18 Mayıs 2011 Çarşamba

Ey Türk genci!...

Kanı deli, burnu küpeli, bazısı yaman, bazısının kafası duman gencim benim...
Zor zamanlardan geçmektesin, bilirim, şahidim.
Sınava girersin, 1-0 yenik...
İş ararsın fellik fellik.
O çok sevdiğin internetinin geleceği muallak.
Facebook'un, twitter'ın durumu pek bi muğlak...
Bazı güçlüsün, dimdik çıkarsın meydana...
Ama bazı da dolaşırsın, kendini hiç geliştirmeden ağlak ağlak.

Seviyorum seni Türk genci.
Çünkü zorluklar arasında açan kardelenler gibisin çoğu kez.
Az ete, bir yaştan önce başladığın inek sütüne, 
ağzına dayanan somun somun ekmeğe rağmen,
cin gibisin. Işıl ışıl gözlerin.
Sana bi fırsat verilse, oskarı, kupayı, nobeli devirirsin.
Konuşuyorum bazen staj isteğiyle gelenlerle,
kimi kez hem donanımlı, hem güvenlisin.
Gücenme ama bazen de,
nerede, nasıl, ne şekilde konuşacağını bile öğrenememişsin.

Dediğim gibi işin zor, sahip olduklarını, alıştıklarını, özgürlüklerini
kaybetmemek, ışıklı bir gelecek kazanabilmek,
bağımsız bir ülkede yaşayabilmek,
devletinden ne istediğini söyleyebilmek,
haklarını bilmek için
iş başa düşüyor, yani sana...

Kendini güçlendirmelisin.
Yani sokakta sana bir mikrofon çevrildiğinde
cumhurbaşkanının kim olduğunu bilmeli,
ortadoğu ülkelerini say deyince
ingiltere, fransa dememelisin.
Ya da Türkiye'yi Amerika kıtasında sanmamalısın.
Yok eğer sen böyle sanırsan,
alır taşırlar ülkeyi Amerika'ya da ruhun duymaz.
Ya da Levi'sın memleketine gidiyorum diye sadece sevinirsin.

Ey Türk gencim, GENÇLİĞİNE, ülkene, haklarına sahip çık.
Yoksa yarınki bayramı sırf 'spor' olsun diye yaşar, gelip geçersin...


4 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

yoksa... yarın yaşayacak bir 19 Mayıs bile bulamazsın...

Gelincik dedi ki...

süper süper süper. bu nükteli yaklaşıma bayıldım. Yılmaz Özdil'le yarışır :)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

içim acıdı :( şimdiki gençleri bilmiyorum ama bizim minikler pek bir seviyor Ata'sını vatanını şimdiden meraklı.
Geçer, bitermi bu sevda acaba???

YILDIZ dedi ki...

Başka ne denir ki üzerine Denizciğim..