29 Ocak 2010 Cuma

29.01.2010

" İyi ki doğdun babannecim, bekle yarın geliyoruz kutlamaya!"

~~~~~~~~~~~~~
BALKIZ



Babaannesi hep Yaz'a balkız der. Bizim evde de taa ne zaman aldığımız bir BALKIZ kitabı vardı.Niyeyse bugünlerde kıymetlendi. Elimizden düşmüyor. Bu arada kitaptaki kızı biz Balkız diye okuyoruz, o ısrarla Beste olduğunu iddia ediyor.
~~~~~~~~~~~~~
SÜT CANAVARI

Korkmuştum bir ara Aptamil'den süte geçerken... O çok lezzetli geliyor ya, sütü yavan bulup da sevmeyecek diye. Ama şimdi bir süt canavarı yetişti. O kadar çok süt içmek istiyor.
Doktor fazlası kansızlık yapar dedi.
Ama illa da süt istiyorum diyen bir bücüre nasıl vermeyeceğim ki?
~~~~~~~~~~~~~
SABAH OTURMASINA DA BEKLERİZ!

Tamam, alıştık gece oturuyoruz yanında uyuyana kadar. Ama bu da yeni çıktı. "Sabahın köründe mesela 06.00'da uyanıp, anniiiii, otuuuuğ diye çağırmak."
Ağlar, ağlar susar mantığını da hiçbir zaman yapamadım zaten.
Artık bi de sabah oturmasına gidiyorum hanfendiye...
~~~~~~~~~~~~~
"I CHANGE THE FUTURE!"
Ve geldik Flashforward'da 9. bölüme süpermiş valla...
10 da bitince nasıl bekleyeceğiz Mart'a kadar...

- Milyonlarca insanın kaderini bir poker oyununun sonucuna mı bağlıyorsun?
-Tanrılar bunu her gün yapıyor.
-Zar,satranç. Hoşlarına ne giderse...
.............

-Gelecek zaten gerçekleşti.

İşte birkaç replik... Şu laflar bile izlettirmez mi?


27 Ocak 2010 Çarşamba

SÜRPRİZ TORBASI ve diğerleri...

Sabahları giyinebilmek için annelere taktikler;-)
Küçüğüm beni sabahları hiç bırakmaz, eteğimden ayrılmaz.
Ben de şöyle bir yol buldum.
Bir sürpriz torbası ayarlıyorum.
İçine tuvalet masamdan bulduğum ıvır zıvır 5-10 parçayı dolduruyorum.
Tokaydı, saç bandıydı, parfümdü, kolyeydi gibi.
Tabii her sabah farklı şeyler olacak içinde.
-Kızıııım sürpriz torbasını vereyim mi diyorum.
Bizimkinde bir merak bir merak.
Alıyor onu salona getiriyor.
Başlıyor karıştırmaya.
10-15 dakika kazanabiliyorum.
Bu da bir kazak, bir pantolon ya da bir elbise demek.
Gerisi Allah kerim.
~~~~~~~~~~~~~~~
UPSY DAISY ve IGLE PIGLE'ı geri istiyoruz! Yahu TRT kedi olalı bir fare tuttu. Gece Bahçesi harika dedik ya...
Kaldırdı yayından. Baby TV dışında TRT çocukta seyredilebilecek (hadi neyse bir de Paytak var)
başka bir şey yokken niye kaldırırsınız bu nefis programı? Yoksa saati değişti de benim mi haberim yok?
~~~~~~~~~~~~~~~

Okuyalım, arınalım, ilhamlanalım:

