30 Ocak 2013 Çarşamba

Yeni başlayanlara annelik...


Bebekken emzik kullanmam dedim, baktım kullanınca hem çocuk daha mutlu oldu, 
hem biraz kendime geldim.
Hiiiç mama vermem dedim, sütümün az geldiği zamanlarda
ara öğün olarak verdim ,çok kısa zamanda sütüm kendini toparladı.
Sonrasında ek mamaya gerek bile kalmadı.
Biri ceza şart dedi, biri kendi yasaklarını anlattı.
Demem o ki, yeni başlayan ey sevgili anne(ler),
gördüm ki bu iş tam bir denge işi.
İki ileri bir geri... 
Ama kimsenin çocuğuna göre değil bu denge işi.
Sadece kendi çocuğunuza göre.
Her çocuğa uygun yol yordam farklı.


Gördüm ki, sizin kuracağınız denge çok önemli de...
Daha da güzeli yavru kuş dengeyi bulurken, 
onun yamacında, tanık olarak ona destek olmak.
Çünkü bazen o kendi dengesini (herhangi bir konuda) 
bulmaya çalışırken ona dokunmak,
yani belki biraz baskı yapmak dengeyi tamamen sarsabiliyor.

Yani sevgili yeni anne,
çok fazla takma kafana, onu bunu.
Senin taktıklarını o bilinçaltından okuyor çünkü.
Rahat ol :)

Ve bil ki dengeyi bulacaksın.
Hamurun kıvamını tutturmak gibi.
Biraz su ekle, baktın fazla yumuşadı,
biraz un,
aaaa çok mu katılaştı,
biraz daha su...



Şu dönem, bazı sabaha karşılarımız böyle mesela.   
Ama gördüğüm, 'içimden' çok güçlü bir tepki vermedikçe
o da bunu kafasında büyütmüyor.
Her sabah böyle gelmiyor mesela artık...

Bakalım, neydi bir bardak su... 
biraz un.
 Anneliğin sırrı dengeleme... 


11 yorum:

Küçük Mucizem dedi ki...



Kulak memesi kıvamına gelinceye kadar,
bir kulağını elle bir hamuru :D

anne kaleminden dedi ki...

her çocuk kendi gelişim eğrisini çiziyor. hele ki birden fazlaysa çocuğunuz, aynı eğitimi verseniz de farklı bireyler oluyorlar. ve bunu çok net gözlemliyor insan :)

çakıltaş dedi ki...

miniklerimizi büyütürken kendimizide büyütüyoruz sanırım...

hayat paylaştıkça dedi ki...

çok güzel bir yazı gercekten cok dogru

Gul dedi ki...

teşekkürler..kaydedildi bakalım:)

Deniz dedi ki...

Küçük mucizem, aynı öyle :)

Anne kaleminden, aslında inanıyorum ki içgüdüsel olarak buluyorlar yolu rehberliğimizle


Çakıltaş gerçekten de öyle, ben çok şey öğreniyorum kendi adıma

Hayat paylaştıkça, teşekkür ederim

Gül :))

Sen Gelince dedi ki...

Özlemişim seni okumayı. Nasıl güzel geldi. Öpüyoruz sizi:)

Ve küçük bir not:Ne güzel bir tespit:)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ne güzel yazmışsın :)

boyleyken boylee dedi ki...

Yaz dengesini bulmus bile :) Harika!

Ashley ★ dedi ki...

:D bu hayatın her devresinde geçerli :D Üniversteye başlamadan önce atıp tutuyordum , şimdi yay gibi gerginim ve hergünüm olaylı geçiyor :D ve kaldğm sınavlarda cabası, güüüüya hani bendim nolceak yeaa geçeriz diyen :D

Deniz dedi ki...

Özlemcim, saol canım, biz de özledik. Sen de yaz...

Baharcım, :))


Böyleyken böylee, dii mi? Buluyorlar bir şekilde

Ashley, :)) Kolay gelsin