24 Kasım 2011 Perşembe

Çoktan seçmeli konular...


Tabii en başta bize modern bir eğitim sistemi bırakan başöğretmenimize, 
ardından beni yazmak konusunda cesaretlendiren, kompozisyonlarıma
dünyanın en güzel metnini yazmışım gibi davranan
Türkçe öğretmenime, benim cezadan değil övgüden motive olan bir öğrenci olduğumu keşfeden İngilizce öğretmenime, kopya çektiğimizi anladığı halde son sene idare eden
komando matematikçimize, ayakkabı bağlamaktan yemek yemeye bana bildiğim şeylerin çoğunu öğreten anneme, babama bir şekilde yaşamıma girip bana bişeyler öğreten herkese teşekkürler...

O komando matematikçiye gelmeden önce matematikten buz gibi  soğumama neden olan
sıfırın altında 50 falan diye notlar veren erken dönem matematikçimize,
sınıf birbirine girdiği halde hiç etliye sütlüye bulaşmayan 
kısa yoldan anlatıp çıkan tarihçimize,
derste sakız çiğnedim diye yüzüme tokadı geçiren biyoloji hocamıza da saygılar...
Onlar da bunları yaparak bişeyler öğretmişlerdir herhalde.

Tabii kızımın öğretmenini de unutamam. 
Her gün bir şarkı, bir bilgiyle bizi karşılamasını sağladığı için ona da bir sürü teşekkür.


 Bir sürü zorluk yaşıyorlar,bir sürü haksızlık!
Onlar adına yüreğim kabarıyor bazen. Burada dile bile getirmeye gerek yok, 
hepsini biliyorsunuz zaten.
Sadece Uğur Dündar'ın zamanında söylediği bir lafı paylaşmak istiyorum.
"Eğer siz çocuğunuzun cebine 1,5 milyarlık cep telefonunu koyup okula gönderiyorsanız
ve öğretmeninin maaşı 1,5 milyon bile değilse aptallar yetiştirmeniz kaçınılmaz."

Geçen sene de yapmıştım, yine bir anket yaptım Yaz'a:
-Büyüyünce ne olacaksın? Dansçı
(İki gün önce öğretmendi ama du bakalım)
- En sevdiğin yemek: pilav
(Ama o zaman niye hep makarnayı tercih ediyorsun ki?)
-En yakın arkadaşın:
Kayra, Duru...
(Bugün okula gittin diye bence. Yoksa Tibet duymasın) 
- En sevdiğin oyun:
Rapunzelcilik
-En sevdiğin hayvan:
Kuğu ve kelebek
 Bakalım gelecek ankete neler değişecek?
An be an fikirlerimiz değişebiliyor çünkü.
Okuldaki oyuncak gününe önce yukarıdaki benim çocukluk ayımı götürmeye karar verip,
15 dakika onu arayıp, sonra denizkızını götürmemiz gibi bişey...
Akşam ben çalışıyorum diyen babasına :
"Konserci baba seni..." diyen kızım bakalım gelecek seneye neci olmak isteyecek?



7 yorum:

Tarkanın Annesi dedi ki...

Tatlı yaza kocaman öpücükler ve yazdığın herşey alıkış tutarak bütün öğretmenlerin öğretmenler gününü kutluyorum

Tibetin annesi dedi ki...

Valla duymasın Tibet. yıkılır! :))))

asyaselda dedi ki...

bizde sizin kartlardan yaptık öğretmenimize:):)fikir için teşekkürler denizciğim:)
öptük:)

Bellek Kutusu dedi ki...

Komando matematikçi de iyiymiş hani sıfırın altında 50 falan:) Benim de bir tokat hikayem var anlatırım bir ara ;)

yıldız dedi ki...

Nasıl unutulmuyor değil mi öğretmenler olumlu,olumsuz yaptıkları ile beynimize kazınmış oluyorlar.

Öğretmenlerin işi zor,umarım hak ettiklerini aldıkları,yaşadıkları bir ortamda mesleklerini icra ederler her zaman.Öte yandan herkesin öğretmen olamayacağını savunduğumdan ülkemde öğretmenlerin kpss yerine farklı bir psikolojik teste tabi tutulduğu ve öncesinde görecekleri iyi eğitimle,öğretmenler yetişir.Çünkü ilk sorunumuz eğitim.

ikiz Bebek dedi ki...

annesözünde verdiğin fikri bizde uyguladık öğretmene hediye için.

Burcu.. dedi ki...

İki dk'da satmış Tibet'i:)))