22 Temmuz 2011 Cuma

İkinci Yarısı

Ece Temelkuran'ın İkinci Yarısı kitabını okuyorum. 
35'ten sonrasına gönderme yapıyor İkinci Yarısı ismiyle...
O kadar akıcı bir kalem ki...
Altını çize çize bitiremiyorum.
Mesela alın size bir soru:

İLK OKUDUĞUNUZ KİTAP NEYDİ?
" Çocukken ilk okunan kitabın insanların kaderlerini belirlediğine ilişkin, hiç bilimsel olmayan ama derinden güvendiğim bir kanaatim var. Hatta insanların aslında ilk okudukları kitapların izlerini, hayallerini, güzergahlarını ömürleri boyunca takip ettiğini hiç farkında olmasalar bile bütün hayatlarını o ilk kitaplara göre biçimlendirdiklerini düşünürüm hep..." demiş.
Bi düşünün bakalım, neydi ilk okuduğunuz kitap.

İLK HAMBURGER!
Köfte Yağmuru filmini seyrettikten sonra takmıştı kafayı hamburgere. 
Bu hafta ilk hamburgerini tattı. Mini burger şeklinde olsa da.
Ama işin sevindirici tarafı kenardaki  karnıbaharlar, ara ara daha cazip geldi, 
ne iyi :)

YUVACILIK OYNAYALIM!
Dün uyuturken değişik bir şey denedim, işe yaradı.
Meğerse burası okulmuş. Sen okulda uyuyormuşsun, ben de öğretmenim.
Ata! çabuk yat bakiim, Yaz gözlerini kapat sen de.
Erkan bak Yaz uyudu bile, onu rahatsız etme...
-Öğreetmenim, bak ben gözümü kapıyorum, bak uyuyorum diye diye uyuyuverdi:)
 HAYIRLISI!

Geçen ay boyunca çok memnuniyetsiz bir müşteri için 
çok kafa patlattık, yorulduk, yıprandık. 
Kanımız uyuşmadı gitti.
Yani böyle yıpranıp, yıpratmaktansa hayırlı oldu belki de.



HAFTAYA!

Bir ilk yaşanacak. Yaz'a gündüz Murat bakacak...



KORKUSUZ KADINLAR OKULU!
Yine Ece Temelkuran'dan, yine harika:
"Korkusuz Kadınlar Okulu olsa, iki gözüm. Kızlarımızı göndersek. Dünyayı devirebileceğini öğrense kızlarımız. Artık. Biz artık korkusuz kızlar doğursak. Çoğalsak!" 



6 yorum:

YILDIZ dedi ki...

Twitlerinden sonra oturdum düşündüm ilk okuduğum kitap neydi neydi diye,hatırlayamadım

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

uyutma hali ne güzel aklına gelmiş :)
ilk kitap aklıma gelmedi benimde :(

Neşeli Günler dedi ki...

çocuk kalbi :)

elif ada dedi ki...

Bak şimdi şu yaptığına Deniz... Düşündüm, düşündüm en sonunda buldum. Belki sen de bilirsin Milliyet Yayınları'nın küçük, ciltli kitapları vardı. Üzerlerindeki kuşe cildi çıkarınca
mavi kapakları çıkardı ortaya. İçlerinden birinin adı Kediler Kralı'ydı. Küçük bir oğlanın ya da kızın bit pazarından aldığı
Sihir yapabilen kedi Karbonel'in öyküsüydü.
Teşekkür ederim beni çocukluğuma tekrar döndürdüğün için.
Bu arada ge. olacak ama tatlı kızımın yeni yaşı kutlu olsun. Size bir sürpriz hazırladık Ada ile. Kucak dolusu sevgiler...

Deniz dedi ki...

-Ben bazı kitapları da dönüp dönüp okudum, o yüzden hatırlıyorum belki Yıldızcım... Polyanna öyle, ve büyüyünce de Rüzgar gibi geçti, kaç kere okuduğumu hatırlamıyorum, vakit bolmuş

- Deneseydin Baharcım sen de:)

- Neşeli günler, kitabın kapağı gözümün önünde, mavi zemin üzerine kıpkırmızı kocaman bir kalp, ama konusunu unuttum çocuk kalbinin

- Umuuuuuur, ne sürpriziiii???

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

ben kitap okumayı geç keşfettim maalesef.
ilk okuldayken cin ali serim vardı çok iyi hatırlıyorum. defalarca okumuştum
sonra ayşegül vardı resimlerine hayran olduğum beni hayallere sürükleyen
sonra bana ömer seyfettin in kaşağı kitabı hediye gelmişti. hatta öykülerinden seçmeler. ama hiç hatırlamıyorum.