26 Eylül 2012 Çarşamba

"Sanat kalpten gelir"

Dün yolda eve giderken HaberTürk'te Şevval Sam'ı dinledim.
 Konu biraz cumartesi günkü konseri, biraz da büyük usta Neşet Ertaş'ın kaybı, 
bu toprağın mis kokulu türküleriydi.

Zaten Bellona reklamlarından bizzat da tanıdığım Şevval'in fikirlerini yine 
çok beğendim. Dünyaya bakışını, sevecenliğini, objektif bakışını...

Sanat dedi, "kalbin sevgiyle titreşmesiyle" yayılır.
Kalpten gelir.
Yalan olan hiçbir şey sanatta tutunamaz.
Herkes sanata kalbini açsa, dünyadaki bölünme, ayrışma, çatışma sona erer.

Kalbiyle üreten sanatçının, kalp gözüyle takip eden izleyicileri varsa tabii.
Sanat seven, insanı da sever. 
Sanatla uğraşan birinin "kötü"lük yapması zordur benim fikrimce.

O nedenle çok isterim Yaz sanatla uğraşsın.


Geçen gün telefonda bana 
"anne biraz alçak sesle konuşur musun, sanat yapıyorum" dedi.
Haklı... Sanatçı, kendine dönmek ister ara sıra.

İşin şakası bir yana umarım sanata bir yerinden bulaşır...
Kendi zevkini, kendine bırakıyorsak biraz da kendini ifade etmesini 
istememizden. 
Kalbince, dilediğince....



6 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

tiyatroda yönetmen olur o... :))))

Gelincik dedi ki...

dinledim ben de programı. ve ne kadar doğal ve doğru bir insan olduğunu dusundum, onun da annesi onu baskılamamış, fikirlerinde sanatında hur bırakmış... eminim yaz da yolunu cok guzel bulacak... inancım sonsuz

Sen Gelince dedi ki...

Ben de isterim, ruhunda ucundan kıyısından sanata dair bir iz taşısın:)

güzellikler dünyası dedi ki...

Sanatla uğraşanlar ince ruhlu insanlardır,birazda genlerden geliyor bu ruh tabi,ben aynı dilekleri oğlum için temenni ediyorum,hangi dalda olursa olsun, sevgiler

yıldız dedi ki...

Kaç kere dedim yine diyeceğim tiyatro oyuncusu olacak ooo;)

Deniz dedi ki...

sanatçı olmaları da gerekmiyor, sanatsever olsunlar en azından