14 Aralık 2011 Çarşamba

Nerde o günler...

 Bugün okulda yerli malı günü yapacaklar. 
Öğretmen, bizden muz getirmemizi istedi.
Herkes bişeyler getirecek, küçüklüğümüzdeki gibi.
Ama o günden bu yana o kadar çok şey değişti ki.
Dün market alışverişinde bu ironik durumu düşündüm.
Yerli malı günü, ama bakıyorum yerli muz yerine çikita muz var...
Dört tarafım yerli görünümlü ithal ürün dolu.
Hatta market bile Türk değil belki.
Yerli malı ne kaldı ki hakikaten diye düşündüm acıklı acıklı.
Ve inatla üç tane kalmış yerli muzu aldım. 
Bu ironiye ortak olup, ithal muz yollamak istemedim.

Ah ah nerede o eski özel günler... 

(Bu da yaşlanma belirtisi mi ne? )

10 yorum:

karışık_pizza dedi ki...

yerlimi yabancımı artık belli değil.çoğu zaman ithal şeyleri kullanıyoruz.
eskiden okulda yerli malı haftasında çok eğlenirdim.
şimdiyse sanırım bu mümkün bile değil
çünkü alınanlar yerli değil yabancı malesef

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

bize de çerez düştü :)

ikiz Bebek dedi ki...

bizimkiler unuttular sanırım :)

Bellek Kutusu dedi ki...

Bizim zamanımızda muz bile getirilmezdi yerli malı haftasında, nereden nereye...

Tarkanın Annesi dedi ki...

Aynen o eski zamanlar diye başalmak garip gelse de o eski zamanlar diyeceğimiz çok şey değişti hayatlarımızda şunun şurasında 15 20 yıl diyoruz ama herşey ne kadar hızla değişiyor. Sen yazınca o eski hallerimi hatırladım ilkokul sıralarındaki..

julyasia dedi ki...

1987 de ilkokula başladım. o yıllarda bile öğretmenimiz bize yerli malı haftası kutlatmazdı.hanginizin evinde yerli malı var ki bu günü kutluyoruz derdi.meğerse o zamanlar iyi günlerimizmiş.

Yeşim dedi ki...

haklısınız gerçekten çocuklarımız bizim kadar şanslı değiller, eskiden mandalina dediğimizde mis gibi kokusu olurdu, geçen Bodrum'dan mandalina geldi onların bile tadı bozulmuş

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Annem hep kendi pişirdiği kremalı bisküvi yapardı okula. hem de hep aynı tepside.melekli olan melamin tepsi. bayılırdım. gurur duyardım annemin yaptığı mozayik pastayla.
bizden birşey istenmedi henüz. bakalım kutlayacaklar mı? Sanırım ben de yaşlandım ki; geçen sene kutlayıp kutlamadıklarını bile hatırlamıyorum.

yıldız dedi ki...

Yerli malı ne kaldı deyince verecek bir cevabım var ama :))


Aklıma yerli malı haftası etkinliklerimiz geldi bir an,bir dolu yiyecek:)))

Deniz dedi ki...

-Evet aynen karışık pizza


-Baharcım dün iyice karıştırmışlar herhalde, bugün ishal... Ama virütik de olabilr tabii

- Bu hafta içinde bi gün olabilir her an Özge

- Kutucum evet ya, muz eskiden lüks bişeydi

- Tarkan'ın annesi, iki üç yıl içinde bile çok şey değişti

-Julyasia, sizin öğretmen de iyice pes etmiş :))

- Gerçekten öyle Yeşim. Domatesin de kokusu öyle, şimdi o kadar az ki güzel domates

-Nilhan, ne güzeldir annenin yaptığını gururla yedirmek arkadaşlarına

- YIldızcım ağzını korkak alıştırma diyeceğim ama yok yok :))