KIZILDERİLİLER'İN ŞEREF YASASI
  1. Dua etmek için güneşle birlikte kalk. Tek başına dua et, sık sık dua et. Büyük Ruh dinler, eğer sen sadece konuşursan.
  2. Yollarında kaybolmuş olanlara karşı anlayışlı ol. Cehalet, kibir, öfke, kıskançlık ve açgözlülük, kayıp bir ruhtan kaynaklanır. Rehberlik bulmaları için dua et.
  3. Kendini, kendi kendine araştır keşfet. Başkalarının senin yolunu senin için belirlemelerine izin verme. O senin, sadece senin yolundur. Diğerleri o yolu seninle birlikte yürüyebilirler, fakat hiç kimse o yolu senin için yürüyemez.
  4. Misafirlerine evinde saygıyla davran. Onlara en iyi yiyeceklerini ver, en iyi yatağı ver ve onlara saygı ve onurla muamele et.
  5. Herhangi bir kişiden, bir topluluktan, bir çölden veya bir kültürden olsun, senin olmayan bir şeyi alma. O ne kazanılmıştır, ne de verilmiştir. Senin değildir.
  6. Yeryüzü üzerindeki her şeye saygılı ol- İster insan, ister hayvan, ister bitki olsun.
  7. Diğer insanların düşüncelerini, isteklerini ve sözcüklerini onurlandır.Başka birinin sözünü asla kesme, alay etme ya da taklidini yapma. Herkese kişisel ifadeleri için izin ver.
  8. Başkalarına asla kötü bir şekilde konuşma. Evrene bıraktığın nefatif enerji, sana katlanmış olarak geri döner.
  9. Herkes hatalar yapar. Ve tüm hatalar bağışlanabilir.
  10. Kötü düşünceler zihinsel, bedensel ve ruhsal hastalıklara neden olur. İyimser ol.
  11. Doğa bizim için değildir, o bizim bir parçamızdır. Onlar senin dünyasal ailenin parçalarıdır.
  12. Çocuklar geleceğimizin tohumlarıdır. Onların yüreklerine sevgi ek ve bilgelik ve hayatın dersleriyle sula. Onlar büyürken, onlara büyümeleri için yer bırak.
  13. Başkalarının kaplerini incitmekten kaçın. Verdiğin acının zehiri sana geri döner.
  14. Her zaman dürüst ol
  15. Kendini dengede tut. Senin Zihinsel Ben'in Duygusal Ben'in ve Fiziksel Ben'in hepsinin güçlü, saf ve sağlıklı olmaya gereksinimi var.
  16. Kim olacağını ve nasıl davranacağını belirlerken bilinçli kararlar ver. Kendi eylemlerinin sorumluluğunu üzerine al.
  17. Başkalarının mahremiyetine ve kişisel yerlerine saygılı ol. Başkalarının kişisel eşyalarına dokunma, özellikle kutsal ve dini eşyalarına. Yasaktır.
  18. Önce kendine karşı dürüst ol. Önce kendini besleyemezsen ve kendine yardım edemezsen, başkalarını besleyemezsin ve onlara yardım edemezsin.
  19. Başkalarının dini inançlarına saygı göster. Kendi inancını başkalarına kabul ettirmeye çalışma.
İyi talihini başkaları ile paylaş. Yardım kurumlarına bağışta bulun, şefkatli ol.

26 Ocak 2010 Salı

DÜN,16.00'DAN SONRA...

İnanmayacaksınız ama serbest kaldık.
Önce bir şaşırdık, afalladık. Sonra çıktık yola... Acaba yolda bizi neler bekliyor diyerekten...

Şöyle bir sahile doğru yürüdük. Üşenmeyip, kafamızı sahile uzattık.
Her şey ne kadar farklı gözüküyordu. Beyazın gölgesinde...Ortaköy'ün sakinleri ve misafirleri bu güzelliğe şahit olmak için oradaydılar.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Sonra mı?
Sürpriz yapmaya doğruca eve...
Erkenden görüp de şaşırsın diye beni.......sonra bütün bebekleri yukarıdaki raftan indirdik.
Daha var mı diye gözümüz yukarıda kaldı.
Sandalyelerimizin üzerine bir yastık ve battaniyemizi koyarak -e (ev) yaptık.
İçine girdik.
Salondaki yastıkların hepsini yere indirdik. Çıldırdık.
Babamızı yastıkların altına sakladık.
Keşke hep 2 saat erken çıksak diye düşündük:-)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Biliyorum artık bu bücürlerin beni şaşırtamaması gerekiyor,
ama şaşırıyorum.
Dün babası, portakal soyarken, kenarda duran portakal tabağını gördü.
Siz de mi portakal soydunuz dedi.
Ben de -hayır dedim.
Benim küçük tatlı cücem atladı: "Güüü.." dedi.
Evet Gül soymuştu.
Artık bize akşam haberleri gelmeye başlayacak anlaşılan.
.............
Artık kağıt parçalarını, ya da çöp olduğunu düşündüğü şeyleri çöpe atıyor.
Çok komik bir görüntü. Kapağını açıyor, içine atıyor, kapağını kapatıyor.
Büyük insan sanki. Geçen gün hiç açılmamış bir kuru kayısı paketini attı ama neyse...
Aklıma Tibet geldi. Babasının çok önemli bir evrağını çöpe atmıştı. Çöp konusuna bir önlem almak lazım...
............
Altını açmak, özellikle kaka yaptıktan sonra imkansız hale geldi.
Yalvarıyoruz, oyunlar buluyoruz. Yok...
Bir punduna getirip açmaya çalışıyoruz.
Neyse duyduğuma göre bu süreç de geçici...
............
Bugünlük bu kadar. Bakalım gün boyu kar daha da artacak mı?



25 Ocak 2010 Pazartesi

Tipi-tip...

