25 Nisan 2013 Perşembe

Mutluluk içten dışarıdır, dıştan içe değil...


Hani bir oyunun ortasında, bir şeye üzülüp ağlamaya başlıyorsun ya,
sonra da, 'anne beni sakinleştir, yoksa oynayamıyorum' diyorsun.. 
Ben kendi kendime sakinleşemiyorum diyorsun hani...

O anlarda, seni alıp, göğsüme bastırıp, sırtını sıvazlayıp sakinleştiriyorum da...
Ömrüm yettiğince, bunu yaparım Yaz kızım, benim için sorun değil.
Ama sen, kendini sakinleştirmenin yolunu öğrenmelisin.
Kendi yolunu bulmalısın bunun için. 
İçine bakabilirsin, içine dönebilirsin... Kendini dinleyip, sonra yeniden başlayabilirsin.

Dün bunu anlatmak için bebeklerinle bir oyun kurmaya çalıştım, 
dilim döndüğünce bir piyes yazdım.

Kendi başına gülemeyen, ağlayamayan, sakinleşemeyen bir kız vardı başrolde.
Duygularını hep dışarıdan birileri yönetiyordu.
Gülmesini sağlayacak bir kız daha katıldı oyuna, başroldeki kızı güldürdü,
sonra sakinleştirmesi için yanlarına bir kız daha katıldı,
en son ağlaması için başka biri daha geldi aralarına...

Kız ve onunla kol kola gezen duyguları... Oysa kız, yaşadığı duyguları kendi yönetebilirdi.
Üzüldüğünde biraz kendinle kal düşün, sonra kaldığın yerden mutlu olarak devam etmeye karar ver ve devam et. Piyesin ana teması buydu. 

Sonra bu sabah, insanın nasıl hissettiğini aslında seçebileceğini anlatan,
başkalarının düşünceleriyle mutlu/ ya da mutsuz olmanın ne kadar saçma olduğunu gösteren harika bir öykü okudum. Dinle, bak seninle de paylaşayım; kulağına küpe olsun :

Yukarda melekler konuşuyormuş...
"Mutluluğu nereye koyalım ki zor bulunsun?" Bir tanesi demiş ki " Dağın en tepesine koyalım orada bulamazlar .... Diğer demiş ki yok denizin en dibine koyalım orada daha zor bulunması ... Sonuncusu demiş ki "YOK EN İYİSİ İNSANLARIN İÇİNE YERLEŞTİRELİM ORADA HİÇ BULAMAZLAR ".....

Ve çok doğru ... Biz hep başka yerlere bakıyoruz MUTLU olmak için ..... Ama maalesef işe yaramıyor çünkü geçici... Ve hep mutsuzuz... Her şey içten dışarıdır... Dıştan içe değil...

Yaz kızım, bi' yere...

9 yorum:

resimli günlük dedi ki...

"Kendi kendime sakinleşemiyorum, anne beni sakinleştir" Bunu okuyunca içim nasıl cızz etti anlatamam. Ne güzel bir annesin, ne güzel bir yöntem bulmuşsun ona ulaşmak için.

Deli Anne dedi ki...

harika bir yazı, harika

durununannesi dedi ki...

bencede harika bir yazı olmuş ellerinize sağlık..

Merve dedi ki...

bu yazı hem yaza hem bana yazılmış sanki, ne iyi oldu hatırlattığın, duymaya ihtiyacım varmış :)

Deniz dedi ki...

Resimli Günlük, o senin güzel bakan gözünün güzelliği :)

Deli Anne, :) Çok teşekkürler


Durunun annesi teşekkür ederim çok

Mervecim canım ; ) Yaz kızımsa, sen de kardeşim gibisin...

annesiningülü dedi ki...

bende yazdim ;)

LeylaK dedi ki...

bazen nereye bakarsak bakalım bulamıyoruz, ne içte, ne dışta , ne başka yerde...hep görebileceğimiz bir yerde olması ümidiyle... :)

Deniz dedi ki...

Baharcım, ben de yazıp yazıp duruyorum ; )

Leylak, amin :)

dijle dedi ki...

sen Yaz'a yazmışsın ama ben kendime de yazdım Deniz...Teşekkür ederim