13 Eylül 2010 Pazartesi

Bir bayram daha büyüdük...

Candan'ın şu şarkısı kulaklarımda, yazıyorum.


Bir bayram daha geçti ömrümüzden.
Zamanın derinliklerine bıraktığımız
her parça gibi değerli...Her parça değerli...
Hiç bırakmak istemediklerimiz de.
Vedalaşıp ayrıldıklarımız da.
Değil bir önceki yıl, bir önceki günle bile aynı değiliz.
Her giden parçamız yerine yenisini doğuruyoruz şarkıdaki gibi...

Daha güçlü, daha sakin
Daha mutlu, daha suskun
Daha olgun, daha kırgın

Daha yalnız, daha yorgun...


Büyüyor muyuz, yoksa büyümekten mi korkuyoruz bazen...

Büyüdükçe kaybetmekten...

Merak etmeyi...
Umursamazlığı... Dayamayı sırtını güvenli dağlara...

Hiç düşünmeden akşamı, sabahı, yarını, yaşamayı...


Burası kocaman babaannenin evi, Yaz'ın deyişiyle...
Bayramın ilk günü ilk durağımız.Bu ev Yaz için çok eğlenceli. Merdivenlerinde bir iniyor, bir çıkıyor,
bahçeye çıkıyor, ama en çok da kocaman babaanneyi kontrol ediyor
sürekli girip çıkıp.
Garip bir şekilde, etkileniyor ondan.
Bir bağ kurmaya çalışıyor devamlı.
Babaannenin bebeği bütün bebeklerden kıymetli...

Ele geçirmeye çalışıyor, geçirdiğinde de
bi' seviniyor ki, görmeniz lazım... Kocaman babaanne de kızıyor, çocuğunu elinden aldıkları için... Şu an hangisi daha çocuk belli değil.

Neler yaşamıştır bu evde, neler hissetmiştir kocaman babaanne?
Bizim şu an yaptığımız gibi yaşamıştır soluksuzca, koştura koştura...
O merdivenleri günde kaç kez inip çıkmıştır kim bilir?

Yaz bu eve ne zaman gelse, evin altını üstüne getiriyor. Öyle yaşanmış bir ev ki,
kaç kuşağın anıları var duvarlarında... Seziyor da, onları mı keşfetmeye çalışıyor?

Eliyle üzümleri toplayıp, afiyetle yiyor.
Aynalara bakıp, biraz da şımarıp çok güzel olduğuna karar veriyor.

Ailenin delikanlıları(!)nı peşinde koşturuyor...

Azıcık durup soluklansa da...

... muzurluğu hiç elden bırakmıyor. Eee bir bayram daha büyüdük hepimiz.
Bayram sonrası temizliğimizi de yaptık,
sildik süpürdük...
Mevlana'nın söylediği gibi
"Ne kadar söz varsa düne ait,
dünle beraber gitti cancağızım,
şimdi yeni şeyler söylemek lazım" diyerek
yeni bayramları bekliyoruz...

16 yorum:

maiDerin dedi ki...

insan kendisi yaşlanmak yada nostalji olmak istemese de, nostaljiye karşı bir ilgisi var sanırım...Yaz hanım da bu ilgi biraz erken mi başlamış dersiniz :) sevgiler.

Tibetin annesi dedi ki...

Karasu'nun evleri bir zamanlar hep böyleydi... Dediğin gibi yaşanmışlık kokardı hepsi... Şimdi pek kalmadı, kalanların da gitmesine az kaldı...

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

koca babaanne,
eski yaşamış bir ev,
dediklerin
ve parçalandım...
ağlayabilirim

bahriye-kerem dedi ki...

dencek çok şey vardı da o ev aldı götürdü beni...zamanı varken yaz hanım bol bol kocaman babaannenin,evin,merdivenlerin,ordaki geçmişin...tadını çıkarsın :(

YILDIZ dedi ki...

Büyüdükçe;

Daha güçlü, daha sakin
Daha mutlu, daha suskun
Daha olgun, daha kırgın
Daha yalnız, daha yorgun...

Denizciğim sonbahar sana da geldi galiba.

Yaza Özel Not:Yanaklarından kocaman kocaman öperim.Güzel saçlarını parmağıma dolar oynarım,gülen gözlerini görmek için de komiklik yaparım:))

ELİF dedi ki...

O evleri çok severim ben:((

Deniz dedi ki...

Sonbaharın gelmesi değil de, dünden beri düşünceliyim biraz

şule dedi ki...

denizcim babanneciğe sağlık diliyorum,o ev resimler ,resimlerdeki detaylar öyle duygulandırdı ki beni.
ve yazın saçlarına tek kelimeyle bayılşdım.maşallah sübhanallah.
geçmiş bayramınız kutlu olsun :)

şule dedi ki...

denizcim babanneciğe sağlık diliyorum,o ev resimler ,resimlerdeki detaylar öyle duygulandırdı ki beni.
ve yazın saçlarına tek kelimeyle bayılşdım.maşallah sübhanallah.
geçmiş bayramınız kutlu olsun :)

ツ ✁✂✄ Sezgi ✁✂✄ ツ dedi ki...

4luk harıka Candan Erçetin..

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Ama grçekten çok güzel annesi.
Maşallah ona yaa..

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Ama grçekten çok güzel annesi.
Maşallah ona yaa..

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Ama grçekten çok güzel annesi.
Maşallah ona yaa..

ikiz Bebek dedi ki...

ben ençok Yaz'ımın saçlarına bayıldım, uzamış hemde çok :),maşallah.

Deniz dedi ki...

Saolun ablaları :)

NiLaY dedi ki...

bayılıyorum bu güzelliğinin farkında olan cimcimelere ben :) maşallah :)