12 Ağustos 2011 Cuma

Bir kız tanıyorum..

Hani yeni yetmeliğe doğru hatta biraz da gençliğe geçtikten sonra
bir özgürlük, bir çılgın olma telaşı sarar ya "kanı deli akanı"...
Uzaklara gitmeyi başına buyruk,
kafasına göre takılmayı,
herkesten farklı yaşamayı ister.
Çılgın olmak, çılgın anılmaktır başarı...
Hatta daha da marjinal yaşamaya meyleden bir kısmı
belki de kendine zarar veren alışkanlıklar edinir.
Sırf annesi, babası gibi yaşamamak, görünmemek için.

Bu konulara neden girdim durduk yerde?
Bir kız var bana ilham olan...
Onu tanıdığımda, 18 yaşlarında falandı sanırım.
Benim çalıştığım yere gittiğim serviste babası da vardı, 
o yüzden şehir merkezine kadar servise o da binerdi.
Çok sessiz, sakin bir adamdı babası.
Neredeyse sesini duyduğumu bile hatırlamıyorum. 
Annesi de öyle. 
Ama bu kız o kadar farklıydı ki. O normalliğin içinde.
Çok farklı hayallerden bahsediyordu.
İspanyolca okuyordu. Hiç kimsenin aklına gelmezken o yaşta sırf macera olsun diye
İtalya'ya gidip, aşcılık kurslarına katıldı. 
O mesleği yapmak için değil, keşfetmek için.
Son derece kök salmış bir aile düzeninde,
o aklına estikçe dolaştı dünyayı.
Ama turist gibi değil. Kenarına köşesine, detayına dalarak.

Sonra bi baktım kitap yazmış. Fantastik. Sonra ikincisini...
Şimdilerde yeni yeni facebook'ta görüyorum 
yine özgür ruhlu, yine gezgin, ama aynı zamanda yaratıcı ve üretken.
Yani diyeceğim o ki, kızıma da örnek olsun bu yazı ileride,
farklı hayatlar yaşamak için "dağıtmak" gerekmiyor.
Öyle güzel bir örnek ki. Gördükçe fotoğraflarını gülümseme yayılıyor yüzüme.

Diyeceğim o ki, 
üretken, yaratıcı, meraklı, kaşif bir insandan daha özgürü var mı?


3 yorum:

Gelincik dedi ki...

o kızı ben de severim. kendine özgü, özgür, gülen gözlerle bakan... ne güzel aklıma getirdin.

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

kızım öyle olmak istese babası izin verir mi acaba?

severim deliyi dedi ki...

ne güzel söylemişsin.gerçektende özgür olmak için dağıtmak gerekmiyor.özgürlük beynin içinde.çıkmışın,gitmişin,gidebilmişin.bu değil.aşmışın,tanımışın,görmüşün,sewmişin..işte budur özgürlük!