13 Aralık 2012 Perşembe

Çocuk, korkular ve empati


Daha önce okumuştum, çocukların 4 ila 6 yaş arası bazı korkularla tanıştığını...
Bizim güncel iki korkumuz oldu nurtopu gibi...
KÖPEKBALIĞI ve ÖRÜMCEKLER...

Bunlarla ilgili hikayelere bayılır, herkese köpekbalığı hikayesi anlattırır, 
nerelerde yaşadığını, yaşadığımız yerde olmadığını çok da  iyi biliyor aslında.
Ama korku işte, çok fazla rasyonel tarafı olması gerekmiyor.
Geçenlerde her zaman yaptığımız gibi küveti doldurmuştuk, içinde oynuyordu
içeriye kadar gittiğimde, bana seslendi, anne sanki küvetten 
köpekbalığı çıkacak gibi hissediyorum diye. 
Kuzucum, şu küvetin içine sence köpekbalığı sığar mı? Kocaman o...
Hem de derin sularda olur değil mi?
-Biliyorum ama korkuyorum anne napayıııım?

Örümcekleri ise sağolsun belgesel kanalından öğrendi sanırım.
Hem korkarım, hem  sarkarım misali, hala herkesden ısrarla köpekbalıklı hikayeler istiyor.
Neyse, geçen gün tesadüfen veli toplantısı olunca rehber öğretmene danıştım.
Bırakın anlatsın korkularını dedi.
Siz de didaktik biçimde anlatmayın, haaa köpekbalığından korkuyorsun, anlıyorum, deyin...
Empati kurun, dedi.

Hatta oyuna dönüştürün, suyun içini köpürtün, ay ay köpek balığı geliyormuş deyip gülün, 
şakalaşın dedi. Zaten bu dünyada yalnız yaşamıyoruz, o hayvanlarla dünyayı paylaştığımızı bilsin...

Aaa bunda korkulacak ne var dememek, empatik olmak gerekiyor yani.

Ben çocukken hatırlıyorum da, kardeşimle gece oldu mu,  odamıza giden koridordan
koşa koşa geçerdik. Sanki oradan birileri çıkacak gibi gelirdi.
Bilmez miydik orada biri olmadığını...
Bilirdik, ama korkardık...

Yine her şeyin çözümü dayanıyor empatiye, sempatiye, sevgiye...


Korkuların sevgiye dönüştüğü günler dileğiyle... 



4 yorum:

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

şişme kopekbalıkları var ya oyuncak. onlardan alıp kuvette oyun oynasanız falan olmaz mı?

nehircce dedi ki...

Kolidor korkumuz var bizimde :) ve karanlık elimden geldiğince anlayışlı olmaya çalışıyorum ama bazen çok sinir bozucu oluyor bizimki.7 yaşını doldurmasını bekliyorum bende :)

İkizBebek dedi ki...

yararlı olmuş, sağol Denizciğim.

Deniz dedi ki...

-Hülya, olur tabii, evde de küçük köpekbalığı oyuncağımız var. Ama Allahtan çok tedirgin edici boyutta değil korkumuz... (Ve çok enteresan, 1 haftadır falan da hiç geçmedi konusu)


- Koridor sizde de var demek, kardeşimle ben çok komiktik, koşarak koridor geçmede dünya rekoru kıracaktık az kalsın

- Özge :))