27 Aralık 2010 Pazartesi

Şeşi beş aslan ve şifalı kek

-Anne, sen kendin aslan olduğun için mi yapabiliyosuuun bunu? (aslan burcuyum ya)

 - Yooo, sen de yapabilirsin...

 -Anneee, keşke ben de senin gibi aslan olsaydım da yapabilseydim.

Bu diyalog makarna savaşından az önceydi.
 Sonra aslanın saçlarını koparttı yanlışlıkla. Ben ay, dur derken, hassas kızım sinirlendi ve biraz da utandı galiba. Makarnaları masanın üzerine atıverdi. Ben de değişik bi yol izledim. Ben de makarnaları kağıdın üzerinde çizginin öte tarafına atma oyunu oynadım. İkimiz de gülmeye başladık. 
- Anne özüüüğ dilerim, oynayalım mı yine dedi. Gülüştük, makarnaları birbirimize yuvarladık. Oyunun kurallarında ısrarcı olmayıp esnek davranınca bir oyun başka bir oyuna davetiye çıkarıyor. Hem  yaratıcılık da böyle bişey diil mi zaten?
Bizim şeşi beş uyduruk aslanın çok güzeli Seyhan'da. Zaten ondan görüp de denedim. Buyrun bakın...

 

Bu da birlikte yaptığımız şifa kekimiz. İçinde havuç, elma, portakal, karanfil, tarçın gibi faydalı 
nebatlar mevcut. 
Şifalı yemek tariflerinde rastladım, denedim, çok güzel oldu. Yaz da sevdi ne mutlu :) Hatta ertesi gün babaannesine götürdük. Öyle bir sahiplenmiş ki olayı, babaannneee sana kek getirdik diye bağırıyordu.


 Bakın böyle de faydaları varmış bu kekin: 

• Şişmanlatır, kanı fazlalaştırır.
• Aç karna yenilirse vücudun kuvvetini artırır.
• Göğsü yumuşatır, balgamı giderir.
• Karın ağrısını giderir.
• Karaciğeri besler.
• Anne sütünü artırır. 


13 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

uyumlu bücürün hali başka tabii. güzel gelinim benim :)))

İrem dedi ki...

Ben hep söylemişimdir kek çok sağlıklı bir şey bence :) Çok severim evde yapılmış mis kokan keki elinize sağlık

KırmıZı WosWos dedi ki...

çok tatlı olmuş :)))

elif-kayra dedi ki...

Kek çok güzel görünüyor ama ilk seçeneği benim için tehlikeli :))
nede olsa Yaz'ın eli değmiş :))

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Makarnalıya bayıldım, kuzu eli değen keke ise denecek şeyim yok,sevgiler...

Seyhan dedi ki...

Sizin aslanda çok güzel olmuş bence:) Defnede yaparken makarnaları yemeye çalışmıştı. Bir oyun beraberinde başka oyunlarıda getiriyor gerçektende.. Sevgiler

Burcu.. dedi ki...

kekin faydalarındaki şişmanlatır süper yani :)

Deniz dedi ki...

:))))))))) zayıf ufaklıklar için geçerli birinci şık.

YILDIZ dedi ki...

Canım ya özür de dilermiş kıyamam ona ben.

Yalnız kek süper görünüyor,harika kabarmış ve benim de iştahımı kabarttı.

Deniz dedi ki...

süt de yapıyormuş bak kelebeğim :)

NiLaY dedi ki...

ellerini değdirdikleri herşeyi güzelleştirme yetenekleri var bu miniklerin :) maşallah canım

Gelincik dedi ki...

cok canım cekti benimmmmmmmm... yaz'ın keske ben de aslan olsam lafı da supermişşş yaaaa

Deniz dedi ki...

Sibilim,çok hamaratız çok

Sen kek mek yemiyorsun gibi geliyor bana İrem:)


Zeynepcim, kek mi, aslan mı:))))


Elif, hangimiz için tehlikeli diil ki:))

Sİnem sevgiler bizden, şekerim :)

Seyhancım,senin aslanın bizimkini döver :))))


Nilaycım gerçekten, güzelleştiriyorlar her şeyi. Zaten onlar sayesinde yapıyoruz birçok şeyi.


Bilsem getirirdim kekten :) Ama birinci şıkkı gördün mü gelinciiiik?