1 Kasım 2012 Perşembe

1 oyun, 1 masal...

Uzun ve evde geçen tatiller, annelerin bütün marifetlerini ve yaratıcılıklarını
konuşturması gereken zamanlar...
Dolayısıyla bayram tatilinde gezme-tozma dışındaki zamanda bol bol saksıyı çalıştırıp
oyalama, boyalama malzemesi çıkartmak gerekti. 
Ki aslında, şekil A'da görüldüğü üzere kendini oyalamayı da becerebilen 
bir çocuk olmasına rağmen, vakit bol olunca bize de iş düştü tabii. 
(Yukarıda ne yaptığını merak ediyorsanız, Ataköy Marina'daki bulunan su şovunu
orkestra şefi gibi yönetiyor.)

Oyalama atmasyonlarımızdan biri ve uydurduğumuz bir masal hoşuma gitti
belki sizin de işinize yarar diye paylaşıyorum.

1. Oyun: CANLANDIRMA

Sırayla bir obje olup, objeleri canlandırdık.
Mesela kepçe olduk, kazanın içindeymiş gibi vücudumuzu daireler yaparak
çorbayı karıştırdık.
Yaz kağıt oldum dedi,
üzerine yazı yazdım.
Bayrak olduk kollarımızla dalgalandık. 
Çaydanlık olduk ağzımızdan buhar çıkardık.
Valla biz çok eğlendik, siz de oynayıp eğlenirsiniz inşallah.

2. Masal: (Hayır! )

Yaz, günlük sınırının üstünde bir çikolata daha almak isteyince ve ben hayır dediğimde
ama beni seviyorsan, lütfen diye yalvarınca
ona şöyle bir masal uydurdum:

Bir varmış bir yokmuş,
Ayşe diye bir kız varmış.
Bir gün annesinden hiç olmayacak bir şey istemiş.
-Anne bana sinek kanadı ve kurbağa zehirinden bir çorba yapar mısın?
(Özellikle böyle acayip şeyler seçtim, böyle kelimeler daha çok ilgi çekiyor, güldürüyor,
akılda kalıyor. )

-Ama olur mu kızım, nasıl olur, içilir mi o?
Ama anne lütfen beni seviyorsan....

Annesi şöyle bir düşünmüş.
HImmm bunu yememesi lazım, ama beni seviyorsan dedi,
çok seviyorum onu, izin vereyim bari.

Ayşe sinek kanadı ve kurbağa zehrinden yapılma çorbayı içmiş.
(Burada kıkır kıkır güler.)
Ama karnı ağrımaya başlar.
Hemen hastaneye götürürler.
 
Ayşe annesine der ki:
-Annecim niye bana bu çorbayı verdin, bak karnım ağrıdı.
-Ama kızım sen istedin, seviyorsan dedin...

O sırada içeriye doktor girer;
-Ama hanfendi, sevmek bazen de hayır demektir.
Bazen sevdiklerimizi korumak için hayır dememiz gerekir.
Bunu hiç unutmayın, der!


O an ve bayramın geri kalanında kullanabileceğimiz
Hayır hikayemiz oldu böylece bi tane...

Darısı sizin başınıza... 


Ipad maypede fazla kaptırmamak için 
yeni oyunlar, masallar sırada...
Napaarsınız...


7 yorum:

Gelincik dedi ki...

çok çok güzel ikisine de bayıldım

Merve dedi ki...

masal süper :) hep söylediğim gibi böyle bir annen olduğu için çooooook şanslısın Yazcım :)

Deniz dedi ki...

- Teşekkür ederim kızlar :)

hayat paylaştıkça dedi ki...

güzel düşünmüşsünüz bizde oynayabiliriz bu oyuunları

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

aklını seveyim Deniz :)

yıldız dedi ki...

Süper,süper oyunlar,masal.Aklıma not düştüm sakın unutma diye.

bana süper kadın diyene de bak,senin yanında hiç yaaa;)

Deniz dedi ki...

Hayat paylastikca tavsiye ederim cok eglenceli hem de vucutlariniz disinda hic bir seye ihtiyaciniz yok
Baharcim 😊
Yildiz 😊😘