16 Eylül 2010 Perşembe

Uykudan önce...


"Genç kadın, hiç dağılmamış saçı, üstü ve başıyla
şefkatle gülümser: iyi geceler meleğim, güzel uyu der.
Çocuk da ona iyi geceler annecim diye seslenir.
Kadın ışığı usulca kapatır ve içerideki yaşamına döner.
İki büklüm beli tutulmamış, dilinde tüy bitmemiştir.
Gayet enerjik bir biçimde akşama devam eder..."

Tabii bu olsa olsa tatlı bir rüyadır.
Öncelikle halime bin şükür demekle birlikte
uykudan önce sürecimiz bi' hayli uzun, belirtmek zorundayım...
Ve ritüeli bol.
Süt getirilir, o içilirken, bir kitap okunur
ama bir kitap derken, aynı kitap 5 kere okunur mesela...

Sonra o biter, kıvama gelmediği için herhalde
bi daha süt der.
Turuncu biberonla geri dönersen, mamiiii mammiiii der.
Gidip aktarma yapıp geri gelirsin.

Küçük bi aksiyonla lambayı biraz daha karartırsın çaktırmadan.
Sonra el ele tutuşuruz.
Tarzan'ı anlat der o bana.
Ben anlatırım. Dilim paslanır, çenem yorulur.
Saçımla oynarken saçım yolunur.
Zorla yatağına sokmak ister, o kutu gibi karyolada belim bükülür.
Oradan çıkmaya çalışırken akrobasi yapılır.
Vs vs vs...

Bir yandan bunlar bizim birlikte geçirdiğimiz özel ve de güzel anlar...
Ama arada bi' en yukarıda anlattığım gibi geceler olsa hoş olmaz mı?

Tipim kaymadan, saçım başım yolunmadan çıksam o odadan bi gün de?

Gerçi en bebeklik günlerimizi düşünüyorum. Sadece 20 dakika uyuduğu, tuvalete bile zor gittiğim günleri şükür diyorum.

Ama size de soruyorum, VAR MI KENDİ KENDİNE UYUYAN? VE NASIL?


(Ağlatma metodlarıyla ilgili çok okudum, dinledim, bana göre değil. Ağlar ağlar uyur modeli... Onun dışında)



17 yorum:

Odil Sezen Metin dedi ki...

Alttaki postlarıda okudum, kocaman babaanenin evine bayıldım!
Uyku işi en baştan alıştırılması gereken bir şey bence..Ama şükret neleri de var:) Odil kendi kendine uyur hep bazen bir masal ister..Ama doğduğundan bu yana hiç uyuması için çaba sarf etmedim, ne zaman uykusu gelirse o zaman uyuyacak nasılsa mantığındayım..Bir gün uyku öncesi ağlamadı, tabi rahatsız olduğu zamanlar mızmızlanarak uyur..
Şimdi babasıyla uyuma sevdası var hep ikisi uyuyor sarılarak, sonra babadan ayırarak yatağına alınıyor:)
Biraz daha büyüyünce eminim kolaylaşacaktır işin..

Deniz dedi ki...

Fatmacım aslında o bebeklikte başlayan alıştırmaların bir kısmını, Tracy HOgg ablayla birlikte başardık, kesintisiz uykuyu, gece 9 dedi mi yatmayı, kendi yatağında uyumayı, ağlamıyor da uyurken, çünkü hiç ağlamasına fırsat vermedim ki...
Yani uyuyana kadar yanındayım.
Ben şunu merak ediyorum şimdi, bu aşamada sonra bensiz uyumayı öğrenmesini başarabilir miyim?

ikiz Bebek dedi ki...

evet evet varız, biz varız :)
şunu tavsiye ederim,hergün aynı düzen, 5 güne kadar alışıyorlar.Birde sen yatağa yatırdıktan sonra ağlama ,naz ve taleplerine baba gitsin.onlardan çok yüz bulamayınca uyuyorlar :)
sevgiler.

