27 Kasım 2012 Salı

Nolamaaaz!


Yeni düzenlemeye göre, gelecek yıldan itibaren okullarda kıyafet zorunluluğu kalkıyormuş.
Ama ama ben sabırsızlıkla o günleri bekliyordum.

Özellikle kız anneleri iyi bilirler, ipad'te bebeklere kıyafet giydirip çıkartılan uygulamalar var. 
Hayat onlar gibi değil ki, tek tıkla giydir çıkart, istediğin kıyafeti seç, rengini değiştir.
Her sabah neler çekiyoruz, bu kanunu çıkartanların haberi var mı?
Üstelik, ileride marka farkındalığı gelişince çocuklar arasında ne gibi sıkıntılar yaşanacak?
Tamam, çocuklarımızı marka bağımlılığından uzak tutalım.
Ama ya tutamayanlar, ya biz tutamazsak?
Her gün allı güllü tütülü okula gitmek isteyen bir kızı olan,
çocuk giydiricem diye kendi saçını gün geliyor taramadan çıkan bir anne olarak
OLMAMIŞ diyorum bu yeni düzenlemeye! 



 (Meclisteki kadın ve anne aritmetiği kadın lehine değişmeli ki, pratikte yaşanan olaylara deva olacak çözümler gelsin.  ) 

12 yorum:

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Benim de hoşuma gitmedi bu değişiklik.
Şimdiki çocuklar çok acımasız.
Alay ederler, rekabet ederler, markaya yönelirler.
en kötüsü okula dışarıdan girenle ayırt edilmezler ki.

anne kaleminden dedi ki...

nedense benim hoşuma gitti. benim kızım haydut gibi etek elbise yerine lastikli eşofman giymek istiyor, düğmeli pantolona bile karşı :) eşofmanı giydirir yollarım diye düşündüm ama bakalım uygulaması nasıl olacak. bir de öyle tek tip ruhsuzlaştırır mı yoksa takım ruhu mu aşılar o konuda kafam biraz karışık aslında :)

güz dedi ki...

Benim bebeğim daha çok küçük yani okul çağında değil ama ben okullarda tek tip kıyafet uygulamasından yanayım.
Gerçekten çocukla çok acımasız birbirlerini her konuda feci eleştirebilirler. Ve bu çocukların içinde kapanmaz yaralar açabilir.
Ayrıca çocuğuna bir kat kıyafet alamayan aileler bu ülkede oldukça fazla. Onlar ne yapacak düşünen yok malesef :(

Bilgen dedi ki...

al bendende o kadar. anaokuluna giderken bile türlü kıyafet seçip gidiyor, ben işe giderken sadece temiz mi diye bakıyorum:(( bi de okul dediğinin forması olur arkadaş:)

hayat paylaştıkça dedi ki...

Bizde aynen öyle bu sene anaokulana giderken bin türlü yok onu yok bunu giymem sorunu yaşıyoruz seneye okula gidince bu sorun bitecek diye sevinirken birde bu çıktı.O marka olayı ve çocuklar arasında farklılık yaratacak durumlar hiç hoş olmayacak cidden.Amaç farklı bunları düşünen kimse yok

Gul dedi ki...

Bir öğretmen olarak ben de katılıyorum sana..hatta bu sistem önce bir ara denendi ama uygun bulunmadı.Tekrar neden ??

çakıltaş dedi ki...

bence de sence;)

Deniz dedi ki...

-Nilhancım o da var, ayrıca okul süslenip püslenip her sabah ne giysem diye düşünülecek bir yer olmamalı

- Sevgili Anne Kaleminden, tabii büyüdükçe nasıl olacaklar bi de o var. Bi de, aslında özgürlük gibi olan, zaman geçtikçe kısıtlama halini alır mı, o da var düşündüren

- Güz, aynen.

- Bilgen seninle aynı fikirdeyim. Bunun özgürlük değil farklı sınırlamalar getireceğini düşünüyorum şu an

- Hayat paylaştıkça, zaten her şey daha fazla özgürlük için değil mi:-P İşin acısı bir yerde bir şey ne kadar konuşuluyorsa, o şey o kadar eksiktir. Ne kadar çok özgürlük konuşuluyor değil mi?


- Gül, tekrar tekrar yapıp bozmak Türk'ün karakterindendir

- Çakıltaş :)

Yazgüneşi dedi ki...

amaç tamamen farklı ve siyasi arkadaşlar
ben izlemedim arkadaşım izlemiş dün haberlerde şaşı gözlü bir adam açıkılıytormuş KIZ çocukları tayt giymeyecek, KIZ çocukları şort giymeyecek KIZ çocukları askılı bluz elibise giymeyecek KIZ çocukların etekleri diz altı olacak...
ama kafalarını kapatırlarsa alâââ...
peki erkek çocuklar?
aman canım erkek işte ne giyerse giysin!!

gidişatı beğenmiyorum ben Allah hayra çevirsin

Deniz dedi ki...

Ve asıl üzücü tarafı özgürlük paketi adı altında lanse ediliyor Neslihan

Yazgüneşi dedi ki...

HAKLISIN O DA İŞİN EN İÇLER ACISI TARAFI..

BİR DE MİLLİEĞİTİM BAK(AMAY)ANI DEMEMİŞ Mİ
ERKEK ÇOCUKLAR ARTIK SAÇ UZATABİLECEK KİMSE KARIŞMAYACAK
SAKAL DA BIRAKSINLAR TAM OLSUN

Adsız dedi ki...

ben de serbest kıyafete karşıyım. her gün çocuğa ne giydireceğim telaşı yaşamak istemiyorum. benim çocuklarım küçük olmasına rağmen onu giymem bunu giymem diye sorun yaratıyorlar. okula giderken rahat ediyordum ne giyeceği belli çünkü. ayrıca okulda çocuklar birbirinin ne giydiğine bakıp alay konusu yapabilirler veya aynısını isteyebilirler. alabilen var alamayan var. böyle olunca sınıf ayrımı ortaya çıkar. bir de okulun ciddiyeti kalmaz disiplin yerle bir olur. forma ile herkes bir okulda sınıf ayrımı diye birşey yok.