9 Kasım 2010 Salı

Takılmış plak gibi...


Dün bir dokunup bin ah işitmiş gibi oldum.
Herkes üzerindeki sorumluluklara bir omuz istiyor.
Çok yorgun düşmeden önce
güç toplamaya yardım edecek
bir omuz...
O kadar doğal ki. Bunu isterken bile kendi kendimizi
aslında şikayetçi olmadığımıza inandırmaya çalışıyoruz.
Rol dağılımı yapılırken bir hata oluyor olabilir mi acaba?
Ya da rol dağıtımı yapılırken, her role atlayıp
sonra da ben bütün rolleri nasıl oynayacağım diyor olabilir miyiz?
E tabi kendine dağıtılan rolü hiç oynamayanlar da olabilir
o da ayrı.



Size geçen gün karşılaştığım ve ağzımın açık kaldığı bir olay anlatmak istiyorum.
Playbarn'a gittik Yaz'la, Yaz içeride oynuyordu.
Yanımda da iki çocuğuyla gelmiş bir kadın vardı.
Bir kız, bir erkek...
Oradaki görevli ablalar çocuklara hadi sinema zamanı dediler
ve Calliou koydular.
Kadın bana döndü ve dertleşmek için şöyle bir cümle kurdu:
"Şu Caillou da çok acayip, evde her şeyi baba yapıyor. Çocuğun altını bile değiştiriyor."

"Daha ne istiyorsunuz ne güzel işte baba yardımcı oluyor" dediğimde
"Olur mu canım, herkesin bir görevi vardır. Çocukları homoseksüelliğe itecekler."
Ah be kadın ah...

Onun oğlu büyüyünce evde bir şeye yardım ettiğinde homoseksüel
olacağını mı düşünecek yani? Yani hiçbir şeye dokunmayacak bu durumda.

Asırlardır süren empozeler, ezberletilen, dayatılan roller yönlendiriyor
hala bu devirde bizi.

Yaz nasıl söylüyorsa öyle... Takılmış plak gibi...

plak tak�ld� izlesene.com






5 yorum:

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Onlar homoseksüelliğe itilecek diye, semeri taşıyan da hep biz oluyoruz işte,kendime diyorum bazen eşşeğe semer ağır gelmez diye, o kadar alışmışım ki her şeyi üstlenmeye, ama kadayıfı deli gibi çalıştırıyorum şimdiden, çamaşır as, masa topla hazırla, vileda biz yandık kızlar yanmasın bari.

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Tibetin annesi dedi ki...

ben kendi sorumluluklarımdan fazlasını mı yüklendim acaba?
(bunu sorarken sorumluluklarımdan arınmaya mı yoksa şikayet etmemeye mi çalışıyorum, bilemedim?)

YILDIZ dedi ki...

Ne enteresan insanlar var yahu.

Bu sorumlulukları daha çok dişi kişisi mi yüklenir bu arada????

Odil Sezen Metin dedi ki...

:)) Deniz dumura uğratmış hatun seni:) Vallahi şaşınalısı bir durum.Var mı hala bu düşüncede anneler? e ee evet vermış!
Yalnız sinema zamanında izletilene ise çok güldüm..Ben callioudan zor kurtuldum 1,5 haftadır izlettirmiyorum..Arada tutturuyor, gel yatağında zıplayalım diyorum uçup gidiyo şaşkın kuzumun aklından:)))
Sevgiler..