asya selda dedi ki...

ama ben kendi başına uyuyor derken senin yaptıklarını yaptıktan sonra oluyor ve ben buna kendi başına uyuyor yavrucağım diyordum:)
20 defa aynı ve türevleri kitap okunur
süt istenir
çişi gelir
sür istenir
o biter su istenir
bidaha kitap okunur
sonra sevdiği oyuncaklar yanına verilir hadi birazda sen onlara hikaye anlat uykular gelmiş denir ve gidilir
çoğunlukla uyur ama istemeyip yanımıza geldiğide olur
olsun:)
ha birde onu uyutup biraz kitap biraz internet derim bir bakmışım ben uyukluyorum:)

asya selda dedi ki...

ikizbebek:)babayı yoladığımızda aynı nazlar onada:)ikiye katlanıyor bizde

asya selda dedi ki...

ikizbebek:)babayı yoladığımızda aynı nazlar onada:)ikiye katlanıyor bizde

Deniz dedi ki...

Hahhaaa Seldacım öööölesi bizde de var ,o sayılmaz! Benim hayalim, yatağa koy, öpücüğünü ver, çık modeli:))) Demek hayal diil, Özge'ler başarmış...

Ama onda da şöyle bi avantaj var, iki civcik birbirini uyutuyor olabilir:))

bahriye-kerem dedi ki...

deniz,çok güzel bir yazı olmuş...tam da benim aradığım...yatağına yatır,iyi geceler öpücüğünü ver ve çık odadan...bunu nasıl yapacağımı bende merak eder durumdayım...2 hafta sonra 3 yaşında olacağız ama ben yanına yatmadan uyumuyor...alıştırmakla ilgili sanırım...çoğu zaman o uyusun derken yorgunluktan ben de uyuya kalıyorum yanında...sorunun cevaplarını merakla bekliyorum...inşallah bir çözüm yolu bulabiliriz...

ELİF dedi ki...

Yahu durunuz arkadaşlarım, hele bi 4-5 yaşlarına gelsinler belki o zaman olur:)) Ben de o modelleri pek sevmediğimden, onun 1.40 boyundaki yatağına sığıyorum her gece, kolum kopasıya kadar bir elimle kitap okuyor, diğer elimle sırt kaşıyorum:)) yalnız değilsin bacım:))

elif-kayra dedi ki...

negüzel bir konuyu yazmışsın tam isabet, sen odadan saçbaş dağılmış çıkıyorum diyorsun,ben uyuyakalıyorum

ama ağlatmaya hiç kıyamıyorum,o yüzden şikayetçi olmamak lazım galiba

Isil Simsek dedi ki...

2.5 yasini biraz gece gelebildik o asamaya.ondan once memede uyuma,sonrasinda once kitap sonra meme sonra yatakta beraber uzanma,sonrasinda da kitap,meme ve annenin odadan cikmasi seklinde gelisti bizim surecimiz.Darisi basiniza :)

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Sizi karamsarlığa düşürmek istemem ama Duru 5.5 yaşında,hala bensiz uyuyamıyor desem :)))),
Ben alıştıramadım siz alıştırınnnnnn bari.. :)))

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Sizi karamsarlığa düşürmek istemem ama Duru 5.5 yaşında,hala bensiz uyuyamıyor desem :)))),
Ben alıştıramadım siz alıştırınnnnnn bari.. :)))

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Deniz dedi ki...

Geçenlerde bir doktordan da dinledim, kendi kendine uyudukları uyku daha kaliteliymiş bu arada. Valla kendim için istiyorsam namerdim:-P

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

anam Deniz yanlız değilmişim :)
benimki 1,5 ay sonra 4'ü dolduracak... yok anam uyumuyor. birde illa beraber yatıcaz. baba-anne ve o. o uyuduktan sonra biz kalkıyoruz :) of off bir öğrense daha ne isterim :) "kaliteli uyku" evet bende onu duydum.. çok uğralıyorum ama yok :(