21 Aralık 2010 Salı

İnsan bir makina mı?

 Meraklı Minik dergisinin bu sayısı makinalar üzerine. 
Önce beraber inceledik. Sonra evdeki makinaların neler olduğunu saydık. 
Koltuk dışında doğru saydı. En son olarak da "ben de makinayım." dedi. 
Önce yok canım, sen insansın dedim ama sonra düşündüm, 
en harika makina biz değil miyiz aslında. Mucize gibi bir makina.




Makinalar, aslında bize yardımcı olsun, yaşamımızı kolaylaştırsın diye icat edilmiş
 ama nerdeyse hayatımızı yönetir duruma geliyor. Örneğin şu anda işyerimin kapısında
 giriş çıkış saatlerini denetleyen parmak izi makinası takılıyor. 
Makinaya yetişebilmek için biz de makinalaşacağız iyice. 
İnsana yakışmıyor bu kadar makinalaşma ama kendi hayatımızın sorumluluğunu
kendimiz alamadıkça, özgürlüklerimizi başkalarının özgürlükleri 
pahasına yaşamaya son vermedikçe
 makinalar bizi yönetmeye devam edecek. 
Bu, bir makina kaç yaşamı etkileyecek mesela biliyor musunuz?
Sadece benim çevremde 4. Başta Yaz...
Çok daha telaşlı ayrılacağım kendisinden. 
Ben... Koşturmam ikiye katlanacak. 
Murat... Benim stresimi paylaşacak.
 Gül Abla.. Daha da erken gelecek.
Kazanan makina değil, insan olsaydı keşke.


Bu arada "kendi makinasını" mükemmel bir disipline sokarak 8 günlük sıkı diyetin ardından 
6 kilo veren Murat gerçekten koca bir tebriği hak etti! Bravo kocacan, ha gayret....

(Bu yazıda makine kelimeleri bilerek makina olarak yazılmıştır, 
çünkü yazan kişiye daha sıcak ve sempatik gelmiştir, makina hali.)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

işe vaktinde gidebilmek için evden daha telaşlı çıkıp eşinizi biraz daha strese sokup (sanırım bakıcınız) gül abla yı daha erken çağırmanız gerektiğine göre demek ki daha önceki rutininiz işe vaktinde gitme odaklı değildi. Şöyle düşünün şu an şikayet eden herkes oraya vaktinde gidiyor olsaydı yöneticilerinizin bu tarz bi çözüme yönelmesi gerekmeyebilirdi belki.

Deniz dedi ki...

Aynen söylemek istediğim de tamamen o zaten. Büyük gecikmeler yaşatanlar yüzünden 5-10 dakikalar bile daha hassas artık. Anlatabildim mi Adsız?

Beyza'nın annesi dedi ki...

Kızın çok tatlı maşallah o bacak üstüne atmaya bittim, ne şekil öyle :)) eşini tebrik ediyorum, darısı benim eşimin başına diyelim :)

Tibetin annesi dedi ki...

uzaktan davulun sesi hoşgelir misali, bilmeyen bir insanın durum hakkında yorum yazması ne kadar kolay oluyor değil mi? keşke 2 saat gecikenler yüzünden, 5-10-15 dakika gecikenleri de yakmayaydı patron milleti de, zaten işine geç gitmemeye özen gösterenlerin daha fazla strese girmesine yol açmayaydı... böylece daha fazla makinalaşmayaydık... di mi adsızcım...????

Gelincik dedi ki...

5-10 dakika geç kalma ihtimaline karşı strese girmek başka, yeni sistemin kendini ıslah etmek için kurulduğunu bile bile sistemsiz geçecek son günü bile değerlendirip en az 1 saat salına salına geç gelmek başka...

ELİF dedi ki...

Beton karma makinesi demeye gerek yok beton mikseri diye öğret olur mu? :)))

Deniz dedi ki...

Tamam Elifcim:))

YILDIZ dedi ki...

Yazın koltukta oturuşuna hasta oldum:))

MakinAlar :) çoğaldıkça kolaylaşıyor mı bazı şeyler yoksa zorlaşıyor mu:)

Yalnız bu kadar kısa sürede inanılmaz kilo vermiş,tebrik ederim.

elif ada dedi ki...

Biliyorum konuyla alakasız ama söylemeden duramayacağım: Ben o saçlara bayıldım. Muhteşemler...