30 Kasım 2010 Salı

Büyükelçi olma da...


Küçükken bir dönem hariciyeci olmak istemiştim.
Diplomat, büyükelçi falan.
Herhalde dünyanın çeşitli yerlerini gezdikleri,
sürekli farklı kültürleri tanıyabildikleri için.
İlk hayalkırıklığım, bu mesleğin (genelde) erkeklerin tekelinde olduğunu
öğrenmemle başladı. Kadınlar genelde diplomat eşi, büyükelçi karısı
sıfatlarıyla anılıyordu.
Uluslararası ilişkiler mezunu kadınlar ise genelde dışişleri bakanlığında
bir şeyler yapıyorlardı işte.

Ve şu an dünyayı sarsan Wikileaks fırtınasına bakınca
bir kez daha şükrettim o aleme dalmadığıma.
Olay, direkt dedikodu, -miş, -mış üzerine kurulu (imiş.)
Dün televizyonlarda konuşan eski bir büyükelçi de söyledi.
Bizim mesleğin özü bu aslında, duyduğunuzu aktarma diye...

Ben günlük hayatta nefret etmişim dedikodudan.
Duydum mu tüylerim diken diken oluyor.
Bi de para kazanmak için bu işi yapmam gerekseydi,
kendimden soğurdum herhalde buz gibi.

Bu sabah Uğur Dündar'ın bu olayla ilgili bir yorumu vardı,
çok hoşuma gitti:
"Furdiler, furdiler, furildiler..."

Bugün Yaz'a sordum, büyüyünce ne olmak istiyorsun diye?
-Yeklamcı dedi.
Bu da çok matah bişey değil ama neyse...
Yolu uzun, daha çok fikir değiştirir.

7 yorum:

ELİF dedi ki...

Alakasız ama..Okula alıştı mı bıcırıkım?

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Yaz yine iyi... bizimki "donduymacı" olacakmış :D

bahriye-kerem dedi ki...

ne güzel''yeklamcı''...anne mesleği sanırım...

YILDIZ dedi ki...

Dedikodu olaylarını ben de bilmiyordum.
İşin içinde gezme olduğundan çok özenirdim senin gibi:))

Deniz dedi ki...

-Evet evet canım, iyi gidiyoruz.

-Donduymacı iyiymiş,Baharcım nasıl oldunuz iyileştiniz mi ailece?

-Evet Bahriyecim, anne mesleği

-Baksana Yıldızcım, ortalık karıştı diplomatik dedikodulardan

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Değişir değişir, ilk isteği çöp kamyonu şoförü olmaktı kadayıfın sonra benzin pompacısı, sonra apartman görevlisi şimdi de cerrah olacağım diyor,allahtan çocuğun bankacılığı sevmeyen bir anası var da ona özenmiyor, yeklamcılığını yerim onun.

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

Aferin Yaz .