18 Ekim 2011 Salı

3 yaş

 Kızım 3 yaşın tüm özelliklerini gösteriyor. 
Ben de onu seyrediyorum.
Bazen yorgunlukla ama tamamen saygıyla.
Çünkü o da bir insan, o da hayatın süreçlerini yaşıyor.
İstediğim bu süreçleri onun için kolaylaştırmak,
istemediğim onun bu süreçleri bastırması içinde...

Çok önce asıl olanın 'haklı değil mutlu' olmak olduğunu öğrenmiştim.
Yakın zamanda bu listeye bir de "mükemmel değil mutlu"  olmak şıkkını ekledim.
Ona da bunu öğretmek isterim başarabilirsem.
Kendini ezmek pahasına duyguları yok saymak
aslında kendine en büyük ihanet.
Hepimizin zayıflıkları, zaafları var ve olabilir.
 Olduğumuz gibi, insan gibi(yiz)
işte, sadece... 

Aşağıdaki sayfa, Anneler ve Kızları kitabından 'okula gitmek istemezse' bölümü..
  

Sonuç olarak :

 Bence erkek çocuklar için de geçerli bu.
Süreçlerine saygı duyduğumuzda
 kız da , erkek de bizim en yakın arkadaşımız olacak.





5 yorum:

iKi PReNSeS aNNeSi dedi ki...

Evet,benim kızımda başta güle oynaya gidiyordu kreşe ama nedense 2 gündür gitmeyeceğim deyip üzüyor bizi...Kararlıyız yılmayacağız :)bazende vicdan yapıyorum daha 3 yaşında kreş için (bence)çok ufak diyorum ama sosyalleşmesinide istiyorum...zor süreç ...

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ah o abuk-sabuk kıyafetler :)
evde yaz günü kaşkolla oturması mesela ;) saygımız sonsuz :D

Pinky dedi ki...

bugün bi tv programında tam da bu konu vardı, 2-4 yaş arası birey olmaya çalışma halleri. kreşe giderkenki kendi başıma kıyafet seçmelerim geldi aklıma. o kadar önemsiyormuşum ki hala aklımda :)

yıldız dedi ki...

Bunlar bana da fikir veriyor fazlasıyla Denizciğim teşekkür ederim.

İşte büyüyor Yaz,kendi zevklerini oluşturacak böyle böyle.Ve ben de bir bireyim diyor.Dediğin gibi zorlu bir süreç ama Yaz şanslı;))

Tabi sen de öyle;)

Yaz öyle çıtırık öyle çıtırık ki söylediği kelimeler hala aklımda:))

isoon dedi ki...

kesinlikle şanslıyız, kızlarımız var...