İlk defa kar gören bir çocuk ne yapar? Dışarıda bazen lapa lapa, bazen tipi yağarken evde ne yapılır?
Biz giydik astronot gibi kar tulumumuzu, gözümüzü karartıp, ananemize gittik. Yol boyunca -ka, -kaa diye seslenen küçüğümle sıcacık b
ir gün geçirdik.
.......
Çocuklar nasıl da dar alanlara, küçücük sıcak yerlere bayılıyorlar... Annemdeki kaloriferin önünde duran koltuğun üstüne koyduk küçüğü
mü... Hem karı seyretti, hem kalorifere dokunarak neredeyse 1 saat kaldı o arada derede.
Ben de böyleydim, penceremin önündeki daracık boşluğa oturur, bakardım dışarı.
........
Aman da aman... Teyzesinin de dibinden ayrılmaz beetee, betteee diyerek...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Gelelim pazara... İnanmazsınız, ben bile inanamadım. 9'u 10 geçe kalktık yataktan. Sanırım 1.5 senedir ilk defa. Biraz hileli oldu aslına bakarsanız. İlk vıyklamada bizim yatağa getirdim (aslında hiç yapmadığımız ve alıştırmadığımız bir şey) o aşamadan sonra, sanırım o aşama 07.00 oluyor, epey bir uyuduk. Pazar kıyağı...
Kahvaltı hazırlarken, tam diyordum ki 2-3 gün yıkamadık, kahvaltıdan sonra yıkayalım...
Bu arada ben kahvaltı hazırlamaya çalışırken ayağımın altında dolaşıyor hanfendi.
Dınınınınıın... Elimdeki, üzerine zeytinyağı ve kekik koyduğum domates tabağı eğil sen, git bücürümün kafasından aşağı dökül! Yani banyo öncesi olması iyi oldu tabii ama görüntüye gülsem mi ağlasam mı bilemedim.
Fotoğrafını da çektim o haliyle...
Ve gördüğünüz gibi bir maydanoz canavarı benim kızım...
Masanın üstünde kuş sütü eksik olsun, maydanoza, domatese dayanamaz.
Önce boğazına falan yapışır mı dedim ama, baktım gayet de güzel kıvırıyor işi.
Benim zeytinyağlı, omega3 kafalı güzel kızım.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
501-101:

Bu 501. postumuz olmuş, bu arada da 101. izleyicimiz aramıza katılmış. Ne güzel :)
Paylaştıkça çoğalacak daha nice güzelliklere diyeyim. Ve bu uzuuuuuun postu da artık bitireyim.


22 Ocak 2010 Cuma

Buyrun Kırkyama'ya...

"Dünyanın her yanındaki kadınlar --anneniz, benim annem, siz ve ben,
kız kardeşiniz, arkadaşınız, kızlarımız, henüz karşılaşılmamış bütün
kadın kabileleri-, hepimiz, yitirilen şeyleri, yakında bilinçdışından

çıkması gereken şeyleri düşlerimizde görürüz... Dünyanın her yanında hepimiz aynı düşleri görürüz.. Asla haritadan yoksun değiliz. Asla birbirimizden yoksun değiliz. Düşlerimiz sayesinde birleşiriz."

... diyerek kurulan ve de kadınların özündeki yaratıcılığı ortaya çıkarmayı ve kendilerini özgürce ifade etmelerini amaçlayan, 40 yamayı(patchwork)

oluşturan her parçanın bir şeyler katacağı yepyeni bir oluşumun tohumları atıldı. www.kırkyama.org sitesinde ufak ufak çalışmaya başladık. Yapacak çok şey var... Birlikte...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MASAL ARIYORUM!



















Kırkyama'da gerçekleştirmek istediğimiz projelerden biri. Anadolu'da, çevremizde ninelerimizin, büyükannelerimizin bildiği masalları derlemek. Onları saklandıkları sandıklardan çıkartmak. Ve büyüklerimizle birlikte uçup gitmelerini engellemek. Bir deyişle ölümsüzleştirmek...
Bunun finalinde de, bu masalları kitap olarak yayınlamak. Anlatanların, aktaranların isimlerini koyarak. Yani çevrenizde böyle masalcılar varsa, masallarını m
ail atarsanız, hem büyüklerinizi ölümsüzleştirecek, hem de masallarımıza sahip çıkacaksınız. Bir çevreni ze dönüp bakın... Bir yerlerde bir halk hikayesi, bir masal saklanıyor olabilir...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Yaz'dan haberler şimdi de... Dün dedesi bizde kaldı. Yazmıştım ya, bizi - anne, baba, men diye sayıyor diye... Dün ona bir de dede ekledi. Herkesi parmağıyla göstererek tanıtım yapıyor :)
Yeni kelimeler de katıldı aramıza.

-Kapka=şapka
-Biiimem=bilmem
-tuuu-abi= tuz biber
-dodo= baby tv'deki dodo
- oğda,buğda, şuğda= orda, burda,şurda
-Güü=gül
-çata=çatal
- oku

Bakalım hafta sonu ne cevherler yumurtlayacak...