4 Eylül 2012 Salı

Uzun ince bir yolda....

Yaz kokulu kızım, şu sıralar yaş/yaşlılık konusuna takılmış durumda.
Tatilde iki pot kırdı konuyla ilgili.
Denizde yüzerken babasıyla yüzen bir kız gördü, yanına gittiğinde
-baban mı? diye sordu.
Kız evet deyince, -yaşlandı mı baban diye sordu, adamcağızın saçları kırlaşmıştı.
Kız - hayııır diye cevap verdi.
Israrla - yaşlı mı diye sordu.
Kız gene hayır dedi.
-Peki baban mı o senin, büyük baban mı dedi. Denize mi dalsam, kafamı soksam bilemedim. 
Yüzerek uzaklaşmak istedim. Adam güldü ama bilmiyorum artık.


İkincisi de anneannesi ve annesiyle tatile gelmiş bir bebeğin
anneannesine... Benim anneannem böyle değil dedi kadına, yüzüne. 
Allaaah devamını getirme dedim içimden, tehlikeyi sezdim.
-Benim anneannem böyle yaşlı değil demez mi, dedi tabii.


En son havaalanında, dönerken, bana sarıldı.
Anne siz de yaşlanacak mısınız dedi.
-Uhuuuuu daha çok var dedim. 


Daha geçen gün okudum canım Louise Hay'imin kitabında.
Yaş-almak nasıl düşünürsek öyle olacak bişey.
Kafamızdaki yaşlılık imajı nasılsa öyle.
Asla ve asla soyutlanmış, fiziksel özellikleri kısıtlanmış,hasta vs olmak zorunda değil.
 Huzurlu, sağlıklı, enerjik ve güzel olabileceğine inanırsak öyle olur,
ve öyledir zaten.


Bakın sabah hazırladığım beyaz saçlı ama kırmızı rujlu hatuna mesela...


Uzun ince yolumuza Yaz katılmadan tam 9 sene önce 
'evet' demiştik birlikte yürümeye...
Şimdi yolumuzda "büyük bir ışık" da eşlik ediyor.
Yaş-alırken ikinize de varlığınız ve sevginiz için teşekkürler.... 





7 yorum:

Gelincik dedi ki...

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) kocaman bir gülümseme kondurdun yüzüme

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

daha nice mutlu yıllar dilerim :)
mutlu yaşlanalım Deniz :)))

Dağlar Kızı dedi ki...

Ne güzel bir yazı. Harikasınız ana-kız:)

nohut oda dedi ki...

caıllou nun bu konuyla ilgili bir bolumu vardı onu hatırladım bır ızleyın ıstersenız

bahriye-krm dedi ki...

9 yıl :) ne güzel...daha nice güzel yıllarınız olsun deniz'cim...

İkizBebek dedi ki...

bizde de var o konu, şimdi yaşlı olan herkesi ölecek mi diye soruyor.

yaz da alem tabi, büyüünce nasıl zıpır bişi olacak.

sizede mutlu seneler.

Deniz dedi ki...

-Bestekuşum öperim :)

-Teşekkürler Baharcım, Amin: )

- Siz de harikasınız ailece :)

- Nohut Oda bakacağım, teşekkürler :)

- Amin saol Bahriyecim :)

- Özgecim kuzucuklar kafalarında bişeyleri oturtmaya çalışıyorlar işte...