17 Mayıs 2013 Cuma

Ey genç,




...bambaşka şeyler düşlüyorum senin için. İnsanlığa nasıl katkıda bulunabilirim diye
hayaller kurduğun bir dünya... Birinin hayatında nasıl fark yaratabilirim diye kendine sorduğun.
Sorguladığın, ama yargılamadığın... 
Başkalarının ne yaptığına laf yetiştirmek için değil, kendini daha iyi bir sen yapmak için uğraştığın...
Karamsarlıktan değil güzelliklerden bahsettiğin.
Keşifler yaptığın, sporda, sanatta, kültürde, edebiyatta dünyadaki akranlarınla aşık attığın... 
Google gözlüğü gördüm, okudum bugün.
Dünya oraya gidiyor.
Bir gözlük takacaksın ve hava durumundan yol tarifine gözünün önünde...
İnsanlar böyle şeylerle uğraşıyor, dünyanın bir yerlerinde.
İnsan ömrünü uzatmaya, yeni ufuklar keşfetmeye çalışıyor...
Benim gencim? 

Gencim için bambaşka şeyler düşlüyorum gündemden.
Talan edilmemiş bir eğitim sistemi...
Ezberleten, dayatan değil merak ettiren, araştırmaya yönelten...
Sonundaki işe odaklı değil, sürecin tadını çıkartan.

Benim gencimin ne giydiğinden çok, ne düşündüğüyle ilgilenilsin istiyorum.
Üzerine gaz sıkılacağı yerde, sevgiyle sarıp sarmalansın...
Özgürce düşünsün, sanatla uğraşsın, yazsın, çizsin, 
BİLSİN... İnansın, güvensin, sonra da övünsün ...

Hümanist olsun, hayvansever olsun, doğa dostu olsun.
Kendi gibi düşünmeyene saygı duymamak aklından bile geçmesin.


Bambaşka şeyler düşlüyorum gencim senin için...
Ve büyüyüp de genç olacak küçüklerim için...
Gündemden ve güncelden çok başka
gencim için istediklerim... 

Ey gencim, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramın kutlu olsun.
Kıymetini bil! 










Hiç yorum yok: