30 Kasım 2012 Cuma

Koşulsuz sevgi


Sabah çayımı içme süresinde 
Turkmax'da Buyrun Paylaşalım'ın tekrar bölümlerini izliyorum.
Aret Vartanyan'ın programı aslında ama bu sabah başka bir uzman vardı ve koşulsuz sevgi üzerine konuşuyordu. 

Yaz da kalktı erkenden, uzun koltuğa, her sabahki yerimizde, yanıma kuruldu,
gözkapakları yarı açık ki, ben uyuyor sanıyordum.
Doğruldu, geldi yamacıma yanaştı ve şöyle dedi :
"Bence sevgi insanın annesine sarılması öpmesi, sonra annesinin ona kahvaltı hazırlaması, 
sonra onu okula götürmesi, güzel bir gün geçir demesidir."

Kendince sevgi tanımını böyle yaptı.
Koşulsuzun tanımını bilmiyor tabii ama sevgiyi kendine göre tanımlamaya çalıştı işte.

Koşulsuz sevgi ne peki?

Bana göre koşulsuz sevgi, bir kişiyi senin için yaptıkları, yapmadıkları, sana söyledikleri, mevkisi,
rütbesi, sana sağladıkları, seni sevmesi, seni desteklemesi yüzünden değil, 
olduğu gibi sevebilmek. 

Yani yaratılanı severim yaradandan ötürü misali... 

Bir olduğumuz için. 
Okuduğum bir söz geldi aklıma, Gretchen Robins'in Mutluluk Projesi kitabından: 


"Kimi şeyleri başkaları için yaparsan, sonunda kendini o insanların sana müteşekkir olması, seni takdir etmesi gerektiğini düşünür halde bulursun. Ama kendin için yaparsan, başkalarının başka şekilde tepki vermesini beklemezsin."
Mutluluk projesi 



Ama emek isteyen bir şey bu yol. 
Ve başarılması ender olarak görülüyor. 
Basit bir test, ben bilmem kimi çok seviyorum dediğinizde
en kızacağınız bir hareketi düşünün, 
düşünün ki onu yapmış.
Sevmeye devam edebiliyor musunuz?
Ya da anlayabiliyor musunuz en azından.
Ya da en azından nötr kalabiliyor musunuz? 


Koşulsuz sevginin en yakın olduğu ilişki sanırım çocuğunuzla yaşanan. 

Ama hayatımızın geneline koşulsuz sevgiyi getirebilmek için diğerini anlamaya çalışmak ilk adım.
Önce anlamak..  İlk adım bile başlı başına bişey.
40 fırın ekmek gerek değil mi?

Hadi bakalım ekmeğin ucundan ısırmaya başlayalım. Çünkü...

"Ömrümüzden bir gün daha geldi geçti
Derede akan su, ovada esen yel gibi
İki gün var ki dünyada, bence ha var ha yok
Daha gelmemiş gün bir , geçmiş gün iki
Ömer Hayyam"





Ve yine Mutluluk Projesi kitabından bir sözle hafta sonunu karşılayalım:
"Seven kişi hesap tutmaz."

4 yorum:

hayat paylaştıkça dedi ki...

çok güzel bir yazı gerçekten.Ömer hayyam ve mutluluk projesinden paylaştığın sözlerde muhteşem
Kesinlikle
sevgiler

yıldız dedi ki...

Yazın bu halleri içimi nasıl eritiyor,bu cümleleri,bu ifadeleri.

Deniz dedi ki...

-Hayat paylaştıkça, çok teşekkürler...

-Yıldızcım çocuk yetiştirmek
en güzel kişisel gelişim kaynağı

Gelincik dedi ki...

canım çocuk ya ne güzel laflar ediyor… ya sen :)