü ben de yapıyorum :))) sevgilerimle

Sen Gelince dedi ki...

Sadece benle kalsa neyse:( Dört bir yandan hem de:(

asyaselda dedi ki...

annem yanıda ben bu yazıdaki Yaz'a bakıyorum.Annem gözlerini kıstı ve bilgisayara ciddi ciddi bakıp bu elbiseleri ne zaman aldınız Asyaya dedi:)
Yazı Asyaya çok benzetti:):)
ve bu rüşveti bizde vriyoruz ara ara ama bazen 3 sn likte olsa o yarattığı hengameden kurtulmak istiyoruz bizde insanız yahu:)
ve Eskiden Asyaya hadi şunu yap bunu yapacağız derken
yani oyuncaklarını toplarsan parka gideceğiz derdim çoğu zaman aklında sadece park kalıyor oyuncakları hiç toplatamıyordum.
şimdi asya parka gitmek istiyormuzunnn diyorum evetttt diye çığlık atıyor :)
bende ama önce oyuncaklarını toplamalısın diyorum hemen topluyor:))
kimden mi öğrendim:):)
sevgili kayunun anneciğinden:):):):):)

Deniz dedi ki...

Hımmm Kayuu'nun anneciğini de biraz rüşvetçi görüyorum zaten;-))))

Bakın aklıma geldi, Kayuuu'nun annesi diyor ya, Kayu oyun oynamak istediği, kendisi de onu bir yere götürmek istediği zaman 'daha sonra da oynayabilirsin yavrucum, hadi yemek yiyelim diye'... Kayu da hemen tamam diyor. Ne kolay oluyor çizgi filmde...

Gülfer dedi ki...

Her şeyin bir bedeli vardır Deniz'cim :)O sakin ve mutlu 15-20 dakikanın da bedeli neyse ödüyoruz vallahi. Başka yol bilen varsa tarif ediversin bi zahmet.
Şaka bir yana CISS kısmına tamamen katılıyorum fakat pratikte pek iyi sayılmam.

ayşegül dedi ki...

Denizcim yukarıdakileri yapmadan çocuk büyütebilen varmıdır merak ediyorum.
bu durumda ya onların her istediğini yapıp kafayı yicez,yada yapmayıp zırıltıdan yine kafayı yicez :)

bu minik oyunlara rüşvet demek haksızlık olur bence,yapmaya devam :)

bahriye-kerem dedi ki...

bunun adı rüşvetmi bilmiyorum ama ben de bunu yapanlardanım...böyle teklifler sunmadan konuyu halledebilen varmı acaba :))
varsa ne mutlu onlara...inşallah rüşvetlerin en fazlası park,sakız,şeker olur hayatımızda...

Deniz dedi ki...

Aslında burada şunu da ekleyeyim:
Yeni bulduğum bir formül:

"Aşkım, bana yatmaya hazır olduğunda haber ver dersem, iki dakika sonra hadi yatalım diyor" Yani hadi yat demek yerine seçimi onun yaptığına inandırıyorum onu;- )