17 Eylül 2012 Pazartesi

Askıda önlük...

Sabahları Yaz'ı okula bırakırken
bir ilköğretim okulunun önünden geçiyoruz. 
Bugün önü ana-baba günüydü tabii.
 Tam da İstiklal Marşı okunuyordu.
Bahçede heyecanlı toplaşmış öğrenciler dışında,
bahçe kapısında çocuğunu getiren veliler ve yoldan geçenler de
saygı duruşunda dinlediler marşımızı.
Duygulandım. Bir anda birçok şey için.

Kalp çarpıntılarıyla gittiğim, bir gece önce uyuyamadığım
kendi öğrenciliğim...
Çok yakında aynı süreçlerden geçecek kızımın öğrenciliği...
Herkesin merak ve endişeyle nasıl olacağını merak ettiği
bu seneki mini mini birler...

Hepsi geçti bir anda gözümün önünden.
Annemin bir gün önceden ütüleyip, astığı önlüğüm,
altına hazırladığım çoraplarım, 
siyah rugan ayakkabılarım.
 "Tatil bitti" hüznümle başa baş giden "arkadaşlarıma kavuşuyorum"
heyecanlarım.

Ama bu sene, önlüklü kuzular daha duygulandırıyor beni.
Onların bu yeni dönemi nasıl göğüsleyeceklerini düşünüyorum.
Umarım iyi öğretmenlere düşerler diye düşünüyorum.

 
 Okul telaşı ucundan da olsa bize de bulaştı.
Yuvada bile olsak, alışveriş listemiz var.
Hafta sonu tamamladık. 
Üçgen kalın uçlu boya kalemi bulmak ne zormuş anladık. 


Dün geçmiş yazılara bakmak için bloga girdim, Yaz'ın yanında.
Baktı, baktı: Ben bayaaa günler yaşıyorum haaa dedi.
Güldüm, tam da bu yüzden yazmaya başlamıştım işte.
Yaşadığımızı görelim diye.

Ve reklamcıların meşhur back to school dönemi geldi.
 Öğrenciler okula dönerken, ya da okula başlarken
anne babalar da okul geri dönüyor.
Hem böyle duygularla, hem de bilgi tazelemelerle.

Son zamanlarda Yaz'ın sorduklarına bakılırsa,
gelecekte elimizde google açık gezmeliyiz.
Anne, baba 'barbar' ne demek?
Eminim hepiniz biliyorsunuz, ama hadi 4 yaşında bir çocuğa anlatın.
Ya da.... Baba, şu saçları sarkık ağacın adı ne?
Salkım söğüt oluyor kendisi. 


Bu arada, askıda önlük dedik ya başlıkta.
Aslında aklıma şöyle bir fikir geldi geçenlerde:
Hani askıda ekmek uygulaması vardır ya,
fırınlarda gücü olmayanların alması için askıya ekmek bırakılır ya,
neden aynı şey okul ihtiyaçları için olmasın?
 ASKIDA ÖNLÜK...

Ya da ASKIDA KIRTASİYE. 
Eminim çok ihtiyaç duyanlar olduğu gibi çok da yardım etmek isteyen olur.
Kırtasiye, tekstil... Tanıdıklarınız varsa siz de duyurun bu fikri. 
Telif falan da istemem :)
 
 


 


 




4 yorum:

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Fikir harika. Hem okumak isteyip ihtiyaçlarını alamayanlara destek oluruz çok güzel.
Al benden de bende bugün ta çocukluğuma kadar gittim. İstiklal marşı ise çok duyguluydu

Deniz dedi ki...

Gerçekten Baharcım, ne güzel günlermiş

CeReN dedi ki...

Fikir güzel, bir dolu yüreği güzel blogger de katılır eminim ama nasıl yaparız?? Sorun o...

Deniz dedi ki...

Aslında şöyle büyük mağazalar sesimizi duysa ve kabul etseler, biz onları duyursak, hem kendi reklamları olur, hem de biz yardım edebiliriz.
Mesela Nezih, mesela DR, mesela Remzi, Mesela İnkılap...