21 Eylül 2012 Cuma

"Döngüde olmayan her şey hafızada yer kaplar"


Sabah yine Aret Vartanyan'ın tekrar programını izliyordum.
Bu haftanın konusu "zaman"...
Zamanı nasıl kullanıyoruz, şimdiyi yaşayabiliyor muyuz?
Çok moda bir kavram ama, özüne gelince yapabiliyor muyuz?
Mesela şu an!
Hayatınızdaki en önemli şey ne?
Eşiniz, çocuğunuz, vs vs. mi?
Doğru cevap, bu yazıyı okumak olmalı.
Eğer okuyorsanız...
Çünkü 'şu an'da o var.

Zamanımız olmadığını söylüyoruz ya,
Aret Vartanyan bunun kocaman bir yalan olduğunu söylüyor.
Eğer zamanımız yoksa, ya zaman çalan akıl çelenler var etrafımızda(TV, bilgisayar, vb)
 ya önceliklerimizi iyi belirleyemiyor, planlama yapamıyor, ya hayır diyemiyor, ya aceleci davranıyor ve sakarlıklar yapıyor,
ya da gerçekten o boş zamanı ya da o şeyi yapmayı istemiyoruz. 

Ve... eşyalar, insanlar, olaylar. Onlar da zaman çalıyor bazen.
Mesela döngüde olmayan objeler, (bunun için 90 gün sınırını veriyor),
sadece yaşamımızda değil, kafamızda da yer kaplıyor.
Bir kıyafeti üç ay boyunca hiç giymiyorsak, (yaz-kış ayrımı ayrı) 
o döngüde değildir artık diyor.

"Hayatımızdan çıkarmaya kıyamadığımız her şeyin enerjisi yaşamımızdadır.
Orada olduğunu unutsak bile."
 Sık sık gidilen bir yerde, herkes hep aynı yere oturur ya,
çünkü kendi enerjisini bulurmuş orada. 

Ya 90 gün boyunca hiç elimizin değmediği, okuyup bitirdiğimiz rafta duran kitaplar
mesela...
En azından çıkartıp, elinizi sürüp, tozunu alıp, döngüde tutun diyor Aret Vartanyan.

Bunları dinleyince, gene benim mavi çöp torbamı alıp, gezinesim geldi, 
sizin? 

Zamanı bereketlendirmek için harekete geçmeli...


Zaman ilerledikçe insan zamanı bereketli kullanmaya da 
alışıklık ve bağışıklık kazanıyor herhalde.

Kızım bile artık atletini kendi giyip, daha hızlı hazırlanabiliyor.
Güler yüzlü ve bereketli bir hafta sonu diliyorum hepinize...

(Merak edenlere Aret Vartanyan'la Buyrun Paylaşalım Turkmax'da, 
tekrarları sabah 6.30'da) 






6 yorum:

nurhayat dedi ki...

Ben o mavi çöp torbasını alıp altı ayda bir mutlaka gezinirim evde, işyerinde. Büyük ferahlık. Darısı atamayanların başına:)

yıldız dedi ki...

Nasıl kafamdaki bir şeyi yazdın yine sen ya;))
Evet dediğini yapacağım,en azından toz olmak bile olsa bazıları için atılacakları da atacağım;)

Yazgüneşi dedi ki...

atıcılardanım ben de
feci atarım :)

bu zilli gitgide karizmatikliğini artırıyor mu ne :)
öyle öyle

Yasemin Aktuğ dedi ki...

Beni sanayi tipi siyah bayrak boy çöp torbaları pakliyor. Sağlam atıyorum ama nasıl oluyorsa hiç bı azalma olmuyor. Sanırım attikca, yerini dolduruyorum.
Programı merak ettim bı izleyeyim.

Deniz dedi ki...

-Nurhayat, evde bayaa çalıştım ben de hafta sonu

- Kelebeğim kolay gelsin hepimize :)

- Yazgüneşi ben de atıcıyım ben de :)

- Yasemin evet ya, bir azalıyor, hemen çoğalıveriyor, dur bakalım onu da çözeceğiz zamanla

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ben ne zamandır o poşetlerden almıyordum :)
zamanı geldi sanırım