27 Eylül 2012 Perşembe

Bu sabahki durumumuz budur


 Önce evden çıkarken, öğretmen ve arkadaşlarının resmini çizmek istedi.
Artık çıkmamız gerekince, bir iki arkadaşın çizimini tamamlama konusunda benden yardım istedi.
Tam çıkarken bir çöpten çocuğa neden iki tel saç çizmişim, daha fazla yapmamışım diye
üzüldü. Kıyamadım, gittim saçları çoğaltıp geri getirdim. O an, aşağıdaki karikatürdeki 
anne geldi aklıma.

Sonra bindik gidiyoruz, geçtiğimiz ilkokulun önünde bir araba yolun ortasında durunca 
bütün trafik kitlendi, şöyle başını öne doğru uzatıp Allah kahretsin dedi.
Biz babasıyla aynı anda, aaaa bu hiç güzel bir laf değil. Nereden duydun bunu, dedik.
3 dakika sonra ağlamaya başladı, yaptığının doğru olmadığı hissiyle morali bozuldu.

Ne acayip di mi? Çocukta suçluluk psikolojisi geliştirmeden, yanlışı  doğruyu öğretmek.
Biraz anlatmaya çalıştık, niye bu sözün hoş olmadığıyla ilgili.
Sınıf büyüdükçe, eve getirilen hoş, nahoş kelimeler de artıyor.
Ama mesele dediğim gibi kendini suçlu hissettirmeden 
yanlışı düzeltmek... Anne-babalık böyle tahterevalli gibi hep dengede kalma olayı.

 Biz de sabah haberleri böyle,
iyi günler herkese...
 
 






5 yorum:

Adanın Annesi dedi ki...

Ne kadar erken o kadar iyi bence böyle şeyleri öğrenmesi. Ağlamış ama taviz vermemek en doğrusu olmuş:)
Sizede iyi günler

yıldız dedi ki...

Ben de az önce onu düşünüyordum.Sadece bizim verdiklerimiz değil bir de okul çevre boyutu var.Sonra senin yazını okudum.Deniz valla hep denk geliyoruz böyle ona şaşıyorum,bir şey düşünüyorum bir bakmışım senin postlara aaa diyorum.Canım Yazcım ağlamasına kıyamam

Deniz dedi ki...

Telepati Yıldızcım :) Neye odaklanırsak o konuyla ilgili bişeyler çıkıyor karşımıza. Aret Vartanyan diyip diyip duruyorum ya, annemler de uçakta ona rastlamışlar bu sabah mesela

hayat paylaştıkça dedi ki...

Cok tatlı:)Biz ne kadar evde dikkat etsekte dışarıya çıkıp iletişim kurmaya bailadıkça farklı kelimelerle gelebiliyorlar bizdede aynı durum.Aret Vartanyan geçen sene çalıştığım işyerinin düzenlediği bir toplantıya gelmişti.Bize seminer vermişti keyif almıştık tvde programı olduğunu bilmiyordum Bizde Turkmax kanalı yok sanırım ondan:)

Deniz dedi ki...

Ada'nın annesi çok haklısın

Hayat paylaştıkça, evet Turkmax'da iki sezondur program yapıyorlar