20 Ekim 2010 Çarşamba

Anneye hasta olmak yasak...




Beni şu pastırma yazı havalar mahvetti sanırım.
Çocukluğumdan beri ilk defa ateşim çıktı 39,5'a...
Kemiklerim sızım sızım eve gittim, erken çıktım biraz.
Gerçi biliyorum evde dinlenmek pek mümkün değil,
ama işte de kalmam mümkün değildi o safhada.

Ateş beni koltuğa mıhladı.
Yaz yanıma gelmeye, yanıma yamacıma yapışmaya çalıştı inadına.
-Annecim elini tutabiler miyim? diyerek.

Ama ilk defa başımı kaldıracak halim yoktu.
Annemle kardeşimi çağırdım, Yaz yatınca kadar benimle kalın,
başa çıkamayacağım diye.
Beni bilenler bilirler, yardım isteme özürlüyümdür.
Düşünün ne kadar perişanmışım.

Beni hiç bu kadar sessiz ve bitkin görmeyen Yaz
arada şöyle bir cümle kurdu, dudaklar büzük:
" Ben annemi çok seviyorum,
gerçekten çok üzülüyorum..."
Ya çok iyi rol kesiyor bu bücür, ya da fazla duygusal.

Kendimi Öyle bir geçer zamanki'nin Osman'ını seyreder gibi hissettim.
İçim de gitti. Ona geçmesin diye uzak tutmaya çalışıyorum ya, zor da geliyor, yaklaşma canım demek.

Yatma saati geldiğinde, annem 1 saat masal anlattı.
Yok illa annem gelsin, o anlatsın.
1 saat sonunda babası geldi, birkaç masal da ondan dinledikten sonra
yine annem gelsin.
İçeri sesleniyor bana:
"Anneciiiim bi dakka geler misin?" (Yazım hatası yok aynen böyle)

Benim de sesim çıkmıyor, masal anlatacak.
Benden başka birilerinin uyutmasına neden bu kadar karşı bu çocuk?
Sonunda babasıyla, yorgunluktan bayılarak uyudu.

Yani diyoruz ya, hep Allah kuzucuklarımızı korusun hastalıklardan,
kocaman harflerle diyorum ki BİZ ANNE/BABALARI DA KORUSUN!

Bugün kendimi TYLOL HOT falan derken toparladım, hatta işe bile geldim.
Ama bugünün konusu da OKULA GİTMİYCEEEM!

Niye sevdiremediler yuvayı? Bu kadar oyunu, arkadaşı, okulu seven bir çocuğa üstelik...
Hiç anlayamıyorum.






14 yorum:

KırmıZı WosWos dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun Deniz, sana katılıyorum anne ve baba hasta olmamalı kesinlikle.

Bu arada Nadire soruyorum ara ara kreşe gitmek ister misin, özledin mi kreşi diye gitmek istemiyorum diyor.

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun,yuva mevzusuna gelince daha sabır sabır ..

Assenol dedi ki...

canım çok geçmiş olsun
yuva için ise aklıma gelen onu oraya çekebilecek cazip bişey olmalı ama ne dersen ben biraz daha düşünim bulurum belki :)))

Deniz dedi ki...

İşte ya, bu cazip şeyi ona sunmuş olmaları gerekmez mi?

Oradaki rehber öğretmen evdeki konforun onu engelliyor olabileceğini söylüyormuş. TV, oyun, oyuncak, kraliçe gibi yaşamak yani...

Gülfer dedi ki...

Geçmiş olsun Deniz'cim. Çabucak iyileşirsin umarım.
Yuva meselesine çok takılma derim. Ceylin'in 2. senesi, ona rağmen sanahları bir yoklama çeker "gitmiycem beeen!" diye. Ama kararlı davrandığımı görünce düşer önüme. Okulun kapısında arkadaşlarını ve öğretmenini görünce de ağzı kulaklarında bana el sallar. Orada da iyi vakit geçirdiğine eminim. Artık kendini güzel ifade ediyor, hoşlanmadığı birşey olursa anlatıyor ki okulla ilgili negatif birşey duymadım henüz. Buna rağmen "gitmek istemiyoruuum" denemeleri oluyor sabahları. Sanırım anneden ve evden ayrılmak zor geliyor. Tıpkı büyüklere olduğu gibi, hani spora gitmek zor gelir de gidince çok iyi hissedersin ya onun gibi birşey sanırsam.
Off, çok uzun oldu, konu hassas olunca dayanamadım, pardon :)

Deniz dedi ki...

Yooo Gülfer çok iyi yaptın, deneyimlere ve fikirlere çok ihtiyacım var.

Sen Gelince dedi ki...

Çok geçmiş olsun Deniz'cim... Ne kadar zor olduğunu ben de yakın zamanda gördüm:(

sedaca dedi ki...

çook geçmiş olsun :(
yaz erkenden eve gelmiş anneyi bulmuş kaçırır mı :)

Bellek Kutusu dedi ki...

Çok geçmiş olsun Deniz'cim:(
Çabucak toparlarsın umarım.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

geçmiş bitmiş olsun Deniz
kendimiz korumamaız lazım hastalıklardan.. hastayken çocukları uzak tutmak zor. için el vermiyor birde :(

ikiz Bebek dedi ki...

çok çok geçmiş olsun.Zencefille balı karıştır, iyi gelir sana :)
Yaz'a kıyamam masumum benim.

YILDIZ dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun.Canım benim ya Yaz da sana kıyamamış,ama masal kısmında zorlamış.

Kendine dikkat et.Ben de zencefille bal diyorum

Deniz dedi ki...

Teşekkürler :) iyiyim bugün arkadaşlar... Biraz öhöö öhöö kaldı geriye... Zencefille bal süte mi karıştırılıyor??

ikiz Bebek dedi ki...

1 tatlı kaşığa bala birazcık toz zencefil karıştırıyorsun ve sonra cup ağıza.